ICIDU 11G Wireless Broadband Router Review

bastro 14 december 2009, laatste update op 14 december 2009, 5.168 views

ICIDU 11G Wireless Broadband Router

Pluspunten

Minpunten

• Er wordt niet gevraagd het standaard wachtwoord (password) aan te passen.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Zonet dit apparaat aangeschaft nadat mijn oude WRT54G (letterlijk) naar de bliksem is gegaan.
Zocht een vervangend apparaat dat gewoon zijn functie doet, het netwerkverkeer regelen.

Hij lijkt op het plaatje erg op de WRT54G maar bij het uit de doos halen voelt het allemaal veel lichter aan en naast elkaar is deze ICUDU kleiner en heeft ook maar één antenne.
Verder dezelfde basic: WAN-aansluiting, 4 LAN-poorten en de ledjes aan de voorkant om het verkeer aan te geven.

Instellen was vrij eenvoudig. Webinterface is duidelijk en vrij uitgebreid.
Na inloggen krijg je een keuze om de wizard te doorlopen of direct de geavanceerde instellingen te gaan bewerken. Helaas zit er in de wizard niet de stap om het standaard wachtwoord aan te passen.

Verder draait hij nu 2 uurtjes en moet de stabiliteit zich nu gaan bewijzen.
Netwerkverkeer wordt geleid en de WiFi sterkte ziet er ook goed uit.

Wordt vervolgd...

14DEC09
Router draait nu 2,5 week zonder problemen. Netwerk verkeer gaat waar het heen moet, draadloos internet geeft een sterk signaal door het hele huis en draait ook gewoon door. 3 laptops en internetradio tegelijk is geen probleem.

Betrouwbaarheid en Stabiliteit op voldoende gezet en prestaties met een sterretje verhoogd.

Kijken hoe lang de stabiliteit blijft ....

• Zyxel ADSL modem

Heb jij ook een ICIDU 11G Wireless Broadband Router?

Ik heb dit routertje zelf ook als backup,voor het geld kon ik het niet laten.
Icidu maakt zelf helemaal niks het is een tp-link en dat is best een grote speler in china.
ik heb gelijk de tplink firmware er opgezet dan heb je meer opties in het menu.
Ik zou graag weten welke firmware je gebruikt hebt en waar die vandaan gekomen is.
Ik kan hem namelijk nergens vinden en wil het ding graag als cleint bridge laten fungeren.
Met dezelfde bedoeling als Acces Point? Dus dat je puur de router functionaliteit (ook NAT/firewall etc) uitschakeld? Dat kan bij deze namelijk, gewoon eerst je WiFi instellen en vervolgens de DHCP server uitschakelen en je ADSL modem&router aan de 1-4 LAN poort van ICIDU verbinden. Heb het zelf getest, werkt uitstekend.
Ik dacht al :P, ik vind de screenshot echt super veel op een TP-Link interface lijken.

maar dit is gewoon een TP-Link router in feite?
Bedankt voor je info, weer wat geleerd ;) Zoiets vermoedde ik eerlijk gezegd ook al maar had ook een of ander budget merk kunnen zijn in het rijtje van Sweex, Labtec en ehh.. ICIDU ;)
Linkje naar die firmware?
Ik ben benieuwd hoe dit apparaat zijn werk doet. ICIDU is voor mij een onbekend merk die ik alleen tegenkom bij MyCom. En dan zijn het altijd de goedkoopste budget modellen van alles. Het ondersegment zeg maar.
Vandaar nooit aangedurfd om er iets van te kopen, misschien komt daar door jouw review verandering in ;)
ICIDU is inderdaad een onbekend merk omdat het eerst digiconnect heette. Gewoon B-merk spul.
Als ik het zo allemaal eens bekijk is de router gewoon een directe kopie van de Sweex LW050v2 die ik zelf heb.
4launch. heeft ook een aantal procuten van dit merk. Ik heb een aantal dingen sommige super goed en sommige waardeloos. Routertje zal zn werk wel doen. Leuke korte review.
Ook ik heb paar stuks aangeschaft als backup. Leuk routertje, makkelijk te configueren als Accespoint (handmatig, kan niet via een wizard). WiFi bereik is prima, doet niet onder voor linksys/belkin modellen met 2 antennes. Er zit een Broadcom chip in, jaja kon het niet laten om hem niet te openen. Alle elco's zijn van het merk samxon (prima spul, kan zich min of meer meten met japanse elco's). Last but not least, voeding/adapter is een trafo en geen geschakelde voeding...dus aannemelijk dat de levensduur langer is.
Ik heb deze ook als reserve routertje, en heb een van deze firmware's erop geflasht:
Waardoor er, zoals hierboven wordt gezegd, wat meer functies vrijkomen.

Geen idee welke, maar dat maakte niet uit want het ging twee keer 'mis', althans er komt dan een schermpje op dat zegt dat deze firmware niet geschikt is voor deze router. Dus gewoon even via trial and error erachter komen welke het precies is.

[Reactie gewijzigd door bas-r op 17 augustus 2010 19:18]

Ik krijg dit ding niet aan de praat op mijn XBOX 360, alhoewel support afdeling van ICIDU zegt dat dit wel gewoon zou moeten werken. Iemand tips?

Het Xbox 360 Ervaringen Topic Deel 65
Heb je met deze router ook (goede) ervaringen met het stream van HD-content?