Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

BlitzWolf BW-ES1 (Zwart) Review

Scythens 20 februari 2017, laatste update op 7 maart 2017, 364 views

BlitzWolf BW-ES1 (Zwart)

Een all-round perfecte ervaring met een bovengemiddeld goede geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit verhouding
  • Comfortabel
  • Carrying case

Minpunten

• Verkrijgbaarheid

Gekocht bij BangGood voor ~¤13
excl. toepassing van een 40% kortingscode. Deze mag ik vanwege Tweakers' regels niet delen

Ik ben geen fotograaf. De foto's zijn behoorlijk amateuristisch, maar geheel onbewerkt om het zo authentiek mogelijk te houden.

In de doos
De earphones zijn echt fan-tas-tisch verpakt. Eerst open je het stevige doosje waarin je een stevige carrying case vindt. In de carrying case zitten de oordopjes met een klittenband cable-wrap. Verder worden er nog twee extra paar siliconen dopjes meegeleverd. Het product heeft 18 maanden garantie.

Kwaliteit geluidsweergave
Dan mag de verpakking perfect zijn, het draait natuurlijk voor het overgrote deel om de geluidskwaliteit. Ik heb de earphones twee weken intensief getest met een scala aan muziekgenres, van klassiek tot hip-hop en van jazz tot house. Als referentiekader vergelijk ik de geluidskwaliteit met die van de Sennheisser CX300-II, Xiaomi Piston 2 en de Xiaomi Iron Hybrid.

T.o.v. de CX300-II heeft BlitzwWolf ES-1 en zeer gelijkwaardige bass waar bij beide modellen een kleine nadruk is gelegd. De CX300-II heeft meer volume, maar de ES-1 klinkt levendiger en minder afgevlakt.
De Xiaomi Iron Hybrid daarintegen heeft een vollere bass, hoger volume, meer leven en klinken de hoge tonen een stuk beter. De Xiaomi Piston II ligt tussen de CX300-II en de Iron Hybrid in.

De CX300-II is echter ~¤27 en de Xiaomi Iron Hybrid zo'n ¤20

Gebruiksgemak en bouwkwaliteit
Net als de verpakking fan-tas-tisch. Het rubber is erg soepel en vormt niet bij het veelvuldig oprollen waardoor ze vrijwel nooit in de knoop raken. De controller werkt op zowel de Apple als op Android. De controller heeft geen losstaande knoppen maar zitten in de behuizing. Ondanks dat kan je ze als nog gemakkelijk gebruiken als je niet kijkt. Boven de controller zit een slider waardoor je de earbuds wat stakker kan doen. Persoonlijk gebruik ik 't niet vaak, maar het kan handig zijn bij het sporten.

De oortjes zelf zijn vrijwel geheel gemaakt van matzwart plastic. Ondanks dat voelen ze erg steviger aan een luxer dan de CX300-II. De siliconen tipjes zijn erg dun en voelen fragiel maar zitten super comfortabel in m'n oren. In twee weken tijd zijn de siliconen dopjes niet beschadigd.
In drukke omgevingen zoals het openbaar vervoer gebruik ik vanuit praktisch oogpunt meestal Comply Foam oordopjes, maar de siliconen dopjes zijn stukken comfortabler.

De presentatie, verpakking, bouwkwaliteit, extra's en het gebruikersgemak zijn perfect. Het geluid daarintegen niet. Dit wordt een stuk logischer als je naar de prijs kijkt. Helaas kan ik de oortjes qua geluidskwaliteit niet vergelijken met oortjes van dezelfde prijsklasse, maar ik zou de BlitzWolf ES-1 boven de Sennheisser CX300-II kiezen.

Heb jij ook een BlitzWolf BW-ES1 (Zwart)?

We zijn aardig verwend wat reviews betreft op tweakers.

Prima review, van mij een +2 :)
Thanks. Door het enorme toegenomen kwaliteit-producten die door de consument direct uit Azië zijn te halen, focus ik me op opkomende Aziatische bedrijven. Een aantal jaar geleden was dit Huawei, maar nu ook Xiaomi en BlitzWolf. Mocht je meer suggesties hebben, let me know!
Huawei en Xiaomi zijn bedrijven die eigen producten maken. Bovenstaande headset is gewoon een OEM product met de Blitzwolf naam erop geplakt. Die case bijv zit zo ongeveer bij elke cheapo headset uit China van merken zoals Axgio, QCY en nog tig anderen.
Sorry voor de late reactie. Heb je misschien een link naar het product van andere fabrikanten waaruit blijkt dat het inderdaad gaat om een OEM product?