Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone SE 16GB Grijs Review

Tweez 14 mei 2017, 1.222 views

Apple iPhone SE 16GB Grijs

Uitstekende handzame Iphone voor 400 euro terwijl deze presteert als de 300 euro duurdere broers.

Pluspunten

• Scherm
  • Formaat
  • Accu

Minpunten

• Speakerkwaliteit
  • Achterkant makkelijk bekrast
  • Vingerafdruk werkt niet met vochtige vingers

Na deze telefoon iets meer dan een jaar in gebruik te hebben kan ik concluderen dat deze telefoon boven mijn verwachtingen presteert op alle vlakken.

Na mijn mening is dit design en formaat iPhone tot nu het meest praktische. Het 4 inch scherm is makkelijk met 1 hand te bedienen en zelfs het typen gaat nog zonder veel problemen. Bovendien past deze telefoon makkelijk ieder ieders broekzak.

De bouwkwaliteit is zoals we van Apple gewend zijn uitstekend. Het enigste nadeel van de aluminium achterkant is dat er redelijk snel krassen op komen. Zo had ik al na 2 maanden flink zichtbare krassen terwijl ik er nooit mee schuif of laat vallen.

De telefoon bezit een retinascherm waarbij de kleuren heel realistisch overkomen. Ook is het scherm nog redelijk goed af te lezen in de felle zon.

In de startknop is een vingerafdruklezer ingebouwd welke best wel handig is bij bijvoorbeeld het unlocken van je telefoon of een betaling verrichten met de app van je bank. De snelheid van de scanner is afdoende. Ik heb zelf vaak zweethanden en helaas werkt de scanner niet met vochtige vingers. Bij mij werkt de scanner dan ook maar in 50 procent van de gevallen. Maar bij andere mensen werkt de scanner weer bijna altijd.

De batterij is zeer goed voor een Iphone. Zelfs nu na een jaar kan ik hem nog een volle dag gebruiken waarbij ik regelmatig op het internet surf, whatsapp, bel en netflix kijk.

Maar het aller grootste voordeel van deze telefoon is natuurlijk de adviesprijs van 400 euro. Dit is de goedkoopste Iphone ooit terwijl je qua gebruikservaring precies hetzelfde krijgt als de 300 euro duurdere versies.

Wil je een Iphone die uitstekend presteert, handzaam is en ook nog betaalbaar? dan is deze telefoon misschien wel iets voor jou.

Heb jij ook een Apple iPhone SE 16GB Grijs?