Specificaties 4 speed DVD-brander met PATA-33 aansluiting - Bekijk alle specificaties

NEC ND-1300A 4x Review

Napalm 5 november 2005, laatste update op 24 november 2005, 323 views

NEC ND-1300A 4x

Pluspunten

• In 2.4x speed solide en stil
  • Slikt DVD+ en - zonder problemen

Minpunten

• Werkt slecht in combinatie met een NForce2 chipset.
  • Is af en toe gevoelig voor de gebruikte media, zeker de nieuwste schijfen leest hij steeds slechter.

Media-foutgevoeligheid Score: 2
Media-compatibiliteit Score: 3
Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 2
De drive is volgens m ij nu zo'n kleine 2 jaar in gebruik. Ik heb eigenlijk van begin af aan probelemen gehad met de combinatie moederbord Nforce2 en de brander. Zeer veel foutmeldingen in het begin gehad omdat de drive in Windows XP zelf zijn DMA mode mocht kiezen. UIteindleijk resulteerde dit in diverse malen blijven hangen halverwege een brandsessie. Ik heb de drive nu in PIO-mode staan en dat betekent dan ook gelijk dat ik de data er niet sneller heen krijg als in 2.4x de snelheid.

Dit probleem gaat men nu zo op de zenuwen werken dat ik maar besloten heb een nieuwe brande te gaan kopen. (Zo duur zijn ze tenslotte ook weer niet)

In 2.4x mode is het verder een stille, solide brander.

Heb jij ook een NEC ND-1300A 4x?

Ik vindt het toch erg vreemd dat je zulke problemen hebt met deze brander in combinatie met een nforce2 bord. Dat is de combinatie die ik ook heb ( gigabyte N400Pro) Ik heb gewoon dma aan staan en nergens last van. ZOu het niet kunnen dat je XP gewoon brak is.....
Ik heb best wel goede ervaringen ermee (diverse 1300A branders). Vreemd genoeg werkten ze bij mij alleen maar als ze op master stonden ingesteld, maar afgezien van dat bijna geen problemen ermee.