Specificaties Tower, 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Cosmos S Review

bram2202 29 november 2009, laatste update op 29 november 2009, 1.005 views

Cooler Master Cosmos S

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Erg mooi design
  • Solide gebouwd
  • Goed afgewerkt

Minpunten

• Prijs is wat hoog
  • Grote Koeler zit in de weg met een Grote CPU koeler.

Natuurlijk heeft een PC een kast nodig.
dus het eerste dat ik deed toen ik een nieuwe pc ging samen stellen was een kast zoeken,
en er zijn veel, veel verschilde kasten van verschilden merken.

mijn oog viel op de Cooler Master Cosmos S,
een strak design, veel ruime en natuurlijk goed gebouwd.

Design en Matriaalen

Linker en rechter paneel zijn gemaakt van er mooi, donker geborsteld RVS.
aan de buitenkant zit wat plastic om de fans verbergen, niet al te lelijk.
binnenkant is geheel van Aluminium, ook weer wat moois.

aan ruimte geen gebrek.
plaats voor 4 X 3,4" schijven en 7 X 5,25" bays.
plaat voor 3X 120MM fans boven op, 1 op zowel de voor, achter en onderkant.
en een grote 200MM fan die al gemonteerd is op de zij schild
Moederbord past er goed in met zat ruimte rond om voor de kabels.
voeding zit onder in, zijn lucht zuigt hij vanaf onder aan.

WaterKoeling:
deze kast is gemaakt voor een Water koelings setup.
met 2 gaten in de achterkant kunnen er 2 slangen naar buiten,
verder is er boven in de kast genoeg ruimte om een 3X120mm radiator op te hangen

de voeding kabels

er zitten gaten in de back-plaat waardoor alle kabels makkelijk en mooi zijn weg te werken.
-Helaas is er echter niet al te veel ruimte aan de achter kant, dus als je de voeding kabel van het moederbord er achter door probeert te douwen, word het wel een beetje krap.
zo krap dat het zij paneel een beetje bol kom te staan.

Wat zit er in de doos:
-De kast natuurlijk :P
-2 x 120MM fan Zwart, 1 x 120 MM fan rood. 1 x 200MM fan (al gemonteerd)
-een bruine tas met het COOLER MASTER logo aan de zij kant (voor als je pc wil verslepen naar een Llan party)
-wat schroefjes en een bracked voor het monteren van een floppydrive of iets in een van de 5,25" bays

de rest

er is alleen nog een min puntje.
als je een beetje grote CPU cooler wil monteren, B.V. een Cooler master v8,
dan past het zij paneel niet meer,

dit omdat de grote 200MM fan zo gemonteerd zit dat hij op het moederbord blaast,
maar helaas komt deze dan recht boven de CPU. en bij een grote koeler raakt de fan de koeler.

voor Modding is er niet veel ruimte, misschien wat Neon er in. maar niet veel anders,

voor de rest, een prima kast.
wel een beetje prijzig.

Heb jij ook een Cooler Master Cosmos S?

In deze kast werk je zo een 360 radiator voor je WC setup weg.
Met een beetje werk hang je die namelijk onder die 3 fans die boven zitten.
Als die 200mm fan je echt in de weg zit ga je toch modden? Of je neemt de makkelijke weg en besteld een dicht zijpaneel ;)
Modden is het aanpassen aan de kast aan je eigen behoeften en dat betekent eigenlijk altijd zagen, boren en vijlen. Ff een nieuwe koeler erin klikken met wat ledjes noem ik niet echt modden.
achja, dat is het 'tegenwoordige' modden he. Modden zoals vroeger zie je nog maar weinig, zeker omdat de kasten zelf al zwart zijn, raam bevat, ledfans etc.

Vroegah, had je gewoon een beige kast die je zelf een kleur gaf, gaten voor fans in boorde, een raam in zaagde en de nodige boel wegwerkte (waar je ook nog eens je kabels zelf rounded moest maken, omdat die helemaal niet bestonden :D )
HAHA, "vroegah"..

Even over de review: Het is helder en duidelijk geschreven, maar eigenlijk voegt het weinig toe. Ik vraag me vooral af hoe de dingen die je beschrijft er werkelijk uitzien (door middel van foto's). Als je geen camera hebt kan ik het begrijpen. Verder, iets uitgebreider kan het wel zijn. Hoeveel ruimte kom je tekort als je V8 koeler gebruikt? Wat is je uiteindelijke alternatief? Je geeft 4 sterren voor veel dingen, waarom geen 5? Bijvoorbeeld de koelmogelijkheden lijken toch prima. Beter kan altijd, maar betekent nog niet dat deze het minder goed doet als het aan koelen komt. Etc, etc,

3 sterren van mijn.