HP Spectre 13-w010nd x360

Specificaties 13,3" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

HP Spectre 13-w010nd x360 Review

marcmeide 20 mei 2017, laatste update op 20 mei 2017, 931 views

HP Spectre 13-w010nd x360

Dit is de eerste keer dat ik een premium 13" gekocht heb, dit is zeker niet de goedkoopste laptop, maar wow deze laptop is echt heerlijk. Zie ook de uitgebreidere review

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Design
  • Toetsenbord
  • Thunderbolt 3
  • Speakers
  • Accesoires

Minpunten

• Fangeluid bij zware load
  • Info over accesoires
  • Scharnier niet 100% recht
  • HP Bloatware

Deze laptop is niet de goedkoopste, maar ik vind hem de prijs zeker meer dan waard! De laptop support verder Windows Hello, wat erg makkelijk is aangezien je geen fingerprint scanner hebt.
Ik gebruik de laptop voor productiviteit (Word, Excel etc), maar geen zware software, daar is die dan ook niet voor gemaakt naar mijn mening. De laptop heeft voor mijn behoefte genoeg en de goede poorten, de combinatie van (TB3) USB C en USB A heb je ook over vier jaar nog iets aan. Het toetsenbord typt echt verassend fijn en de toetsen voelen niet 'wobly'. De speakers zijn denk ik de beste die ik ooit op een laptop gehad heb, maar verwacht (hoop ik vanzelfspreken) geen bass. De laptop kwam met een nepleren hoes, lader en een USB C - Ethernet Dongle. De Dongle had wat mooier mogen zijn voor een premium product als dit en de lader heeft het oude HP logo nog. Wat alleen niet handig was, is dat er nergens duidelijk werd dat er een hoes en dongle bijgeleverd werden (dit heb ik op meerdere pricewatch websites gechecked), ik had er dus al een hoes bij besteld terwijl dat niet nodig was. De laptop is qua fans onhoorbaar na een uurtje of wat netflixen op een deken, maar als je er een goede load op zet (120MB Excel files openen of doorrekenen) is de fan erg hoorbaar. Als laatste is mij opgevallen dat de scharnieren als de laptop open is niet 100% recht lijken te staan, dat is echter een super klein detailtje aan een verder fantastische laptop.

Verder kan ik confirmeren dat de 'Satechi Type-C USB Multi-Port Hub' volledig werkt met deze laptop. (Ook de passthrough charging functie werkt waardoor je geen USB C poort kwijt bent.)

Heb jij ook een HP Spectre 13-w010nd x360?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen