Scythe Kama Reader 2 Review

juwecamu 4 december 2009, laatste update op 4 december 2009, 573 views

Scythe Kama Reader 2

Pluspunten

• Veel card types voor een lage prijs.
  • Zowel intern als extern te gebruiken, beide kabels aanwezig

Minpunten

• Schroefgaten zijn van plastic en draaien zeer snel dol.
  • Werkte onder de oude bios niet intern 1.20 na update naar 1.50 wel.

Cardreader gekocht om voornamelijk SD cards en micro SD cards te kunnen lezen en schrijven.
Presaties waren voor mij niet echt belangrijk als het maar intern in de "floppy bay" paste.
Mijn kast de Cool Mater Centurion 590 heeft firewire en USB aansluitingen standaard op de kast ge´nstalleerd en hoefde dus niet in de cardreader ondergebracht te zijn.
Snelheid van de overdracht niet gemeten, ik heb ook niet alle type media.

Hardware installatie geen probleem, even puzzelen dat je de juiste diepte heb t.o.v. het front panel.
Schroefgaten zijn van plastic en kunnen eigenlijk niks hebben.
Kabellengte ca 50 cm voldoende voor Cool Master Centurion 590 kast naar het moederbord MSI P55-GD65.

Alleen werkte de reader niet na de systeem boot. :(
Op de 4 pin aansluitingen werd de "eerste slot" gevonden en bleef de boot hangen.
Op de 5 pin aansluitingen werden alle slots gevonden en bleef de boot daarna hangen. 8)7
De reader met de losse externe USB kabel aansluiten werkte wel

Na een bios update van 1.20 naar 1.50 werkte de reader volledig naar behoren.

In mijn bios ook ingesteld dat de 5V wake up spanning moet weg vallen, zodat de groene led ook na een shutdown uitgaat.

Kort samengevat:
Het was even puzzelen, maar nu werkt de reader prefect.

Heb jij ook een Scythe Kama Reader 2?

Sorry Frank,

Ik had niet gezien dat je een vraag had gesteld.
Is de vraag nog relevant?

Blokkeert de reader bij alle bestanden / slots?
En is het met zowel lezen vanaf de slots naar bv HD als schrijven naar de slots.
Je kan ook een keer geproberen met de externe USB kabel of een andere interne aansluiting pakken op je MB.

Ik heb getest met / gebruik alleen CF, SD en miniSD kaarten.
Alle drie zonder problemen.

Wat betreft de 6 en 4 slots, ik denk / moet nog proberen, dat de (mini)SD en microSD vanbinnen het zelfde slot zijn en dat dit ook voor de Memory Stick sloten het geval is.
De microSD zal ik nog eens proberen, een Memory Stick heb ik niet voorhanden.

Ik draai trouwens ook onder Win7 64bit
Beste Juwecamu,

Ik krijg heb de card reader ook recent aangeschaft, maar krijg hem niet aan de praat onder Windows 7. Na installatie worden 4 usb stations herkend (ik had er 6 verwacht, voor elk slot eentje?). Als ik vervolgens een SD kaart in de lezer steek wordt de kaart herkend met alle bestanden erop. Wil ik die bestanden vervolgens kopieeren, dan hangt de reader driver zich op.

Heb je suggesties wat ik fout doe?

Mijn configuratie:
- windows 7 64 bit
- moederbord Asus M4A785TD-V EVO

mvg,
Frank
4 Drives klopt in ieder geval wel :). De 'micro' drives zijn aftakkingen van de 'grote' drives (MicroSD --> SD/MiniSD/MMC en M2 --> Duo/Pro)