Texas Instruments TI-Nspire CX Review

Brandtair 21 mei 2017, 100 views

Texas Instruments TI-Nspire CX

Oke ik denk dat ik nu na een kleine 4 jaar mijzelf wel iemand mag noemen die een goede review kan schrijven. Toen ik in de 3e klas vwo zou komen werd deze rekenmachine aangeraden alsof het de toekomst zou zijn. Dat is het niet maar wat is i goed.

Pluspunten

• Robuust
  • duidelijk
  • heel veel mogelijkheden
  • snel
  • veel makkelijker te gebruiken dan TI-84

Minpunten

• accu niet snel te verwisselen
  • laad heel traag op
  • je moet echt even de handleiding grondig doornemen
  • leraren vinden het maar een eng ding

Oke, je moet er dus op voorbereid zijn dat bij aanschaf van deze rekenmachine je ook de verantwoordelijkheid hebt om hem met de handleiding erbij grondig te bestuderen.

Een leraar moet namelijk wel de examenstand kunnen controleren en ze weten vaak niet hoe je hem op de examenstand krijgt, je moet de rekenmachine dus aan je leraar uit kunnen leggen.

Daarnaast kan deze rekenmachine meer dan die van de leraar. Dus waar de leraar het stapje voor stapje uitlegt is het met deze rekenmachine vaak mogelijk om het meteen in te voeren.

Het is altijd wel oppassen dat de accu niet leeg is op de dag van je examen. Die laad je namelijk niet snel op en vervangen is ook niet de bedoeling. Zorg dus dat je een dag voor gebruik hem op de oplader legt.

Wat zijn die kleuren handig zeg ik nu na 4 jaar. Je ziet in een oogopslag welke grafiek de een is en welke de ander.

Ook de nsolve is super makkelijk en handig.

Koop deze rekenmachine dus als je alles op het volgende lijstje kan afvinken:

-Ik weet van mezelf dat ik nu even de tijd neem om die rekenmachine van top tot teen te begrijpen om tijdens een examen een punt voor te hebben op de rest.

-Ik ben best handig met computers (om hem uit de examenstand te krijgen heb je of heel veel tijd nodig van de leraar die alles uit moet zoeken of moet je uitzoeken hoe je een bestand van de fabrikant z'n website kan gebruiken om de Gr uit de examenstand te programmeren(klinkt moeilijker dan het is)).

Mocht je een vraag hebben dan kan je me altijd een berichtje sturen en dan zal ik kijken of ik met mijn 4 jaar ervaring er het antwoord op weet. (zelfs na 4 jaar heb ik pas 70% echt onder de knie)

Heb jij ook een Texas Instruments TI-Nspire CX?