NZXT H230 White

Specificaties Tower • 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

NZXT H230 White Review

pbeer 27 april 2017, 101 views

NZXT H230 White

Het is een mooie kast, maar niet zo groot. De bouwkwaliteit viel net iets tegen. Hij oogt wel mooi en was niet te duur.

Pluspunten

• Mooie kast
  • Twee fans meegeleverd
  • Rubbertjes die trillingen opvangen
  • Geluidsisolerende bekleding
  • Duidelijke handleiding

Minpunten

• Bouwkwaliteit is een beetje goedkoop
  • Kast was eigenlijk te klein
  • Plaatsing ventilator vooraan
  • Duimschroeven losmaken met schroevendraaier

De laatste keer dat ik een pc samenstelde is al meer dan 10 jaar geleden. Ik ben dus geen expert, maar ik kan mij uitstekend behelpen.

De kast is toegekomen in een stevige verpakking, tegen beschadigingen beschermd met piepschuim. Aan de voorkant van de kast is extra plastic bevestigd tegen krassen.

De kast kan geopend worden door de duimschroeven los te draaien. Dan kunnen de zijpanelen er af genomen worden. Zo zijn natuurlijk de meeste kasten.
Aan de binnenkant van de zijpanelen is een geluidsisolerende bekleding aangebracht.

Rechtsonder zit een klein doosje waarin je alle vijsjes en dergelijke kan terugvinden. Die zitten per soort ingepakt in een klein plastic zakje. Er zat ook een handleiding bij. Ik ben niet zeker of die ook uit het doosje kwam. Normaal moet je dat doosje via de rechterkant uit de kast halen. Ik heb het er met wat moeite langs links uitgetrokken. Daarbij is een rubbertje dat de harde schijf moet vasthouden los gekomen.

Een voeding of PSU is niet bijgeleverd. De voeding die je apart koopt wordt onderaan tegen de achterkant gemonteerd. Onderaan, in het midden van de kast zijn grote openingen voorzien waarlangs je kabels kan geleiden tot aan de verschillende onderdelen in je pc.

Uiteraard monteer je het moederbord bovenaan tegen de achterkant. Ik was bijna het paneeltje vergeten te monteren dat aan de achterkant zit en waar de aanduidingen op staan van de verschillende poorten. Per soort moederbord (ATX, ITX, ...) staan de gaatjes duidelijk aangeduid, dus dat gaat vanzelf.

Boven tegen de voorkant aan monteer je natuurlijk de cd/dvd drives. Ik heb er zelf geen gekocht. Ergens ligt er nog wel één, maar voorlopig gebruik ik geen cd's of dvd's. Er zitten zwarte hengsels die met wat moeite los komen. Je moet onderaan in het midden stevig drukken en dan kan je het losmaken. Ik denk dat je verder geen schroefjes zou nodig hebben om je optische drive te plaatsen.

Rechtsonder monteer je natuurlijk je harde schijven. Er zijn twee maal 3 plaatsen voor harde schijven. De ventilator vooraan blaast op de drie onderste harde schijven. De ventilator blaast ook tegen de kast aan en de openingen daar hadden voor mij groter mogen zijn. De plastic montagestukken zijn niet zo stevig. Wel zitten er rubbertjes aan die trillingen kunnen absorberen. Montage van de schijf werkt met een eenvoudig kliksysteem. Dus geen vijsjes nodig. De SATA en voedingsaansluitingen worden naar de rechterkant van de kast gericht. (Dus naar de achterkant van het moederbord.)

Voor de ventilatoren zit er een klein kabeltje bij die de connectoren van beide ventilatoren samen brengt. Persoonlijk heb ik deze verwijdert, je kan die gewoon losklikken. Het kabeltje voor de fan vooraan is dan wel wat kort. Die heb ik dan anders gelegd zodat ik ze niet hoef te verlengen.

Verder was de kast voor mij eigenlijk te klein. Mijn Noctua NHD14 koeler paste eigenlijk niet in de kast. Ik heb een deel van de isolerende bekleding losgepeuterd om de kast nog dicht te kunnen krijgen. Anders kon ik de zijpanelen er niet terug voor schuiven. Dat vind ik wel jammer, maar ik had geen zin om de kast terug te sturen of om een andere te bestellen.

Onderaan en in de voorkant van de behuizing zitten een soort filter tegen stof. Beide kunnen verwijdert worden om proper te maken. Wel heb je daar wat werk aan. Om die rede ga je dat dat waarschijnlijk ook zelden doen. De ventilatoren kunnen in snelheid geregeld worden in DC mode. Dus niet met PWM. Een instelling die gelukkig beschikbaar is op mijn moederbord.

Al bij al vind ik het een mooie kast voor een redelijke prijs. Al is het geen top-kast. Er zijn er zeker betere te vinden.

Heb jij ook een NZXT H230 White?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla