Logitech Harmony 555 Advanced Universal Remote Review

RHF 7 december 2009, laatste update op 7 december 2009, 840 views

Logitech Harmony 555 Advanced Universal Remote

Pluspunten

• minder rommel op tafel
  • mogelijkheid om functies aan te maken
  • verlichting van toetsen en display
  • prijs
  • update mogelijkheid
  • Software Nederlanstalig
  • veel ondersteunde merken/apparaten

Minpunten

• bedienen kost tijd i.v.m. omschakelen tussen devices
  • enkel IR devices kunnen bediend worden (mijn Bose set gebruikt FM dus helaas niet te bedienen)

Configuratie Score: 4
De logitech Harmony 555 heb ik van Sinterklaas gekregen dus op moment van schrijven nog maar kort in bezit. Eerste indruk is goed, installeren van software (op vista 32-bit NL labtop) ging probleemloos. Ik verwacht dat mensen die geen software kennis/ervaring hebben kunnen schrikken van de installatie/configuratie van de Harmony 555. Het is geen product dat out of the box werkt. Maar het resultaat na juiste installatie mag er wezen. Nadat elk gewenst apparaat (infrarood controlled) aangemeld is kan je functionaliteit toevoegen. M.a.w. als ik analoog tv wil kijken kies je tv als device en heb je een normale tv remote control. Als je digitaal tv kijk (in mijn geval via decoder van Ziggo) dan kies je de decoder, de tv wordt dan "automatisch" als eerst ingeschakeld daarna de decoder. TV switcht dan naar juiste AV kanaal en je kan met je Harmony de decoder bedienen. Dit alles is in te stellen met de wizard zowel via PC of op de Harmony 555 zelf.

De prijs was zeer goed, nieuw in verpakking via marktplaats voor EUR 39,-.
Ik vrees alleen voor de robuustheid van de remote, die is niet slecht maar met 4 kinderen is de kans aanwezig dat de levensduur ernstig verkort wordt.....dus de oude vertrouwde remotes niet weg doen i.v.m. back-up.

Software is Nederlandstalig en werkte bij mij probleemloos.
Vormgeving is kwestie van smaak maar hij ziet er goed uit en voelt degelijk aan.
Ergonomie is wennen, maar met zoveel functionaliteit in één remote control kom je met logisch denken heel ver.

Een aanrader!

Heb jij ook een Logitech Harmony 555 Advanced Universal Remote?

De degelijkheid valt wel mee hoor, ik heb de 525 en die houdt het al een hele tijd (weliswaar geen kinderen, maar het ding is toch al vaak van de bank gedonderd op een houten vloer e.d.).
De hogere edities kunnen ook via RF bedienen, maar dan zit er wel een duidelijk hoger prijskaartje aan.

Paar plaatjes maken het altijd wel af overigens :)

[Reactie gewijzigd door Masterlans op 7 december 2009 14:47]