Tweakers zegt: 8,5

Lenovo P2 Grijs Review

ffha 22 december 2016, laatste update op 13 januari 2017, 6.605 views

Lenovo P2 Grijs

Als u zichzelf er regelmatig op betrapt te verlangen naar de tijd dat mobieltjes lang meegingen, dan is de Lenovo P2 het overwegen waard.

Pluspunten

• Geweldige accuduur
  • Hoge bouwkwaliteit
  • Vlotte gebruikservaring
  • 32GB opslag, 4GB RAM
  • Weinig bloatware
  • Goed amoled scherm
  • USB On-The-Go
  • Snellader

Minpunten

• Erg matige camera's
  • Mono-speaker aan de onderkant
  • Slechte DAC
  • Gladde achterkant
  • Formaat

Na jaren vastgehouden te hebben aan underdog besturingssystemen, werd het na het vervallen van BlackBerry 10 tijd voor een nieuwe telefoon. Dit is mijn eerste review op tweakers.net en mijn eerste ervaring met een Android telefoon, dus ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien wat u wel belangrijk vindt om te weten. Als u aanvullingen of vragen heeft, zou ik het erg op prijs stellen als u deze met mij zou willen delen.

Ik moet bekennen dat ik een gevalletje luiheid ben en dat ik geen heil zie in het herhalen van informatie die u, de lezer, waarschijnlijk al op de productpagina van Tweakers hebt bekeken.
Zodoende zal ik regelmatig naar externe, betrouwbare bronnen linken en daar waar informatie ontbreekt, deze aanvullen in mijn review.

Specificaties

Prachtig lijstje op tweakers pricewatch: Lenovo P2 Grijs
Prachtig lijstje op gsmarena http://www.gsmarena.com/lenovo_p2-8319.php

Noemenswaardigheden die niet op voorgaande pagina’s vermeldt wordt:
  • Aan de onderkant zitten twee speakergrills. Dit is een grote leugen; de rechter (bij vooraanzicht) huisvest een enkele mono-speaker, de linker een microfoon.
  • Aan de bovenkant van het toestel zit nog een microfoon die gebruikt wordt voor het onderdrukken van ruis en omgevingsgeluiden.
  • De centrale knop in de onderste bezel is tevens de vingerafdrukscanner. Deze is van het merk Synaptics.
  • De RGB notificatie-led zit rechtsboven.

Uiterlijk

De Lenovo P2 is op het oog een bescheiden uitziende telefoon. Z’n meest opvallende kenmerk is het formaat. Hij ligt redelijk in de hand vanwege z’n geringe hoogte en afgeronde hoeken, maar de gladde achterkant vereist dat u 'm stevig vasthoudt.

Mijn hand lengte (gemeten van vlak na de pols, tot aan het topje van de middelvinger: 18,6cm.
Mijn hand spanwijdte (hand volledig gestrekt, gemeten van pink tot duim): 22cm.
Voor mij zit dit toestel op het randje van eenhandig gebruik.

De grijze kleur zal een gedesatureerde paarse tint aannemen in sommige lichtomstandigheden.

Bouwkwaliteit

Qua bouwkwaliteit is de Lenovo P2 een uitblinker. Alle knoppen voelen stevig aan en geven een duidelijke feedback. Het gebruikte aluminium is op mijn exemplaar feilloos afgewerkt en meerdere reviewers op tweakers.net zijn eensgezind over de bouwkwaliteit, waaruit we de conclusie kunnen trekken dat de kwaliteitscontrole van Lenovo en Motorola in orde is.

Of de achterkant na een jaar gebruik nog krasloos is, kan ik niet zeggen. Zolang de sleutels niet in dezelfde zak worden bewaard, lijkt mij er weinig aan mis te kunnen gaan. Wat ik wel nu al kan bevestigen, is dat er geen vingerafdrukken op de achterkant achterblijven.

Een ander pluspunt, is dat de camera niet uitsteekt en zelfs een klein beetje in de behuizing verzonken is. Dit zorgt ervoor dat de lens van de camera minder snel beschadigd wordt, en dat de telefoon horizontaal stabiel ligt.

