Tweakers zegt: 5,5

Alcatel Shine Lite Goud Review

marijke_1996 17 maart 2017, 96 views

Alcatel Shine Lite Goud

een goede en betaalbare telefoon met veel leuke functies zoals de DJ functie, frontflitser en heeft een mooi en strak design. Het heeft een lange accuduur en het beeldkwaliteit is goed. Ik moest even wennen aan de fingerprint scanner, maar vind het erg fijn. Ik raad deze telefoon zeker aan.

Pluspunten

• Extra functies zoals de DJ functie
  • Flitser voor- en achterzijde
  • Mooi formaat
  • Fingerprint scanner
  • Goede (front) camera
  • Scherp beeldscherm
  • Groot opslagvermogen
  • Goed geluidskwaliteit

Minpunten

• Beter geluidskwaliteit verwacht van de oordopjes

De Alcatel Shine Lite is snel en draait moeiteloos mijn favoriete apps. Het ruime opslaggeheugen van 16gb opslaggeheugen en 2gb ram kan ik weer alle apps die ik wil downloaden. Naast de door mij geïnstalleerde apps heeft het ook alle apps die ik gewend ben als Google Drive, Agenda, Gmail, etc.
De telefoon komt steeds met nieuwe updates om het gebruik nóg beter te maken.
Wanneer je van je oude telefoon overstapt op de Alcatel Shine Lite, helpt de telefoon je stap voor stap de instelling naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen en zet automatisch, wanneer je hier toestemming voor geeft met je Gmail-account, je persoonlijke apps over.
Het design van de Shine Lite is strak, met een mooie ronding aan de randen van het scherm.
Het beeldscherm is scherp en met de 13 megapixel camera maak je prima foto’s. Wat ik zelf ideaal vind is dat niet alleen achter, ook aan de voorkant een flitser zit. Dit is super als je met uitgaan of in donkere ruimtes een selfie wilt maken. Persoonlijk moest ik even wennen aan de fingerprint scanner, maar het werkt erg goed.
Muziek draaien op de telefoon vind ik nu nóg leuker, omdat je zelf voor DJ kunt spelen door met je vinger over de lp-platen te gaan. Ook zit er mooi geluid in. Ik draai graag mijn favoriete muziek onderweg naar school of werk, dus ben ik heel blij dat dit goed werkt.
Wat ik echt fijn vind aan de Shine Lite is dat het een menu heeft met alle apps, iets dat mijn oude telefoon niet had. Het overzicht wat je hierdoor krijgt vind ik heel fijn.

Al met al een goede, betaalbare maar vooral een fijne telefoon.

Heb jij ook een Alcatel Shine Lite Goud?