NZXT H440 New Edition Matte White/Purple Review

Foritain 19 mei 2017, laatste update op 24 mei 2017, 2.553 views

NZXT H440 New Edition Matte White/Purple

We keren enkele jaren in de lifecycle van de NZXT H440 en S340 terug naar deze modellen in opvallende wit/paarse uitvoering. Inhoudelijk nog altijd erg tevreden, prijs-kwaliteit van beide keurig in orde, inbouwen en afwerking blijft een eitje, en opvallende kleurtjes zijn natuurlijk erg leuk.

Pluspunten

• Strakke case die in meerdere kleurstellingen te koop is. Niet overdreven groot voor ATX wat hier goed bevalt.
  • Bouwkwaliteit en afwerking uitstekend
  • Binnenwerk zit goed in elkaar met o.a. PSU cover.
  • Uitstekende standaard koeling met vier ventilatoren en een PWM fan hub
  • Fans eenvoudig stil te houden dankzij de fan hub, en van nature stil vanwege stevige panelen (incl staal voor- en boven) en geluidsdemping.
  • Eenvoudig bouwen en afwerken, alles is gericht op een typisch ATX game systeem.
  • Stoffilters op alle intakes
  • Niet goedkoop, maar wel een prima prijs voor het totaalplaatje.

Minpunten

• Alles richt op een build met full-size ATX bord. Afwerking bij gebruik smallere of kleinere (Micro ATX) borden lastiger.
  • Anno 2017 zien we wel wat kleine interieur upgrades binnen de NZXT line-up die de H440 ook niet zouden misstaan. Of tempered glass? Want tempered glass 4tw.

NZXT H440 & NZXT S340 White/Purple review

- Inleiding
- NZXT H440
- NZXT S340
- In de Praktijk
- Conclusie

De NZXT H440 en S340 zijn geen onbekenden voor ons, al moeten we voor de reviews iets meer dan een jaar, respectievelijk iets meer dan een jaar terug. Nu waren beide modellen al beschikbaar in een aantal kleurstellingen, maar inmiddels is daar een opvallende wit/paars combi bijgekomen. NZXT heeft in de tussentijd ook niet stilgezeten, want sinds die oorspronkelijke case reviews zijn producten zoals de Kraken X62/X52/X42 AIO’s, de Aer fans, en de Hue+ LED strips uitgebracht om je build nog wat op te vrolijken.

Omdat de nieuwe kleur plus nieuwe andere producten voor hele andere plaatjes zorgt dan in de tijd gaan we de H440 en S340 dan ook even herbezoeken. Het geheugen opfrissen is in elk geval niet nodig, want thuis hebben we twee H440 builds al ruim een jaar in gebruik, en het vaste werkpaard zit in een S340 Elite. Maar hoe bevallen die behuizingen na al die tijd, en hoe staan ze anno 2017 nog in de markt? We gaan, wederom, op avontuur.

Wat prijskaartjes betreft niet gek veel veranderd, de S340 vind je vanaf een tientje of zeven, iets minder als je niet kleur afhankelijk bent, de H440 zit tegen de 130 euro aan. Beide ietsjes duurder dan in de tijd, maar dat kunnen we met de euro-dollar koers eenvoudig verklaren.

Kleine waarschuwing: het begon met zo’n 650 foto’s, soms heb je van die dagen dat elke ‘delete’ een beetje pijn doet. Bij deze onze welgemeende excuses voor iets meer vermoeide scrollwielvingers dan gebruikelijk.

Eerst even de cases her-bezoeken: Hoe zat de NZXT H440 ook alweer in elkaar? Het is nog altijd een redelijk bescheiden afgemeten ATX toren; wel ruimte voor dikke GPU’s en veel andere zaken, maar een overdreven groot model is het zeker niet. De wit/paars kleurcombi is uiteraard wel even iets anders, want zo vaak komen we het niet tegen. Kleurelementen treffen we vooral aan in de randjes en intern, hij is bovenal toch wit. Wat bouwkwaliteit betreft is het nog altijd een uitstekend model, en het gewicht (en de prijs) is daar dan ook naar. Ik heb ze een paar keer moeten verslepen, en een volledige H440 build mee over straat zwerven is niet iets wat ik je aan zou raden: zoek je een LAN-bak, pak wat anders ;)

Afwerking is gewoon goed, en zowel afwerking als bouw zit een stuk boven de S340. Voorop treffen we twee USB 3.0 poorten aan, twee USB 2.0 poorten, een power button en een reset switch. Nog altijd is zowel het i/o gedeelte als het NZXT logo intern verlicht, en met de schakelaar achterop kan je kiezen welke van de twee, of beide danwel geen, op licht.

