Specificaties 1150 socket • Dual core @ 3,2GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Pentium G3258 Boxed Review

Sayhoun 25 maart 2017, 181 views

Intel Pentium G3258 Boxed

Pluspunten

• Hoge kwaliteit voor weinig geld
  • Kunt meeste games spelen
  • Zal video/audio editing niet in de weg staan.
  • Overclockbaar (met een Z / X mobo)
  • Zeer hoge Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Niet voor Mass Effect: Andromeda
  • Dual Core !!
  • Geen Hyper-Threading

Ik heb deze CPU nooit overclocked, dus kan dat niet bevestigen alle andere reviews, maar zelfs zonder overclocken heb ik altijd veel plezier van gehad voor af en toe game tot wat ik steeds meer geluid/video editing (waar natuurlijk van je GPU meer vraagt dan je CPU).

Ik ben geen echte gamer, maar hou wel van sommige titles zoals Final Fantasy, Hitman, Splinter Cell, Mass Effect trilogy.

Alleen ben ik gisteren nacht achter gekomen, dat jammer genoeg niet Mass Effect: Andromeda kan spelen / dan heb je minsten een quad core nodig :(

Dus speel je games die niet veel eisend zijn voor CPU is deze een heel goede keuze als je 1550 mobo hebt of anders is een upgrade naar G4400 / G4600 veel verstandige keuze want je krijgt iets krachtiger. Voor CPU eisende games heb je minimaal i5 of i7 2e generatie nodig voor redelijke frames.

Heb jij ook een Intel Pentium G3258 Boxed?

De huidige pentiums (kaby lake) hebben hyper threading en voldoen dus voor games die pas vanaf 4 cores werken, de g4400 dus niet (Skylake) en de g4560/g4600 wel. Dat zijn bijna i3's en zeer scherp geprijsd.

Zo'n g3528 is ook best leuk, zeker op 4-4.5Ghz voor zaken die niet persen 4 cores nodig hebben.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 26 maart 2017 12:51]

ToFast volg je niet helemaal wil je zeggen dat je wel met g4560/g4600 zou kunnen gamen waar 4 cores voor nodig hebt terwijl ze beide nog steeds ieder maar dual cores zijn?