Specificaties Hexa (6) core @ 3,2GHz-3,6GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler Review

paco2013 21 april 2017, 1.222 views

AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler

Goede Prijs voor een snelle cpu. Waardige opvolger van mijn i5 660k.

Pluspunten

• zeer goede prestatie
  • stock koeler doet het niet slecht.
  • goede prijs

Minpunten

• slechte koelpasta
  • jammer dat het logo niet recht staat als je de koeler in je kast zet.
  • niks

Ik heb deze cpu gisteren gekocht als vervanger van mijn i5 6600k.
Na het inbouwen wilde mijn geheugen niet op 2400mhz draaien wat bij mij de stock speed is, Ik kwam niet verder dan 2133mhz, maar dat werd opgelost door een bios update.
Na dat alles werkte heb ik een cinebench r15 test gedaan op stock haalde ik daar 1135 punten op multi core test.
Daarna heb ik even gekeken of ik hem iets kon overclocken, maar aangezien ik op dit moment alleen beschik over de stock koeler is het gebleven bij een kleine overclock van 38.20 met onder load 1.375v.
De cinebench score die ik daarmee haalde kwam uit op 1251 dus al bij al een zeer snelle cpu die ik zeker nog wat hoger probeer te krijgen met een andere koeler, nu blijft mijn temperatuur in ieder geval in elke test onder de 70 graden.

Wel 1 tip mocht je deze cpu aanschaffen verwijder de thermal paste, wat een slecht spul is dat, het doet misschien zijn werk wel maar nadat ik na 1 dag gebruik mijn eigen thermal pasta er op wilde doen zat de koeler zo vast aan de cpu dat ik deze los trok uit zijn socket.

Heb jij ook een AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler?

RYZEN LOGO kun je draaien :).
?? en nu graag reageren zodat iemand het ook begrijpt.
je hebt bij min punten : jammer dat het logo niet recht staat als je de koeler in je kast zet. :)

En dat kun je draaien
Leuk om te lezen, vandaag ga ik deze ook bouwen voor me mattie.
Die zit nog op een socket 775, das best oud.
Over een uurtje komt het werkgeheugen binnen en dan is het feest.

En wie weet zien we elkaar bij Battlefield 1 (woenselseheide)

Veel plezier met u systeem.

[Reactie gewijzigd door andriesh op 28 april 2017 10:02]