Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite E2407HDS-1 Zwart Review

Sjibble 5 december 2009, laatste update op 5 december 2009, 1.201 views

Iiyama ProLite E2407HDS-1 Zwart

Pluspunten

• VGA, DVI en HDMI
  • Speakers
  • Presets (Game, Movie, Text, Scenery, Standaard)
  • Zwartwaarde

Minpunten

• Het menu is slecht te besturen (door de knoppen)
  • Er zijn schermen die steviger aanvoelen

Mijn eerste review, dus wees niet te hard ;)

Het scherm beschikt over een VGA, DVI-D en HDMI ingang. iiyama biedt 3 jaar garantie, en ik heb eigenlijk nooit slechte dingen over ze gehoord. Het was een goedkoop scherm voor wat het te bieden heeft.

Featureset
Het scherm beschikt over een resolutie van 1920x1080p, 60cm diagonaal en 2ms reactietijd.
Het echte contrast is 1:1000, en het dynamische op 1:10000. Je kan kiezen uit AGP, DVI-D en HDMI.
Er zitten nog ingebouwde speakers in van elk 3 watt. Het is niet echt om voor naar huis te schrijven. Maar ik stoorde me er niet aan bij het afspelen van muziek of het spelen van CS: S. Ik zie het als een leuke extra :) Je kan het scherm goed kantelen. Een paar graden naar voren, en een paar naar achteren. Het zou voor elk bureau en lengte van de persoon moeten voldoen.

Kleurweergave
De kleuren zien er goed uit. Anders kan ik altijd naar mn Nvidia panel om het aan te passen naar eigen wens. Standaard, Game, Movie, Scenery en Text zijn de 5 presets van het scherm.
Ik heb het nu omgezet van Game naar Text en ik merk dat het contrast hoger is, en echt merkbaar fijner is geworden om de review te tikken.

Contrast en Helderheid
Dit is iets wat je moet aanspreken, net als bij de kleurweergave.
Mn kamer is half geschemerd en de omlijsting en mn achtergrond matchen elkaar goed.
Niks te klagen over zwart, terwijl het wit lekker fel is.

Ghosting
Geen :)

Pixeldefecten
Ook geen. Maar mijn scherm is een demo geweest, dus we konden het van te voren zien.
Echter is het zo'n grote resolutie en zijn de pixels vrij klein. In het geval dat je dit scherm hebt zou een dode pixel je links of rechts van het scherm niet storen.

Bouwkwaliteit en afwerking.
De afwerking ziet er netjes uit. Mooi design!
Alleen als je aan het scherm zit hoor je het plastic kraken, en als je het scherm draait gaat de voetsteun pas na een paar graden mee.
De 5 knoppen rechtsonder (Power en Menu-knoppen) mochten ook wel wat fijner.
Je moet vrij hard drukken voor een knop, en dit stoort als ik iets wil instellen.
Het had wel wat steviger gemogen. Maar je zit het meeste van de tijd toch niet aan je scherm, dus niks om je zorgen over te maken.

Vormgeving
Hij ziet er goed uit. Beter als op de foto's.
Strak, simpel, en functioneel. Zakelijk maar sierend.
Net als een Audi A8 :)

Prijs: Ik kocht em als een demo. Dus ik kreeg 30 euro korting (stond er 1 maand) en gratis pixelgarantie.
De totaalprijs was 208 euro. Oorspronkelijk 238 euro maar dan nog is het een goede deal! :)
De achterkant van mn voet is wel wat beschadigd, maar daar heb ik geen moeite mee.

Conclusie:
De klachten zijn vooral de kleine dingen.
Het enige duidelijke minpunt dat ik zie, is dat je het volume niet makkelijk in kan stellen (via knoppen), maar volgens mij is dit in te stellen.
Eigenlijk vind ik dat het de volle 5 sterren zou moeten krijgen :)

• Acer Aspire 5920G
  • Razer Deathadder
  • Windows Vista

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2407HDS-1 Zwart?

Een AGP poort op je monitor ?
VGA zul je alvast bedoelen :-)
Ik had ook naar deze gekeken, maar heb uiteindelijk voor de Samsung 2494hs gekozen, omdat Samsung me tot nu toe erg bevallen is. Weet je iets van deze vergeleken met een Samsung uit de 2494 serie? (gewoon uit nieuwsgierigheid ^^)