Acer Aspire Timeline 4810T-944G32MN Review

toby.f 8 december 2009, laatste update op 12 december 2009, 338 views

Acer Aspire Timeline 4810T-944G32MN

Pluspunten

• Snel
  • Prettig scherm
  • Mooi en stevig design
  • Stil
  • 5+ uur batterijduur

Minpunten

• Vista 32bit voor een systeem met 4GB ram
  • Service van Acer
  • Widescreen scherm met weinig verticale pixels

Zeer tevreden over de hardware van de laptop op zich. Mooi, licht, snel voor een ultraportable. De levensduur van de batterij is wel lang vergeleken met mijn vorige laptop (die wel een behoorlijk betere videokaart had), maar de geadverteerde 8+ uren worden zeker niet gehaald, wel ongeveer 6 uur mits je de HD of processor niet al te veel aanspreekt. Vandaar dus wel de onvoldoende voor accuduur.

De software viel echter behoorlijk tegen. De laptop komt geleverd met 4GB RAM, echter tot mijn verbazing stond er als OS Vista 32bit geinstalleerd. Deze kan maar 3GB aansturen, dus 1GB voor niets gekocht!

Er zou ook een gratis upgrade naar Windows 7 zijn, maar deze is ten eerste niet gratis (ook niet heel erg duur, maar alavertel dat dan eerlijk) en ik kan alleen de 32bit selecteren. Wel geprobeerd met Acer hierover te mailen, maar ze sturen bericht dat ze mijn vraag hebben geanalyzeerd en dat ik het beste kan bellen met hun betaalde helpdesk om mijn "technisch probleem" te bespreken. Niet zo tevreden over de Acer service dus.

De laptop is wel een aanrader, mits je een verse installatie (zonder crapware) van een 64bit OS erop zet en het zonder de service afdeling van Acer kunt stellen.

Heb jij ook een Acer Aspire Timeline 4810T-944G32MN?