Alle panelen zijn van geluidsdemping voorzien, en een stil systeem maken met een H440 en wat slimme hardware keuzes is geen enkel probleem; ook de Kraken X62 build bij mijn voeten hoor je nimmer. Bouwkwaliteit van de panelen is ook cruciaal voor demping en gewoon dik in orde, zowel zij-, voor- als toppaneel zijn tenslotte van een laag staal voorzien. Ook de interne afwerking is gewoon keurig, zij het wellicht ietwat druk met alle kabel opties die aanwezig zijn.

Elk van de vijf trays kan zowel een 3,5” HDD als een 2,5” SSD/HDD kwijt, iets wat meen ik in de voorganger nog niet het geval was. Wel zal je een tray moeten inleveren als je gebruik maakt van een dikke ~30cm lange GPU, maar ook dan kan je nog aardig wat kwijt, ook gezien je twee SSD’s op de PSU cover kwijt kan. Achterop zien we nog een PWM fan hub; deze stuur je met een PWM signaal aan, en stuurt ventilatoren vervolgens dc aan; feitelijk elke fan zal zo werken. Kabelmanagement is verder ook gewoon top, geen opmerkingen aldaar.

Wat fans betreft, we zien er één achterin met een diameter van 140mm, en drie 120mm ventilatoren vullen de voorzijde in. Daarvoor zit een stoffilter. Een jaartje later kunnen we stellen dat het filter flink wat tegen houd, zeker in ons geval waar hij op de grond staat zien we geregeld een vol filter, maar zoals met de meeste cases tref je na enkele maanden altijd nog wel wat stof aan intern; een beetje liefde van tijd tot tijd is nog altijd nodig. Andere zaken zijn een jaar later eigenlijk niet opgevallen: ze zijn solide, stil, kunnen tegen een stootje, en koelen (zonder verdere investering) gewoon uitstekend. Onze GTX 1070 en GTX 1080 builds met i7’s erachter vereisen geen moment meer dan de stilste ventilator instelling.

De S340 is de prijsvechter van het stel. Er lijkt een soort emotionele horde om meer dan 100 euro aan een behuizing uit te geven, en niet heel onverwacht is de S340 (uitgaande van prijsvergelijkers) dan ook populairder. Ook product inhoudelijk snap ik dat wel een beetje: de S340 is namelijk een strakke, no-nonsense doos van prima kwaliteit en vooral ook lekker compacte afmetingen; een volledig ATX gebaseerd game systeem ben je meestal meer ruimte voor kwijt. De kleurelementen komen wel heel anders naar voren, want bij de S340 zien we het paars enkel aan de bovenzijde en binnenkant, recht van voren of de rechter kant zien we er niets van, tenzij we er een paarse lamp op zetten, goh.

De afwerking lijkt in eerste instantie gewoon prima in orde. Gezien de prijsklasse is dat ook zeker zo, maar als S340 eigenaar enkele maanden verder zie je op een gegeven moment toch wat kleine details die net niet helemaal strak zijn, bijvoorbeeld de schroeven naast de USB poorten die je liever niet zou zijn, al vallen die op een geheel witte variant (zoals hier staat) meer op dan in deze paarse uitvoering. Ook zijn hier en daar wat randjes niet helemaal puntgaaf, vermoedelijk vanwege de tooling, en had ik de bovenkant toch liever gezien met een optie om hem af te sluiten; nu is hij altijd open. Het klopt gezien het prijspunt wel, daar niet van, maar zet je de H440 ernaast dan is het onmiskenbaar de luxere variant.

Zonder zijpaneel zien we al flink meer paars. Interne kwaliteit wederom prima, zeker gezien de prijs, en met de uitsparing voor de kabels langs de rand van het moederbord is het afwerking eigenlijk nog eenvoudiger dan bij zijn grote broer. Ook hier kunnen we twee SSD’s, of een Hue+ controller, in het zicht kwijt, maar waar de H440 nog veel opslag ruimte voorin heeft valt dat hier weg met een compactere footprint als voordeel. Net als bij de H440 is het PSU compartiment geheel gesloten, kabels dumpen is dus geen punt.

Achterin zien we nog wel wat extra opslag opties: twee 3.5” HDD’s die je moet schroeven, handig dit te doen voordat je de voeding plaatst. De S340 is geen high-end case, maar een HDD tray had moeten kunnen NZXT.

Voorin zien we net als onderop wel een stoffilter, maar geen fans, je moet het met de twee achterin geplaatste 120mm ventilatoren doen. Ervaring leert dat dat prima combineert met een AIO voorin, maar dat wanneer je daar geen gebruik van maakt er verstandig aan doet één van de twee fans naar voren te verplaatsen als intake.

Ook wat de S340 betreft is er voor mij weinig veranderd. Het is en blijft een aantrekkelijke prijsvechter die vooral prettig te bouwen en af te werken is. Een presentabel systeem neerzetten gaat hier een stuk eenvoudiger dan in de meeste andere cases dankzij die PSU cover en grote paarse verticale uitsparing waar je eenvoudig tal van kabels in kwijt kan. Na al die tijd ben ik iets meer kleine details gaan zien die wat beter zouden kunnen, en dan heb ik het over de afwerking, maar dat is ook wel kenmerkend voor de sub 100 euro prijsklasse, en deze kost tenslotte een tientje of zeven.

Sinds de release van deze twee cases hebben we ze met tal van verschillende componenten gevuld, van low- tot high-end, en met tig verschillende koelers, ventilatoren, en uiteindelijk in verschillende situaties geplaatst. Er is simpelweg geen goede reden om je zorgen te maken over de prestaties op gebied van koeling en/of geluidsproductie tenzij je je componenten bewust luid maakt; in dat geval dempt de H440 meer. Echter… waarom zou je dat doen?

We gaan ons dan hier vooral dan ook richten op het eindresultaat, en om dat een beetje aantrekkelijker te maken. De S340 wordt de iets meer betaalbare, redelijke build, terwijl we de luxere H440 invullen met iets prijzigere hardware. In de S340 gaan een ASUS Prime X370 Pro, een AMD Ryzen 5 1600X, 16GB Crucial Ballistix DDR4, een Scythe Mugen 5, een ASUS ROG RX 570 Strix, en een Samsung 850 Evo SSD. Voeding komt vanuit de Seasonic G-Series 450W semi modulaire voeding, want deze build trekt gemiddeld zo’n 200W uit de muur in gaming, en piekt niet eens in de buurt van de 300W. Voor een beetje goede voeding zal je toch snel op die 450W uit moeten komen, vandaar. Investeringen in frivoliteiten houden we op het absolute minimum: enkel de NZXT Hue+ RGB LED kit voegen we toe ‘omdat het kan’ en niet omdat het wat prestaties wat toevoegt, maar we mogen natuurlijk wel een beetje genieten nietwaar?

Omdat de wit/paarse S340 een zwart/paars interieur heeft hebben we de zwarte Hue+ controller gekozen, die heeft weliswaar een witte LED, maar uiteindelijk vonden we hem beter staan dan het witte model met paarse LED, vooral ook omdat we het aantal witte elementen intern beperkt hebben gehouden. Verder pakken we ook de Creative Katana soundbar erbij, want die kan ook ‘lekker paars’ verlichten, net als de randapparatuur overigens al staan die op de foto niet aan. Muizen en toetsenborden met RGB kenden we al, maar een RGB soundbar is natuurlijk wel even wat anders.. Het scherm is de Eizo EV2451 welke we onlangs reviewden, hier gekozen vanwege het witte frame. Planten courtesy of Hornbach, ze missen nog een naam, daarover spoedig meer.

De H440 kreeg een wat luxere invulling: een ASRock Z270 Extreme 4 met een Intel Core i7-7700K is natuurlijk wat luxer voor gaming, en daarbij zien we een dikkere ASUS ROG RX 580 Strix OC; inhoudelijk weliswaar een bescheiden upgrade, maar visueel zet deze toch flink af van zijn RX 570 broer. Opslag komt van Samsung 960 PRO en EVO NVMe SSD’s, en de voeding die verborgen zit in het mooie compartiment is een Seasonic Prime Platinum 850W. 850W natuurlijk dikke overkill, maar soms moet je roeien met de luxe platina spanen die dan net op de plank liggen, heeeeel vervelend. Met de NZXT Kraken X52 als cooling loopt het prijskaartje natuurlijk verder op, dus een paar NZXT Aer fans om het paarse gevoel nog wat te versterken kan er ook nog wel bij. Toegegeven, zo loopt de investering in de uitstraling zonder prestatievoordeel aardig op. De Aer fans sturen we in dit geval met meer witte elementen dan ook aan met de witte Hue+ controller. Hue+ LED strips zouden er nog bij kunnen als je los wilt gaan, maar we vonden het zelf zo wel welletjes.

Wederom even een desk setupje gemaakt om een idee te geven van zowel de verhoudingen als een beter beeld te geven wat je op tafel mag verwachten. Zo wordt ook duidelijk dat beide in princiepe ook prima als ‘on desk’ behuizingen kunnen worden gebruikt, zeker op een ca 80cm diepe tafel zoals hier het geval is kom je geen ruimte tekort.

Was ik al positief over de S340 en H440 in de tijd mag duidelijk zijn dat NZXT nog een stuk verder komt vandaag de dag dankzij hun andere producten. Natuurlijk is het logisch dat ze hun eigen producten op elkaar afstemmen, maar het mag m.i. ook worden gezegd als dat resultaat er mag wezen. Een Kraken voorin de S340 doet het goed, een Kraken met Aer fans bovenin de H440 doet het goed, of eigenlijk doet een Hue+ RGB LED strip of Aer fan setup het altijd wel goed, ongeacht de case.

Het is ook best te begrijpen waarom deze wit/paars combi vrij laat uit wordt gebracht, want het is niet bepaald een combi waar veel componenten in te vinden zijn. Zwart/wit componenten zijn er echter zat, en als je als fabrikant dan een beetje handig AIO koelers, ventilatoren of strips uitbrengt die lekker samen gaan en een kleur kunnen matchen, dan blijkt het zelfs redelijk eenvoudig om elke gewenste kleur voor jezelf te fixen. Natuurlijk kost het wat centen als je –en- een Kraken, -en- een Aer kit, -en- een bak Hue+ LED strips wil, maar in de S340 build zien we dat we prima redelijke componenten al een mooi geheel vormen en dat enkel de LED strips al veel teweeg kunnen brengen.

Voor de goede orde, als de NZXT H440 en S340 geen persoonlijke favorieten waren geweest had ik ze vermoedelijk niet opnieuw uitgebreid onder handen genomen voor een review, dus dat ik dit verhaal positief afsluit kan je vast rekening mee houden. Toch zijn we ruime tijd verder, flink wat andere case ervaringen rijker, en het feit dat na tal van case wissels de H440’s thuis nog altijd staan opgesteld tesamen versterkt mijn vertrouwen dat het gewoon een hele keurige case is nog een beetje verder. Hetzelfde gaat op voor de S340 die dan ook op ons kantoor een vaste plek heeft gekregen, zij het in de elite versie met tempered glass voor een paar tientjes meer. Wanneer je geen gebrek aan behuizingen hebt is het een compliment op zich dat die specifieke behuizingen een vaste plek verdienen.

Het is eigenlijk vooral het bestaan van die S340 Elite die een beetje druk op deze twee cases met acryl vensters zet. Tempered glass is tenslotte hot tegenwoordig, praktisch ook aantrekkelijk want het is visueel mooi –en- veel weerbaarder, en hoewel de S340 Elite wat duurder is dan de S340 denk ik zelf dat een paar tientjes op een case waar je jaren mee wil doen geen overdreven geld is. Een Kraken, Aer kit en Hue kit tesamen wil ik nog wel ‘geld’ noemen, maar een paar tientjes op je case zou ik niet eenvoudig op besparen. Ik snap echter dat niet iedereen er zo over denkt, en dat er soms hard gewerkt moet worden voor elke euro, dus als een tientje of zeven genoeg is voor je dan is de S340 al dik twee jaar een prima koop als je een balans tussen kwaliteit, prijs en uitstraling wilt, en daar lijkt voorlopig geen verandering in te komen.

