Specificaties GF GTX 1080 Ti (1,569GHz), 11GB GDDR5X - Bekijk alle specificaties

Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G Review

Timx2 5 mei 2017, laatste update op 8 mei 2017, 309 views

Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G

De Gigabyte Aorus 1080Ti is een prachtige kaart. Ik vind het uiterlijk wel stoer en hij levert prima prestaties. Deze prestaties liggen in de lijn der verwachting t.o.v. andere 1080Ti's. De koeler werkt prima. Hij is nauwelijks hoorbaar wanneer de kaart aan de bak moet.

Pluspunten

• Prestaties 'out of the box'
  • Overclock mogelijkheden: GPU Boost Clock +65 (1.748Mhz) / Memory Clock +800 (11.810Mhz)
  • Uiterlijk (backplate, RGB, e.d.)
  • Koeler (stil)
  • Robuust en zwaar (maar buigt niet door!)
  • Interne HDMI-poort (VR)

Minpunten

• Minimale coilwhine
  • 2,5 slot
  • Oranje... (maar valt gelukkig niet op)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb de Gigabyte Aorus 1080Ti nu een weekje in mijn bezit. Ik ben zeer te spreken over de kaart. De kaart is stil en levert uitstekende prestaties. Wel is er sprake van een heel zachte coilwhine, maar deze is nauwelijks hoorbaar. Aangezien Foritain al een uitgebreide review heeft geplaatst zal ik het beperkt houden tot mijn maximale overclockresultaten:

GPU Boost Clock +65 (1.748Mhz)
Memory Clock +800 (11.810Mhz)
GPU Voltage +100
Power Target 125%

Aangezien dit geen absolute settings zijn en de kaart zichzelf terugklokt wisselen de resultaten. Onderstaande zijn 'gemiddelde scores' uit meerdere 'runs'.

Timespy: 10.311
Firestrike: 31.464
Superposition (1080p Extreme): 6.128
Valley (Extreme HD): 6.310

Gedurende langdurig gebruik throttled de kaart zichzelf terug tussen de 1961-1999Mhz. Dit lijkt afhankelijk van de applicatie.

Heb jij ook een Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G?

Hoe bedoel je eigenlijk "het 4de jaar claimen"?
Standaard zit er drie jaar garantie op de Aorus 1080Ti's, maar via Gigabyte zou je deze moeten kunnen verlengen tot 4 jaar.
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Men antwoordt dat alleen op de Xtreme of Xtreme Gaming kaarten 4 jaar garantie zit :|.

[Reactie gewijzigd door Timx2 op 8 mei 2017 20:07]

heb je het geheugen zelf geclocked op 11800mhz of doet de kaart dat zelf in boost?