Xerox Phaser 8560 Solid INK Duplex Review

ChiLLeR 8 december 2009, 1.512 views

Xerox Phaser 8560 Solid INK Duplex

Pluspunten

• solid ink blokjes
  • snelle 1e pagina

Minpunten

• opgewarmde inkt 'ruikt'
  • opwarmen

Drivers en stabiliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Deze printer op kantoor aangeschaft nadat de oude HP Color laserjet het toch echt de geest gaf. Eisen voor een nieuwe waren als volgt gedefinieerd:
- snelle eerste pagina
- lage inkt verbruiks kosten
- netwerk functionaliteit builtin

Xerox bied twee versies aan van dezelfde printer. De 8860 en de 8560 . Het enige verschil is dat er bij de 8860 andere (goedkopere) supplies gebruikt kunnen worden. De printer is daardoor ook fors duurder. Op de website heeft Xerox een handig tooltje om te bepalen wat het meest geschikt is voor jouw gebruik. In ons geval kwam eruit dat het goedkoper was om de 8560 te nemen. We printen namelijk geen bergen kleuren prints maar zo af en toe.

Het solid ink gebeuren vind ik een goede ontwikkeling. Het is erg simpel te installeren in vergelijking met de laser printers waar je altijd moet opletten dat je geen toner morst op de vloer of kleding. Dat is met solid ink gewoon niet mogelijk. Kwestie van het 'duplo' blokje in het juiste vakje doen. In een verkeerde vakje doen gaat niet want elke kleur heeft zijn eigen vorm.

Opwarmen duurt ongeveer een paar minuten. De Xerox houd zelf bij wat je gebruiks tijden zijn en leert dus wanneer hij alvast moet opwarmen. Als de printer opgewarmd is dan print de 1e pagina met ongeveer 5 seconden. Dat is dus erg snel!
Het opwarmen van de inkt heeft ook een nadeel, omdat de inkt dus warm gehouden wordt is deze vloeibaar daarom mag je de printer volgens de handleiding niet bewegen tot 30 minuten na uitschakeling. Er is zelfs een speciale cooling down functie in de printer.

De netwerk functionaliteit functioneert naar behoren. Aansluiten en DHCP gaf de printer een IP adres waardoor ik de printer direct via de webbrowser kon benaderen en installeren.

Heb jij ook een Xerox Phaser 8560 Solid INK Duplex?

Ik vind de solid inkt blokjes veel ste duur. Ook de service van xerox is bagger. Er is al 4 x een monteur binnen 3 weken voor 1 printer langs geweest elke keer wel wat anders. Ook hebben ze vaak een paper jam wij hebben 2 8560's en 3 8400's en tog wel regelmatig een paper jam. Ook de opwarm tijd is egt te lang en beter laat je hem niet in stand-by schieten dan moet die weer 4 minuten opstarten. Pluspunten zijn de print kwaliteit. Dat moet ik wel toegeven die is op en top! En Toners zijn kanker verwekkend en de solid inkt is milieu vriendelijk en niet giftig.
Bij ons is ook twee weken terug de monteur langs geweest vanwege een paperjam. Er is van alles vervangen in de machine. Dat vind ik echt niet kunnen bij dit soort nieuwe machines.
Betreft opwarmtijd zijn wij er erg tevreden over, in vergeljking met de oude HP, die er bijna 15 minuten overdeed, is dit een hele verbetering.