Specificaties Range Extender, WiFi max. 300Mbps - Bekijk alle specificaties

Gembird WiFi repeater WNP-RP-002 Review

Bartosy 17 mei 2017, laatste update op 17 mei 2017, 465 views

Gembird WiFi repeater WNP-RP-002

Een matige repeater met een onverwacht positief punt

Pluspunten

• Goedkoop
  • Redelijke netwerkpoort
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Wifi snelheid dramatisch

Beheerbaarheid Score: 3
I Durf te leven !

wat is het,Een lamp ? vroeg de vriendelijke medewerker aan me terwijl ze de repeater aandachtig bekeek. Nee, het is een repeater. Ik denk niet dat ze bekend was met de benaming dus maakte ik er maar van dat het een apparaat is dat je draadloos internet kan versterken. Met als kanttekening dat ik niet erg veel vertrouwen erin had omdat ik net een aantal reviews gelezen had op tweakers. Dit in combinatie met dat ik me in een tweedehandswinkel begaf en dat de goedgekeurd sticker ontbrak op de Repeater.

Hmm...

Ach je het is 1.50, durf te leven !

Thuis aangekomen de gembird meteen in het stopcontact gestoken en de lampjes gingen aan.(heb ik natuurlijk ook in de tweedehands zaak zelf getest voordat ik het meenam :*) ) Dan nog even het internet op voor de installatie en de klus was geklaard.

II .. Sterk signaal maar...

Het signaal was sterk, helaas was dit niet het geval met de sneleheid. Zowel download en upload snelheid was meteen gehalveerd. Stond in mixed mode dus bij de geavanceerde instellingen nog n mode geforceerd maar helaas mocht dat niet baten. De snelheid bleef dramatisch. Maar ja wat verwacht je van een goedkoop ding zoals dit...

IV A new hope

Nadat ik het ding een paar keer vervloekt had terwijl ik wat online spelletjes op mijn ipad deed bleef me geen andere keus dan het ding maar uit het stopcontact te trekken. Natuurlijk was dat ding de schuld van de lag dus wat moet je er dan mee.. ? Zoals gewoonlijk kon ik eens weer niet slapen.. en toen bedacht ik me er zit ook een natuurlijk ook een netwerkpoort op het ding het zal toch niet... 10/100 Mbit is geen vetpot maar mijn. Xs4all is zo rond de 50Mbit. Hmm hop het ding in de computerkamer in het stopcontact geplugd, kabel erin en....

Hmmm

50Mbit precies 3 x achter elkaar op Speedtest . Ding heeft toch een goede functionerende netwerkpoort. Ben niet tevreden met het wifi gedeelte maar het netwerkgedeelte werkt tot nu toe goed ! Scheelt toch weer een kabel van 10 meter door het huis.

Heb jij ook een Gembird WiFi repeater WNP-RP-002?

Dag Bartosy,
even voor de goede orde:
jij gebruikt nu dit ding om naar je bestaande Wifi AP te connecten, en sluit hem dan via de netwerkpoort aan op je laptop of pc?
Of maak je er juist een AP van?
ik had hem via mijn bestaande router als ap gemaakt(met een andere naam je kan hem natuurlijk ook dezelfde naam als de router geven) en vanaf daar via een kabel aangesloten op mijn pc. had het ondertussen al afgesloten allemaal dus eventjes weer allemaal aansluiten en kijken hoe het alweer was :D!

de snelheid blijft toch een stuk stabieler als zonder draad nog even ge-checked. niet echt optimaal maar zit ook een dikke muur tussen nu.