Camera's

De standaard bijgevoegde camera software biedt een uitgebreid aantal opties aan. Hieronder volgen wat ik de meest belangrijke acht:
  • Fast-motion, een video die wat weg heeft van een timelapse. Geluidsloos.
  • Slow-motion, de camera neemt met 100 FPS de beelden op en slaat deze dusdanig op dat ze met 30 FPS afspelen, wat betekent dat het beeld bij terugspelen 66% trager is dan de realiteit. Geluidsloos.
  • Panorama.
  • Pro, een stand waarbij je controle krijgt over de sluitertijd en focus. Leuk, maar helaas geen ondersteuning om in RAW te schieten.
Daarnaast is er de standaard verstelbare foto en video-modus. Opvallend hierbij is dat bij het schieten van plaatjes, er een smart-modus aan te zetten is. Wat dit precies doet, tja... Het laat zien welke omstandigheden de automatische stand detecteert (bijv. laag-licht).
Het opnemen van video biedt de optie tot softwarematige stabilisatie op een resolutie van 1080p en lager; bij 4K opnames is dit niet in te schakelen.

De flitser heeft een wijd bereik en een warm- kleurtemperatuur, wat prettigere beelden oplevert dan het felle wit van de meeste flitsers. Desondanks zijn de geschoten plaatjes niet mooi, want de Lenovo P2 heeft veel moeite met automatisch scherpstellen.
Als er de tijd voor wordt genomen en eventueel een statief wordt gebruikt, dan kunnen er redelijke afbeeldingen op het beeldscherm getoverd worden, maar dit is een onrealistisch scenario voor de meeste smartphone fotografen.

De camera aan de voorkant van de Lenovo P2 is naar mijn weten gelijk aan wat de gemiddelde smartphone tegenwoordig heeft. Deze heeft een speciale 'schoonheids' functie, welke ongelijkheden in je huid wegpoetst. Dit werkt verassend goed, maar hier ga ik geen voorbeeld van uploaden.

Bij video opnames is de framerate erg onstabiel, wat maakt dat de beelden veel stotteren. Videoopnames gemaakt met de Lenovo P2 zijn naar mijn mening onbruikbaar.

Media info voor opgenomen videos etc.:
Reguliere 1080p video:
  • Height : 720 pixels
  • Frame rate : 18.864 FPS
  • Minimum frame rate : 14.229 FPS
  • Maximum frame rate : 30.010 FPS
Overeenkomende eigenschappen van alle video bestanden:
  • Format : AVC
  • Format/Info : Advanced Video Codec
  • Format profile : Baseline@L5.1
  • Display aspect ratio : 16:9
  • Color space : YUV
  • Chroma subsampling : 4:2:0
  • Bit depth : 8 bits
Audio eigenschappen van alle video bestanden:
  • Format : AAC
  • Bit rate mode : Constant
  • Bit rate : 96.0 kb/s
  • Channel(s) : 2 channels
  • Channel positions : Front: L R
  • Sampling rate : 48.0 kHz
  • Frame rate : 46.875 FPS (1024 spf)
  • Compression mode : Lossy
Voorbeeldfoto's
Willekeurige kiekjes:
Dit is het gemiddelde resultaat als de P2 probeert scherp te stellen.https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1CjZre1DQ6alaLz.jpeg

Verschillende lichtsomstandigheden:
Koud-witte burealamp van boven, geen flits.
Auto-stand, geen flits.
Flits.
Pro-mode, lange sluitertijd, geen flits.
Maar als u wilt weten hoe uw nachtfoto's er normaal gesproken uit komen te zien met dit toestel:

Foto's gemaakt met Open Camera:

Voorbeeldvideos:
0:00 - Slow-motion
0:07 - Fast-motion
0:15 - Reguliere video

Display

Ik kan helaas geen objectieve metingen verrichten van de maximale helderheid en kleurreproductie, maar er valt natuurlijk wel wat over het scherm te zeggen.

De afwerking van het scherm is glossy. Qua reflecties valt het mee en vingerafdrukken springen niet in het oog.
Het ding kan redelijk fel, maar wat ik erg belangrijk vind, is dat de minimale helderheid ook erg laag is. Men kan comfortabel in bed, zonder omgevingslicht, de telefoon nog gebruiken.

