Specificaties 55" Ultra HD 3D OLED TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG OLED55E6V Review

Hotro2Newbie 24 april 2017, 797 views

LG OLED55E6V

Geweldige TV: Prachtig beeld, veel mogelijkheden, geweldig design. Snelle levering, en eenvoudig te installeren. Wat wel vervelend is, is het vaste stroomsnoer. Ook is het beeldscherm bruinig als deze uitstaat, maar het meest vervelend is de cursor van de "magic" remote. die popt steeds op als je de AB gebruikt.

Pluspunten

• Mooi beeld met veel contrast.
  • Veel mogelijkheden, inclusief Netflix Ultra HD
  • Geweldig design

Minpunten

• Vast stroom snoer met dikke stekker
  • Als de TV uitstaat ziet het beeldscherm wat bruin.
  • De cursor van de magic remote is niet standaard uit te zetten.

Geweldige TV: Prachtig beeld, veel mogelijkheden, geweldig design.
Snelle levering, en eenvoudig te installeren.
Wat wel vervelend is, is het vaste stroomsnoer met dikke stekker (waarom?). Ook is het beeldscherm bruinig als deze uitstaat, maar het meest vervelend is de cursor van de "magic" remote. die popt steeds op als je de AB gebruikt ook als je deze niet nodig hebt, door het indrukken van een knop verdwijnt de cursor wel maar het lukt me maar niet om die cursor standaard kwijt te raken. Heel irritant. Kan iemand me daarbij helpen?
De kleine remote heeft deze vervelende eigenschap niet maar daar kan je dan niet alles mee doen.

Heb jij ook een LG OLED55E6V?

Ik heb het vermoeden dat de bruine kleur de natuurlijke kleur is van de oleds als ze uit staan. Je ziet dit alleen met strijklicht, frontaal ziet alles er wel zwart uit.
Klopt het is een geaarde stekker, met een korte draad die vast zit aan de TV. Aangezien ik mijn wandkast zwevend aan de muur heb zitten kon ik niets met deze stekker. Voor een eurootje meer had je een afneembare stekker kunnen gebruiken waardoor ik de elektrische verbinding wel had kunnen maken.
Vreemd, ben er zo goed als zeker van dat die van mij een niet geaarde stekker heeft, maar afneembaar had idd eleganter geweest.
Over die bruine schijn heb ik al veel vragen gehad als er bezoek komt 8)7 Iemand eigenlijk idee waar die vandaag komt? 3D filter?
Een vraag hierover... Wat bedoel je precies met "dikke stekker"?
Als het een geaarde stekker is dan is dat toch juist alleen maar goed ;-)?
Hoe kan een bruin scherm perfecte zwartweergave hebben? Zou je zeggen dat het zwart er dan ook bruinig uit ziet? Of wordt het zwart als de televisie aan gaat?
Ik slaag er niet in om de bruine schijn waar te nemen als die ingeschakeld is. Enkel bij invallend daglicht als die uitgeschakeld is zoals Hotro2 aangeeft.
Wat ik al aangaf. Het is vooral het strijklicht van buiten wat de bruine kleur geeft. Met de gordijnen dicht en er frontaal voor zitten geeft wel een zwart oppervlak. Echter als ik de schemerlamp, die naast me staat, aanzet is deze als een bruine reflectie te zien in het scherm. Gelukkig niet heel erg maar toch...