Hoewel de H440 genoeg andere voordelen heeft om niet wakker te liggen van de hete glazen adem van de S340 Elite, denk aan extra storage opties, standaard vier ventilatoren, PWM fan hub of dikkere bouwkwaliteit en betere afwerking brengt het wel de vraag op waar de H440 Elite blijft. Tempered glass zelf kost de hoofdprijs niet, en het lijkt dan ook de meest voor de hand liggende upgrade van dit degelijke, intern zijn tijd voorbije, echter dankzij het acryl venster toch herkenbaar 2015 model behuizing, iets wat je intern ook wel een beetje voelt als je ziet hoe bijvoorbeeld de S340 en Manta wat extra's bieden voor het direct afdekken van de case en PSU cables. Het gemak waarmee je elke moderne NZXT behuizing echter inbouwt en afwerkt is compliment waardig. Ze waren toen, en zijn nog altijd echt vooruitstrevend daarin, dus ook NZXT-2015 is bij elke concurrerende standaard vandaag de dag gewoon nog courant en concurrerend. Dat neemt echter niet weg dat voor mij, persoonlijk, een waardige 2017 H440 Elite als een soort droom case klinkt, zelfs als die richting de 150-170 euro zou gaan. (En ja, ik begrijp goed dat het een interne revisie zou vereisen).

Maar met de voeten op aarde naar de producten van nu: beide cases waren erg goed, en zijn nog altijd erg goed. Op gebied van prijs-kwaliteit, vooral ook inbouwgemak, en vooral ook de manier waarop je met een minimaal beetje aandacht een luxe paard neer kan zetten wat betreft looks, koeling en geluidsproductie. Kritiek blijft gewoon beperkt tot wat kleine puntjes, die je wel ter kennisgeving moet nemen maar m.i. veelal prima mee kan leven. Denk bijvoorbeeld aan de S340 bovenzijde die niet afgesloten kan worden, of het feit dat je 3,5" HDD's daar in moet schroeven (kom op NZXT, drive tray moet kunnen), of wellicht nog de kleine puntjes in de afwerking die echter ook weer bij het prijspunt passen. De H440 mist m.i. inhoudelijk niets relevants, meer dan opmerken dat enkele interne zaken meer 2015 dan 2017 kom ik niet, of hooguit aanhalen dat er voor een paar tientjes minder ook prima degelijke cases zijn.

Als je voor wat kleur gaat is die keuze echter niet denderend. En paars zal niet de eerste keus zijn van jan en alleman, maar gelukkig zijn er ook tal van andere kleurstellingen te koop wat een pluspunt is op zichzelf. Daarbij kan ik de inzet op meer opties dan het typische zwart/rood goed waarderen. Het lijkt in elk geval ook niet echt subjectief meer om te stellen dat NZXT niet alleen hun cases goed op orde heeft, maar dat de ondersteunende hardware hun ecosysteem best volwassen is geworden. Ik gaf eerder aan dat ze ook wel moeten om tegenwicht te bieden aan de focus op RGB standaarden vanuit bijvoorbeeld moederbord fabrikanten en vanuit directe concurrenten, maar vooralsnog hebben ze wat dat betreft als één van de weinigen een echt volledige (RGB) oplossing in eigen huis om specifieke kleurfeestjes als dit mogelijk te maken.

Veel plusjes, hooguit één echt minnetje voor NZXT dat ik mijn handen niet op de limited edition S340 Elite Hyper Beast kon leggen, maar dat kan ik deze cases volgens mij niet aanrekenen. Dit paars geweld mag ik volgens mij ook geen moment treurig om zijn ;)

tweakers - nomineer voor review van de maand

Enkele hogere res foto’s voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Tijd over? Hier vind je nog ruim 400 andere reviews om je door je werkdag te slepen!

