Highpoint RocketRAID 2310 Review

HarmKn 1 december 2009, laatste update op 7 december 2009, 2.164 views

Highpoint RocketRAID 2310

Pluspunten

• Je merkt eigenlijk niet dat je via een RAID-controller werkt. Lijkt een gewone (wel wat grote) harde schijf.

Minpunten

• Booten duurt wel redelijk lang, maar dat doe je met een server gelukkig niet zo vaak

Beheerbaarheid Score: 4
Drivers en ondersteuning Score: 4
Heb hem nu een paar dagen in gebruik met 4x Samsung Spinpoint 1TeB (3x UJ (F1), 1x SJ (F3)) schijven.
Eerst met 3 lege schijven geinstalleerd, ging prima! Data van de 4de eerst overgepompt, daarna de 4de toegevoegd, en dat kostte wat (!) meer tijd.

Bios GUI is naar behoren, windows GUI is niet volledig. in de bios kan je meer. De procedure voor het toevoegen van een schijf aan de array is niet helemaal duidelijk. "angstige momenten" wanneer het lijkt alsof je een hele nieuwe array moet opbouwen, en daar niet voor gewaarschuwd wordt.

Draait als share op een virtuele SBS2008 guest op een Hyper-V server. Werkt uit de kunst.

Heb jij ook een Highpoint RocketRAID 2310?

4x Samsing 1T
Wat zijn samsing 1T schijven? Volgens mij bedoel je Samsung Spinpoint F1. Dat je die in raid zet vind ik gedurfd gezien de vele verhalen over dood gaande F1's in raid.

Oh en er zitten nog wat typo's in.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 1 december 2009 15:44]

Samsungs in RAID is idd gevaarlijk, hoewel de nieuwere (F2 en F3s) minder problemen lijken te geven.

Maar post eens wat benchmarks, daar ben ik juist benieuwd naar.
In de afgelopen 6 maanden heb ik een maal een probleem gehad met een van de F1-schijven. De kaart gaf dat duidelijk aan met een audio-signaal en pop-up.
Na een rebuild van ongeveer 5 uur heb ik geen problemen meer gehad. Houd hem nu wel wat meer in de gaten, maar dat lijkt niet echt nodig.
korte review. Waar zijn de benchmarks? Paar foto's?