Het aanbod aan aanpasbare instellingen is jammer genoeg erg mager. Er kan gekozen worden uit twee kleur-modes:
Normal, Display realistic colour.
Vibrant, Displays enhanced colour and saturation.
Pluspunten voor het correct spellen van colour, maar dit is natuurlijk niet voldoende.
Desalniettemin kan ik goed leven met standje vibrant, welke de indruk wekt de kleuren niet zo agressief overgesatureerd weer te geven als bijvoorbeeld Samsung doet.

Software

De Lenovo P2 wordt geleverd met Android 6.0.1. Er is op het moment van schrijven nog geen bericht over een update naar Android 7, maar gezien het update-beleid van Lenovo, ben ik er redelijk zeker van dat gebruikers deze mogen verwachten.
Zoals in de inleiding staat vermeldt, is dit mijn eerste Android telefoon. Ik zal geen vergelijking kunnen maken met de aanpassingen die andere fabrikanten doorgaans doorvoeren, maar ik kan mijn mede-Tweakers wel vertellen over meegeleverde bloatware en dergelijken.
Hierbij vallen de hierop volgende apps het meest op:Het meeste is te de-installeren. Uitzonderingen zijn Google apps, Theme Center, Radio, Recorder en de Lenovo Launcher.

Opvallend hieraan is dat volgens de betreffende productpagina van Lenovo er meer bloatware op de P2 zou moeten zitten. Ik heb het vermoeden dat dit afgestemd wordt per regio.

De softwarematige navigatie-bar aan de onderkant van het scherm is uit te schakelen. De fysieke homeknop/vingerafdrukscanner kan al zijn functies vervangen; kort aanraken is 'terug', lang aanraken is 'recente apps' en indrukken is home.

Er is ook een ingebouwde one-handed mode die te activeren is door een C te tekenen voor rechtshandig gebruik, of een Ɔ voor linkshandig gebruik. Het resulterende gekrompen scherm kan vrij geschaald worden, van een formaat met een diagonaal van 10cm tot het piepkleine 7cm.

Recentelijk is iets aan het licht gekomen over een soort malware van het Chinese bedrijf Adups, een stuk software wat Lenovo op in ieder geval twee van z'n toestellen meegeleverd heeft.
Volgens de antisvirus scanner van Trustlook, het bedrijf wat de kwetsbaarheid ontdekt heeft, is de Lenovo P2 hier niet door getroffen.
Een screenshot hiervan is als bijlage aan de review toegevoegd.

Accuduur

5100mAh. 4.3V. 21.93Wh.
Ruim 2 dagen met intensief gebruik. 4 dagen met licht gebruik.
Laadt 10% op in 10 minuten. Volgens het marketingteam van Lenovo kan de telefoon 10 uur aan blijven staan met 15 minuten laden en ik ben er vrij zeker van dat dit te halen is.

Tijdens het snelladen blijft de lader koel, maar wordt de telefoon warm. Minder warm dan de gemiddelde laptop power adapter, maar ik zou de telefoon tijdens het snelladen niet onder de dekens bewaren.
De accu wordt bij het snelladen 36 graden, bij een omgevingstemperatuur van 12 graden. Zelfs in hartje zomer zou ik geen angsten hebben voor een herhaling van Samsung Galaxy Note 7-achtige taferelen.

De Lenovo P2 heeft een extra fysieke slider aan de linkerkant van het toestel gemonteerd. Zodra deze naar boven wordt gezet, gaat de telefoon in een modus genaamd Ultimate Power Saver.
Hierbij worden alle op de achtergrond draaiende apps afgesloten en krijgt de gebruiker het volgende scherm voorgeschoteld:

De gebruiker krijgt nog volledige toegang tot sms, bellen, radio, de kalender en de klok, maar de rest is uitgeschakeld.
Naar mijn idéé is deze modus overbodig, afhankelijk van welke apps men normaliter op de achtergrond draait, maar qua marketing is het van Lenovo een slimme zet. Het aantal resterende geschatte uren in een oogopslag kunnen zien, waarbij het getal boven de 100 uren aantikt, is erg bevredigend.

