Logitech Harmony Hub Review

hydex 24 april 2017, 330 views

Logitech Harmony Hub

Werkt out of the box, geen afstandsbediening meer nodig. Je kunt gewoon je telefoon gebruiken om te zappen en dit gaat verrassend makkelijk via de harmony app.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Werkt ook in dichte kast
  • Extra ir sensor meegeleverd voor Tv op meubel
  • Mogelijkheid tot extra ir sensor
  • Mooi design
  • Op meerdere smartphones te installeren

Minpunten

• Apple tv 3 werkte niet meteen

Configuratie Score: 4
Na 8 jaar begaf mijn Logitech harmony 525 afstandsbediening het. Mijn oog viel al snel op de harmony hub. Het leek mij handig dat iedereen in mijn familie de afstandsbediening altijd bij zich had in de vorm van een smartphone. Ik was bekend met de eenvoudige installatie van de oude harmony. Maar bij deze hub is het nog eenvoudiger doordat je met de app de hele installatie kunt voltooien. Ik bestuur met deze harmony 4 apparaten en heb diverse profielen gemaakt. Zo kan ik met 1 druk op de knop mijn Apple tv starten in combinatie met de tv en de Av receiver. Ze worden netjes om en om gestart waarbij diverse extra instellingen te maken zijn zoals: start tv, ga naar kanaal HDMI 3, start av en ga naar kanaal mediacenter en start Apple tv ga naar Netflix kies enter. Hierdoor kom ik direct in Netflix binnen. De profielen zijn in de cloud opgeslagen. Ik had zelfs mijn profiel van mijn oude harmony kunnen overnemen. Dit heb ik niet gedaan omdat ik een frisse start wilde maken.
Communicatie met de harmony gaat via Bluetooth. De harmony hub is een groot ir zender die door zijn vorm alle apparaten in een tv meubel kan aansturen. De extra zender voor de tv is alleen omdat deze buiten het meubel staat. Al met al ven ik erg tevreden met deze aankoop en zou ik niet terug willen naar een fysieke afstandsbediening

Heb jij ook een Logitech Harmony Hub?