Terug naar boven

Heb jij ook een NZXT H440 New Edition Matte White/Purple?

+3 Wederom! Zeer nette review over een zeer nette kast. De kleur paars kan me niet zo bevallen daarom heb ik hem in het Wit met Zwart ;) Deze case laat zich ook goed modden 8-)

[Reactie gewijzigd door Brutuss op 19 mei 2017 09:39]

Thanks :D

Had ook niet verwacht dat paars voor iedereen zou zijn, maar omdat wij het toch ook een beetje voor de fotos doen is het wel een lekker stukje variatie. Ik ben -bijna- geneigd die zwart/rode van mij in te ruilen, maar... effort :D

Had die mod van jou eens eerder gezien, echt heel leuk gedaan. Helaas ben ik dan weer niet zo handig en moet ik het van retail spul hebben.

Is zo'n soundbar niet wat voor jou dan :P
Dat is ook weer een van de plus punten van deze kast. Je kunt hem in diverse kleuren krijgen en dus voor iedereen wel een geschikte kleur ;)

Die soundbar was me wel al opgevallen ;) De prijs trouwens ook haha.
Wil ik deze goed kunnen toepassen zal ik mijn monitor toch beter kunnen ophangen iets wat ik niet echt op de planning heb staan, maar wie weet ;)
Snap wat je bedoelt, het is pittig met zo'n grote voet erbij.

Uit interesse, heb je ergens een build/work log van die mod van je?
Helaas heb ik geen build log gemaakt van deze mod. |:( Een volgende keer zal ik dit zeker doen!

Wel heb ik een review geschreven over de Arduino Uno Rev3 welke ik gebruikt heb voor het Ambilight project. Hier krijg je een beetje de indruk over hoe dit gemaakt is.
Niiice! Nu even handjes vol, die ga ik wel even bijhouden. Leuk idee in elk geval.

Veel werk om die gaten voorin te zetten? O-)
Ik ben dankzij Philips al aardig wat jaartjes verslaafd aan Ambilight en dus ook aan LED's :P Het kon dus niet uitblijven dat de computer er ook en keer aan moest geloven.

Bij vorige casemods welke ik gemaakt heb kwam ik niet verder dan het gebruik van de Dremel, vijlen en schuurpapier. Hier kun je hele mooie dingen mee maken maar het werd bij mij nooit helemaal perfect.

Bij deze kast wilde ik dit wel hebben. Dus ben ik gaan zoeken en kwam ik uit bij de watersnijder :) Ik ben dus naar een watersnijder geweest en deze heeft me dus geholpen met het snijwerk.
Ik vrees ook dat als ik met een dremel aan de slag ga dat het niks gaat worden. Staat nog wel op mn verlanglijst. Maar.. effort :D
Looks great Mate :) ! Heb je dit al eens aan nzxt gemailed ? Die waarderen zulke acties altijd wel.
Dank U! ;) Nee nooit aan gedacht maar bedankt voor de tip!
Toffe mod man
Knap gedaan :9
Geen last van veel stofintake op de voorzijde ?
Dank U!
Uiteraard krijg je meer stof binnen op deze manier aangezien er standaard een mesh rooster voor zit. Ik moet dus nu iets vaker de kast uitblazen.
Super review wederom! Mooi man, ook een mooie kast, wel. Begrijp alleen die paars puist eraan niet. Die hadden ze er wel af mogen halen. :)

Verder +3 enzo, as usual! _O_
Als ik de review goed lees, is die 'puist' optioneel.

"Mocht je je afvragen wat die gekke paarse dingen voorop zijn: Dat noemt NZXT de Puck, een magnetisch twee-delig ‘geval’ bedoeld om bijvoorbeeld je VR headset of gewoon audio headset aan op te hangen. Bij de S340 Elite (die een HDMI/VR passthrough heeft) kregen we die erbij, en tegenwoordig verkopen ze ze ook los in meerdere kleuren, waaronder dus paars."

Verder goede review. Die S340 is misschien wel wat voor de vrouw hier, aangezien die binnenkort een nieuw systeempje in elkaar gaat knutselen.
Thanks! Ik had idd de verklaring voor die puist in de tekst gelezen. Bedoelde meer te zeggen dat het er van mij niet echt aan hoeft. :)
Inderdaad een optioneel extratje. Vind hem wel praktisch op het S340 werkpaard 'on desk'. H440 staat op de grond hier, daar zou het inderdaad misstaan :D
+3 , mooie review, mooie pics, ode aan Prince aka Purple Rain _/-\o_
In de woorden van onze bilingual confusede kleine (je ziet waar dat mis gaat he? :D): Thank you wel! :D
Man man wat een toffe kast en een goede review!! En die foto's... *kwijlkwijl* _/-\o_ _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Nemm op 19 mei 2017 09:18]

Thanks Nemm :D En fijn te horen, ik zit ook nog een beetje te kwijlen hier :D
Mooie kasten en gave review :) +3

[Reactie gewijzigd door VECTOR op 19 mei 2017 12:49]

Wederom een kast van een toppert
Qua kleur: zal mijn vrouw wel zeker appreciëren.
Thanks :D En leuk cadeautje in de planning dan? :P
Wauw man, vormen prachtige systemen zo. Ik ben het eens met de keuze om geen led strips in de H440 te doen :)
Ik dacht trouwens even, huh waarom zit er een 2,5 slots kaart in, de RX580 behoeft toch niet zo'n dikkerd... Maar wel dus haha. De Strix RX480 is gewoon 2 slots vandaar.

Maar top review! Bedankt voor de visuele bevrediging. :+
Met die Aer fans / Kraken / ROG kaart is het inderdaad licht genoeg, althans vind ik. Niet dat het misstaat, maar meer dat het geen extreem groot venster is zoals TG en je dan wel heel veel drukte op een kort stukje hebt.

En klopt van die 580, waarom dat een 2,5 slotter is geworden, geen idee :D Koelers over mss? :D
Ik heb een klein vraagje over de H440 icm X62, ik heb zelf namelijk dezelfde combo, maar bij mij is die toch niet zo stil als ik zou willen, en zeker als de CPU fans op zo'n 70% zitten dan merk ik kleine trillingen op mijn bureau (best dik materiaal, massief hout). En op 100% fanspeed dan trilt het toch wel echt keihard. Heb je zelf de radiator boven of aan het voorpaneel gemonteerd?
X62 in mijn H440 zit bovenin. Profiel op silent mode, en daar komt hij nooit vanaf. Waarom moet je naar 70% fan speed, laat staan 100% fan speed? Heb je je i7 op 5,5GHz draaien ofzo? :D
Ik heb een 4790k op 4,7Ghz draaien (1,350v), komt onder 100% load niet boven de 76 graden uit. Idle in silent mode is het ook best stil, maar wanneer die bezig is wordt het een ander verhaal, denk dat ik even moet kijken of de fans wel strak genoeg vast zitten aan de radiator. Heel m'n bureau begint te trillen tijdens PUBG (vrij CPU intensieve game).

Update: Nog na even te stoeien heb ik m'n voltages terug weten te schroeven naar 1.3v en het lijkt nog steeds stabiel (uurtje onder full load gestaan), ook heb ik een custom fan curve ingesteld die eigenlijk nooit boven de 75% fan speed uitkomt (wat nog steeds vrij stil is) met peak temps van 69c. Die 100% fan speed heb ik eigenlijk dus nooit nodig, waardoor het hele vibratie dingetje een non-issue is geworden!

[Reactie gewijzigd door Rzarect0r op 22 mei 2017 20:12]

76 C is nog best wat, ik geloof dat ik die CPU met een X61 op <60 heb met 4,8GHz o.i.d. ding draait nog, maar te lang geleden dat ik de settings nog weet.

Zal even kijken naar mijn fan setting als je wilt, maar ik heb zelfs een X42 nu met een 6700K licht OC die uit mn hoofd de 50% fan niet teboven komt.

Maar goed, gefixt dus, mooi :D
Denk dat het ook deels komt omdat het heet op zolder is waar m'n game PC staat (momenteel 30 graden).
Strakke review weer _/-\o_
Al geniet dat paarse niet mijn voorkeur.. ziet er toch weer heel gelikt uit.. kwijl kwijl