Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Dell Latitude E5570-X2DCY Review

ErwinnBeen 28 april 2017, 279 views

Dell Latitude E5570-X2DCY

De Dell Latitude E5570-X2DCY is een laptop die vooral voor zakelijk gebruik goed voor de dag komt. Maar voor de prijs is een andere laptop met wat meer werk geheugen of opslag misschien wel beter.

Pluspunten

• Robuuste laptop
  • Batterijduur is lang
  • Ruim toetsenbord
  • Toetsenbord verlichting

Minpunten

• Touchpad reageert soms niet
  • Laptop kan best warm worden
  • Prijs misschien iets te hoog
  • Weinig Geheugen
  • Weinig opslag

Feest, want er mocht een nieuwe laptop komen. Mijn oude Lenovo was niet meer van deze tijd en dus mocht ik op jacht naar een nieuwe mobiele liefde. Voor werk dan wel te verstaan en dus zocht ik naar een laptop die mij tijdens werk kon ondersteunen met het draaien van de nodige VM's en talloze browers tegelijk heb draaien. De Dell Latitude E5570-X2DCY kwam zodoende op mijn pad en nam ik onder de loep.

Specificaties

• Breedte: 377,1mm
  • Lengte: 252,6mm
  • Gewicht: 2,09kg
Overige specificaties
  • Video uit: HDMI, VGA (D-Sub), Wireless Display (WiDi)
  • USB: 3x USB 3.0
  • Extra's: Cardreader, Vochtbestendig toetsenbord, Verlicht toetsenbord, Webcam
zij aanzicht

Verpakking en inhoud

Heb helaas geen foto's. Deze laptop is op werk aangekomen en heb zonder even na te denken de doos al weg gegooid. Maar je mist niks hoor. Ik kan er eigenlijk vrij kort over zijn. De laptop werd verscheept in een vrij grote kartonnen doos. In de doos zat alleen de laptop met bijgevoegd de garantievoorwaarden en de oplader. De laptop zat in een plastic hoesje en vast tussen stevig karton waardoor de laptop rustig zijn reis kon afleggen.

Bouwkwaliteit en robuustheid

Je voelt en ziet dat deze laptop een stevig en robuust apparaat is. Zodra je hem uit de verpakking haalt voel je al direct dat het gewicht niet al te zwaar is: 2,09kg. De mooie zwarte kleur laat de laptop fijn ogen.

Touchpad en Toetsenbord

Het qwerty toetsenbord is ruim opgezet en dat maakt het typen een stuk fijner. In het donker hoef je geen extra lichtje aan te zetten door het licht wat aan de onderkant van de toetsen bevestigd is. Deze zijn ook in felheid aan te passen en kan je de verlichting onder de toetsen uitzetten. Dit toetsenbord heeft een trackstick in het midden met de bijbehorende trackstick buttons. Ik gebruik deze heel sporadisch waardoor het voor mij geen extra toevoeging heeft. Als extra pluspuntje is het toetsenbord mors bestendig.

Toetsenbord

Scherm

Het Full HD scherm is prettig om naar te kijken, met de toevoeging van Edge-lit is het ook nog eens wat zuiniger. De Radeon R7 M360 is goed genoeg. Niet speciaal maar voor deze zakelijke laptop is het voldoende.

Aansluitingen

Wat ik persoonlijk fijn aan deze laptop vind is dat de meeste ingangen aan de achterkant zijn gebouwd. De adapter ingang, HDMI, VGA en 1x USB 3.0 zitten allemaal aan de achterkant. Aan de rechterkant bevinden zich 2x USB 3.0 en een SD slotje. Aan de linker kant bevind zich alleen een de cardreader.
Ook heeft deze laptop een aansluiting voor een Dell docking station.

Achterkant

Software

De laptop word geleverd met de Windows 10 pro editie. Intel heeft de benodigde software meegeleverd waaronder het software programma Dell SupportAssist. Dit programma is heel handig, je ziet direct of er updates voor je drivers of BIOS zijn en kan je Hardware scans uitvoeren. Hierdoor heb je een mooi en compleet overzicht.

Batterij

Vanaf half tien in de ochtend tot twee uur in de middag met een batterij kunnen werken. Tijdens werk heb ik virtual machines draaien, programmeer ik, heb ik vaak meerdere browsers open staan en gebruik ik bijna altijd 2 externe monitoren. Gebruik je de laptop op je schoot op de bank om een beetje te internetten of YouTube te bekijken gaat de batterij een stuk langer mee. Maar dat is logisch.

Oplader

De laptop voelt solide aan, soms een beetje warm aan de linker kant als je de laptop langdurig en redelijk intensief gebruikt. De prijs kwaliteit verhouding komt in mijn mening niet helemaal tot zijn recht. Dell geeft je een goed werkend apparaat maar voor deze prijs had ik graag meer opslag ruimte of meer werk geheugen willen zien. Ik gebruik deze laptop hoofdzakelijk alleen voor werk en als ik met virtual machines aan de slag moet kom je al snel aan die 8GB.

Deze laptop eindigt met een voldoende. Niet veel opslag en werk geheugen voor deze prijs brengt het eind cijfer omlaag. Wat ook het eindcijfer omlaag brengt is het touchpad wat niet altijd goed werkt. Dat is jammer want verder is het een prima laptop.

Heb jij ook een Dell Latitude E5570-X2DCY?