Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Speedlink Ledos Rood Review

JohanL 9 mei 2017, 68 views

Speedlink Ledos Rood

Zeer solide muis. Sinds 2014 in mijn bezit. Wordt dagelijks gebruikt voor het spelen van games. Wel is slijtage zeer goed zichtbaar

Pluspunten

• Goedkoop
  • Naar mijn idee redelijk accuraat
  • Ook linkshandig te gebruiken

Minpunten

• Slijtage goed zichtbaar
  • Af en toe wordt de verbinding met pc verbroken
  • Ligt niet fantastisch in de hand

Hierbij mijn review van de Speedlink Ledos. Het gaat hier om de rode versie maar er is ook een zwarte versie verkrijgbaar. Ik heb de muis destijds in 2014 aangeschaft omdat ik toen niet veel geld te besteden had en toen de lampjes cool vond. Tegenwoordig ben ik voor schoolwerk en Photoshop in het bezit van de MX master (Fantastisch product) maar voor gamen wordt nog steeds de Speedlink gebruikt.

Vorm en ergonomie

De muis is symmetrisch net zoals bij een standaard Logitech/HP muis. Dit is makkelijk omdat de muis nu zowel links als rechtshandig goed te gebruiken is. Het nadeel ervan is is dat de muis niet super ergnomisch is. Ik had hier nooit zoveel last van. Maar het kan een probleem zijn.

Functies

De muis heeft niet zoveel functies. Naast de DPI knop aan de bovenkant om het DPI te regelen. Bevat de muis nog 2 knoppen aan beide zijkanten. 1 knop is de zogenaamde sniperknop. Deze knop verlaagt het DPI tijdelijk zodat je beter kan richten. De andere knop is een Dubbelklik knop maar ik heb deze eigenlijk nog nooit gebruikt.
Voor de rest bevat de muis een pulserend rood lampje aan de bovenkant. Deze is helaas niet in te stellen of van kleur te veranderen. De muis heeft tevens geen software dus hij werkt gewoon Plug&play.

Duurzaamheid

Zoals gezegd heb ik de muis al zo'n 3,5 jaar in mijn bezit. In die tijd is hij flink gebruikt. Dit is duidelijk te zien. Op sommige plekken is de rode verf helemaal verdwenen of sterk verkleurd. (Zie foto's). Verder merk ik de laatste tijd dat de verbinding met de pc af en toe verbroken wordt misschien een kabelbreuk ergens.

Gamen

Dit is natuurlijk het belangerijkste aspect. Hoe presteert de muis tijdens games. Nou daar kan ik redelijk kort over zijn. Dat is namelijk prima. Ik kan zonder enig probleem hier cs:go mee doen. Natuurlijk is dit niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Razer of Corsair. Maar voor 20 presteert de muis prima.

Een prima muis voor het geld.

Heb jij ook een Speedlink Ledos Rood?