Fable 2, Xbox 360

Specificaties Xbox 360 • Avontuur, RPG - Bekijk alle specificaties

Fable 2, Xbox 360 Review

Anoniem: 328516Newbie 2 december 2009, laatste update op 2 december 2009, 640 views

Fable 2, Xbox 360

Pluspunten

• Gevarieerd.
  • Graphics zien er nog steeds goed uit.
  • Replay Waarde.
  • Vrijheid.

Minpunten

• Het is soms moeilijk de weg te vinden.
  • De Voice acting - ingame

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Ik heb sinds 28 November Fable 2 in mijn bezit. Ik heb hem gekocht bij de Media Markt. Ik ben nu ongeveer halverwege het spel dus ik dacht het word welleens tijd voor een Review.

Word een held of een Monster.
Voordat ik fable 2 had gespeeld had ik al ervaringen met fable 1 op de PC. Dat was een leuk spel maar niet echt wat ik ervan had verwacht. Het Kwaad/ Goed systeem was niet heel erg goed uitgewerkt want je kon Goed zijn en toch hoorns en rode ogen enzo hebben. In fable 2 is dat veranderd als je meer goede dan kwade punten hebt verander je niet in een persoon met hoorns en rode ogen maar blijf je een normaal mens.

Koop Huizen, winkels, trouw met andere mensen en krijg kinderen.
Ook leuk is dat je in Fable 2 eigenlijk alle huizen winkels en andere gebouwen kunt kopen.
Deze huizen kan je compleet inrichten en verhuren. Maar je kan met verschillende mensen trouwen en daarmee in een huis gaan wonen. Ook kan je in dit spel Kinderen krijgen en die kinderen zien er als jij kwaadaardig bent er ook kwaadaardig uit. Je moet trouwens wel regelmatig je gezin bezoeken want anders wil je vrouw van je scheiden en raak je de helft van je geld kwijt. Je kan ook seks hebben met je eigen geslacht, Maar dit heb ik nog niet geprobeerd.

Het verhaal.

Het Verhaal lijkt sterk of het 1e deel Alleen speelt het 400 jaar later plaats dan het 1e deel (dus je komt weer bekende steden tegen.). In dit deel word een direct famillielid vermoord. Dus je wil wraak nemen op die maniak. dit doe je door allemaal quests op te lossen die kunnen varieren van trouwen met een meisje waarvan de verloofde is overleden. (ik vond die quest een beetje raar.) Tot het simpel vermoorden van een aantal bandit's. Het enigste probleem is dat je een hulpdraad ( die leidt je waar je naartoe moet ) niet goed te zien in in het licht. Dus de gameplay is behoorlijk gevarieerd. Ook heb je geen hud meer je hebt in dit spel een hond die je helpt schatten vinden en geheime doorgangen om onder andere quests op te lossen. Je hond kan ook allerlei truckjes leren en kennis opdoen (zoals beter vechten duurdere schatten vinden.)

De Graphics.
Ondanks dat dit spel een jaar oud is was ik toch wel blij verrast door de kwaliteit van de graphics. De zonsopgang en zonsondergang zijn heel mooi weergegeven en steden zien er prima uit. Het sfeertje word heel goed gemaakt door de graphics je hebt echt het idee dat je door een echte wereld loopt.

Muziek, Effecten, Voice acting e.d.
Over het muziek heb ik maar een ding te zeggen en dat is geweldig. Op een uitzondering na en dat is het gevechts muziek maar dat is meer hinderlijk dan dat het slecht is. Want je loopt rustig rond met relaxte muziek krijg je ineens dat gevechts muziek omdat daar toevallig 3 kevers zaten. De effecten zijn niks speciaals gewoon wat je in een game verwacht. De voice acting is niet zo goed. In de cutscenes is het wel hartstikke goed maar als je bijvoorbeeld staat te smeden en je mist het zwaard dan krijg je 2 verschillende teksten de hele tijd te horen maar ik kan dat vergeven aangezien het spel al vol zit met andere geweldige dingen.

Moeilijkheidsgraad.
De moeilijksheidgraad van dit spel is niet al te hoog, sommige mensen vinden dat prettig (zoals ik) sommigen hebben er een hekel aan. Je kan redelijk makkelijk geld verdienen en de gevechten zijn ook niet al te moeilijk.

Bugs
Ik zelf ben nog maar 1 kleine bug tegengekomen ik zat vast bij een gebouw maar met een spreuk was ik ook zo weer los.

Replaywaarde
De replaywaarde is erg hoog door de achievements, alle huizen/winkels die je kunt kopen en de schatten die overal liggen. Kortom het is een spel waarmee je lang zoet bent.

Dit was mijn 1e review Plaatjes komen later nog.

Heb jij ook een Fable 2, Xbox 360?

Hoe is de muziek?
Meeste rpg's hebben echt geniale soundtracks

Zit er voice-acting in?
Zo ja, is die een beetje fatsoenlijk?

Verder net opgebouwde review, ga zo door

[Reactie gewijzigd door opblaashaas op 2 december 2009 11:19]

Bedankt voor de tip ik zal het er straks nog wel even bijzetten. Want ik had het inderdaad niet gehad over de muziek.
snap niet hoe de weg soms moeilijk te vinden is, er loopt namelijk constant een lichtgevende lijn met sterretjes over de grond die aangeeft waar je naartoe moet gaan. verder eens met je review, spel is zeer goed wellicht handig te vermelden dat er meerdere expansion packs zijn in de DLC. en het feit dat je verschillende sooorten baantjes kan doen om geld te verdienen of gewoon huurbaas kan spelen. verder goede review!
0Anoniem: 328516
@[eXodus]2 december 2009 13:38
Ik kan het wel over de DLC hebben maar die heb ik zelf niet eens dus dat is een beetje scheef. en met dat lichtgevende lijn is in het licht (vooral in oakvale nogal slecht te zien)
De eerste fable vond ik persoonlijk leuker.
Ach ja kwestie van smaak. ik vond de 1e leuk maar niets bijzonders