Soundmagic E10 (Rood, Zwart) Review

oef! 1 mei 2017, 1.184 views

Soundmagic E10 (Rood, Zwart)

Dit model gaat al een aantal jaren mee en als je ze hoort snap je waarom. Goed geluid voor een goede prijs.

Pluspunten

• Mooi, vol geluid
  • Uitgebreide accesoireset
  • Weinig last van kabelgeluid

Minpunten

• Kabeltjes lijken wat dun

Betreft: SoundMAGIC E10C-BKRD, getest met een Samsung Galaxy S8. Deze versie heeft een ingebouwde microfoon voor telefoongesprekken. Gekocht bij Amazon EU S.a.r.L.

Hoe en waarom?
Het blind aankopen van hoofdtelefoons via het internet zal altijd een lastige zaak blijven omdat je van tevoren niet weet hoe de headset in kwestie klinkt.

Deze IEMs zijn dan ook aangeschaft op basis van recenties op What HiFi en headfi.org en tonen alweer aan dat headphones van Chinese makelij zeer goed geluid bieden voor het bedrag dat ervoor gevraagd wordt.

Package
De verpakking bevat een aantal accesoires: een splitter, een verlengplugje, extra opzetrubbertjes en een houdertje voor de hoofdtelefoon zelf. Op de verpakking is een kraskaart aanwezig die een code bevat waarmee je kan controleren of je een echt product of een namaakproduct hebt gekregen. Een adapter naar een "dikke" hoofdtelefoon aansluiting mist.

Geluid
Het geluid dan. Zonder dat de headset "ingespeeld" is kan ik zeggen dat het geluid als "vet" en ruimtelijk te beschouwen is en bas, hoewel niet storend, goed vertegenwoordigd is. Het mid is ook redelijk geprononceerd. Hoge tonen sneeuwen hier niet bij onder.

Deze headset is gekocht als een vervanger van de (zeer goede) Xiaomi In-ear Hybrid Earphones Pro waarmee ik in korte tijd twee keer te maken heb gehad met een kabelbreuk. De Xiaomi headset klinkt wat klinischer (zonder op bas in te leveren) en ik kan me voorstellen dat sommige mensen hier een voorkeur voor hebben. Voor de huis-tuin-en-keukenluisteraar is dit overigens absoluut niet relevant.

Al met al is het geluid goed afgerond maar heb ik het gevoel dat het enigszins (prettig) ingekleurd wordt.

Heb jij ook een Soundmagic E10 (Rood, Zwart)?

De mijne (zonder mic weliswaar) zijn volgens mijn email 'verzonden' eind november 2013. Dus die gaan nu al bijna 3.5 jaar mee. Ik gebruik ze met Comply Foam tips en ben wel al door wat setjes tipjes heen gegaan, maar de headphones en kabels doen het nog uitstekend, en door de week gaan ze altijd mee. Soms zitten ze dagen in m'n jaszak, soms worden ze de hele dag lang gebruikt.. maar mee zijn ze altijd.

Dat is natuurlijk geen garantie voor andere mensen, maar heb er nog niks fouts over te zeggen. Behalve dat ze best neutraal en helder kunnen zijn als mensen heel erg Hi-Fi klanken gewend waren. Wees niet bang en /of beschaamd om een equalizer aan te zetten als je dat wil, response van de headphones is gewoon erg netjes across the range.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.