Prestaties

Volgens mij doen benchmarks er bij Android niet veel aan toe. De Galaxy S7 staat op het moment van schrijven aan de top, maar ik heb daar regelmatig klachten over gelezen betreft lag.
De user interface van de Lenovo P2 is zeer responsief, met de kanttekening dat ik weinig apps op de achtergrond draai en over-ijverige apps met Greenify in een ruststand zet.
Toch kom ik regelmatig tegen dat Firefox (met uBlock Origin) het niet gezellig vind om meerder tabbladen te openen. Dit is met mijn gebruik de enige situatie waarin ik lag tegenkom.

Ondanks dat benchmarks voor Android toestellen in mijn ogen niet veel zeggen, biedt het ook waardevolle, makkelijk vergelijkbare informatie. Zodoende wens ik graag te openen met een benchmark-resultaat over de snelheid van het opslaggeheugen. Dit is een van de belangrijkste eigenschappen van een telefoon en bepaalt onder andere hoe snel apps laden en hoe responsief het besturingssysteem is.

De random read snelheid is hierbij van belang en de Lenovo P2 zet hier gelukkig goede resultaten neer.

De resultaten van Basemark OS II 2.0 en 3DMark Ice Storm Unlimited staan onderaan mijn review, bij de toegevoegde afbeeldingen. Het formaat van deze afbeeldingen wens ik de scrollwieltjes en vlugge vingers voor nu te besparen.

Qua mobiele games ben ik een vis op het droge en helaas kan ik geen beknopte samenvatting geven anders dan "het draait goed".
Het zwaarste wat ik heb geprobeerd is PCSX-ReArmed, een goed geoptimaliseerde PS1 emulator. Deze draait op een stabiele 60fps zonder frameskip. Met de hoge resolutie optie aan valt dit terug naar 50fps, dus veel ademruimte is er niet.
Qua Android games ben ik nog niks tegen gekomen wat de telefoon echt belast, maar deze worden dan ook geoptimaliseerd om op zoveel mogelijk apparaten te draaien.

De Lenovo P2 is qua SoC en schermresolutie gelijk aan de Asus Zenfone 3, dus als u op het gebied van games meer wenst te weten, dan kan een zoekopdracht als deze u verder helpen.

Audio en belkwaliteit

De Lenovo P2 heeft een mono-speaker aan de onderkant van de telefoon. Deze kan vrij luid en is van redelijke kwaliteit, met de kanttekening dat een diafragma van enkele millimeters natuurlijk geen bas kan produceren.
Helaas komt het regelmatig voor dat ik deze in landscape-mode met mijn hand bedek, wat maakt dat ik bij het gamen/kijken in bed soms mijn hand moet verplaatsen.

Voor hoofdtelefoon gebruik is de Lenovo P2 niet geschikt. De gebruikte versterker kan veel aan zonder ruis te produceren, maar de gebruikte DAC is ondermaats. Voor fiets/sportschool/trein gelegenheden met goedkope oortelefoontjes is het voldoende, maar een criticus op het gebied van geluidskwaliteit zal de P2 niet bekoren.
Edit 27-12-'16:
Hartelijk dank aan driver666 voor het vinden van de volgende informatie over de gebruikte DAC in de Lenovo P2.
Ofwel, de Lenovo P2 gebruikt de DAC die standaard geïntegreerd is met de Snapdragon 625 SoC.
Edit 06-01-'17:
Dit is te controleren op het toestel zelf, ook zonder root. Open een terminal emulator (bijv. ConnectBot) en voer onderstaand commando in.
cat /proc/asound/card0/id
Dit zal msm8953sndcardm als resultaat uw kant op slingeren.
Hartelijk dank aan Gilotto!

De gebruikte microfoons zijn van hoge kwaliteit, maar de belkwaliteit (zonder “hd voice”) is als mager te beschrijven. Ik doe de aanname dat dit deels veroorzaakt wordt door onze providers, want Skype/WhatsApp bellen klinkt beter.

Hieronder zijn enkele lokale opnames.
Luide omgeving, dichtbij.
Luide omgeving, 2 meter.
Gekke 5 minuten ook weer gehad. NSFW

Als u veel waarde hecht aan een goede camera, geluidskwaliteit, draadloos laden of als een kleinere telefoon gewenst is, dan valt de Lenovo P2 buiten de boot.

