Tweakers zegt: 8,5

Lenovo P2 Grijs - Reviews

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Lenovo P2 Grijs Review

pasarica 17 februari 2017, laatste update op 17 februari 2017, 333 views

Lenovo P2 Grijs

King of the mountain in de wereld van mid-range mobieltjes. Als nou het scherpstellen beter was had het 5 ***** gekregen.

Pluspunten

• Batterij
  • Nagenoeg geen bloat-ware
  • Multifunctionele Home-knop
  • Goede prijs/kwaliteit/prestaties verhouding

Minpunten

• Fotokwaliteit

Aangezien collega-tweaker ffha een zeer uitgebreide en uiterst informatieve review over de Lenovo P2 heeft gepost ga ik niet proberen dat na te doen. Petje af, beter dan de zijne wordt die van mij van z'n leven niet.

Wel wil ik een een aantal zaken aanstippen die ik niet direct terug zag in de al bestaande reviews:

Lenovo levert de P2 met standaard 2 launchers:

VibeUI en Android (stock)

Launcher
VibeUI heeft veel weg van Huawei's EMUI en iets soortgelijks op de Wiko Lenny 3. Ik vermoed dat het iets te doen heeft met een IOS gebruiker proberen te overtuigen dat Android ook voor hen herkenbaar kan zijn. In elk geval, ik laat het eerst nog op Android staan omdat ik daaraan gewend ben (immers, mijn vorige telefoon was een Samsung Note 2 met Google Launcher).

Geluid
Eveneens via de review van ffha ben ik erachter gekomen dat dit toestel schijnbaar Dolby Atmos support heeft maar dat dit (om welke reden dan ook) niet is ge-enabled.

Voor diegene die het wil uitproberen; Hier de link waarbij wordt gewezen op Dolby Atmos 5.1 en daarachter zat deze link naar hoe je dat zou kunnen installeren.

Camera
Daarin laat Lenovo toch echt de bal enigszins vallen. Foto's zijn over het algemeen voldoende maar om mijn 5 jaar oude telefoon Galaxy Note 2 aan te halen als maatstaf maakt dit toestel matige foto's

work in progress

Heb jij ook een Lenovo P2 Grijs?

Meer advertenties