Specificaties 5GHz WiFi-ac + 4G-router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Asus RT-AC1200G Plus Review

anti-rsca 3 maart 2017, 771 views

Asus RT-AC1200G Plus

Asus heeft met deze router een krachtig toestel gemaakt. Het heeft een heel makkelijke interface voor het betere huis-tuin- en keuken gebruik. De look van het toestel is futuristisch, het signaal is krachtig. Voor zo weinig geld ( 77,-) haal je echt een winner in huis.

Pluspunten

• Bereik
  • Signaalsterkte
  • Uiterlijk
  • Interface

Minpunten

• Antennes niet demonteerbaar

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Bij AFuture.be dit apparaat gekocht. Vele jaren terug had ik een DLink 635 (en nog iets) routertje, de Wifi hiervan was bagger. Bij zwaar verkeer, viel deze er gewoon vantussen, de user interface van de router was rommel en nog zovele andere ergernissen.

Nadat we naar onze nieuwe woonst waren verhuisd, hebben we de hele tijd de standaard wifi van onze ISP gebruikt (in ons geval Telenet). De was wat beter dan die van onze DLink, maar het signaal was vrij zwak en ik had de indruk dat de router regelmatig zichzelf resette.

Bij enkele kennissen had ik reeds een ASUS wifi router geplaatst en deze wisten me te vertellen dat ze hierover super tevreden waren. Toen ik de aanbieding van AFuture zag voorbij komen, twijfelde ik geen seconde.

Zoals ik bij ASUS gewend ben, voelt het product stevig aan, wordt het ook geleverd in een doos goed voorzien van isolerend materiaal, zodat het tijdens transport niet kapot gaat. In de doos zat de router zelf, een adapter en een netwerkkabel van +-80 cm.

Het installeren kan je zowel over WIFI als over bedraad netwerk. Surfen naar http://router.asus.com volstaat. Als je niet voor de expert instellingen gaat, is de router vrij snel geconfigureerd, maar er is ruimte voor verbetering. In mijn geval moest ik nog aanpassen, zodat de router als Access Point fungeerde, Guest netwerk enablen en QOS wat instellen.

Jammergenoeg is de Merlin firmware niet beschikbaar voor dit apparaat vanwege het beperkte flashgeheugen. Laat je dit echter niet tegenhouden wanneer je geen groot budget aan je router wil hangen.

Heb jij ook een Asus RT-AC1200G Plus?