Conclusie, tja. Voelt u zich zo vrij om een eigen opinie te vormen naar aanleiding van zowel mijn review, als die van anderen tweakers.
Wat mij betreft durf ik te beweren dat dit toestel de complete middenklasse van Android telefoons uitroeit.
Het is absoluut geen perfect toestel en ik heb er zeker last van dat zowel de camera als de geluidskwaliteit ondermaats zijn, maar de accuduur...

O, de accuduur.

Heb jij ook een Lenovo P2 Grijs?

Mooi uitgebreide review. Mijn zwager heeft hem ook en ik denk dat ik hem ook mijn ouders (70+) ga aanraden. Zal ze deze review even doorsturen.
Hey, super. Hartstikke bedankt :)
Top review, de enige reden om de telefoon niet te kopen is de camera, en ik was benieuwd aan de hand van meer foto's of deze wel beter zou zijn dan mijn huidige telefoon. Helaas dus slechter en dat vind ik wel erg jammer, het is verder een toptelefoon.
Dank u zeer!

De enige reden zou ik het niet noemen. De tegenvallende geluidskwaliteit is voor mij echt een doorn in het oog.
Wellicht dat ik hier nog een opname van maak via het line-in poortje, mits dit goed lukt.

Desondanks ben ik nog erg tevreden met de P2. Ik merk zelfs dat ik minder gestressed ben en meer mentale rust heb, nu ik niet meer in paniek hoef te schieten bij het zien van "28%".
Heerlijk.
Dat geluidskwaliteit argument zit me dwars. :P Ik heb nu de Moto Z Play en die heeft een midrange/degelijke DAC, maar ik wil best naar de P2 switchen voor de battery, hoewel, niet als de DAC er op achteruit gaat...
De Moto Z Play heeft dezelfde DAC als de P2.
Ik heb net de bootloader unlocked en geroot. Ik heb een deodexed versie van de rom opgezet en ik krijg nu tussen 8 en 9 dagen standby tijd en hij heeft ook Dolby Atmos ook op voor betere geluid. Ik gebruik een camera bijna nooit, dus dat had geen overweging voor mij. Tot nu toe is dit toestel de beste die ik ooit heb gehad, en voor zo'n zachte prijsje. Ik zeg dat als je betere fotos wil nemen, neem gewoon de geld dat je bespaard heb en koop een leuke camera voor tussen de ¤100 en ¤200.
Mooie uitgebreide review.....Veel punten ben ik het ook mee eens alleen de audio beleef ik anders.
Ik heb verschillende headsets en koptelefoons gebruikt en vind de kwaliteit wel okay...
Gebruik normaal de Sennheiser Momentum Wireless en Marshall bedraad. Ook gebruik ik een jbl en samsung bedraad setje.

Heb op een andere site deze info gevonden over de DAC:

HEADPHONE JACK:
Standard 3.5mm audio jack located at the top. Built-in Qualcomm Aqustic central audio processor with Lenovo configured Texas Instrument TAS2555 SMART amplifier, providing the ability to play audio files up to 192 kHz / 24-bit. Supports for Dolby 5.1.

Bron: https://forum.lowyat.net/topic/4128106

Misschien scheelt het per toestel? Ben zelf best wel kritisch op het geluid....volume is daarentegen niet heel hard.
Hey, dank u wel voor de feedback en de info over de gebruikte DAC!
Ik zet het er gelijk in. Met een beetje geluk kan dit binnenkort bevestigd worden via het rooten, gezien dit process volgens GoT al aan de gang is.
Zit er dik in dat de P2 inderdaad de ingebouwde DAC van de Snapdragon 625 gebruikt.

Gezien de "okay..." zal ik even brutaal de aanname doen dat u het op het gebied van geluidskwaliteit eigenlijk wel eens bent met mijn review ;p
"Voor fiets/sportschool/trein gelegenheden met goedkope oortelefoontjes is het voldoende, maar een criticus op het gebied van geluidskwaliteit zal de P2 niet bekoren."
Ik weet niet zoveel over DAC's en vraag me af of deze ook het geluid via Bluetooth afhandelt?
Wat is er dan eigenlijk slecht aan de DAC? 192khz/24bit is zowat de standaard in professionele audio, dus daaraan zal het niet liggen. En in jouw review zeg je dat de ruis meevalt.
Audio is veel maar dan een datasheet die 192KHz vermeldt, beste Veldman2.

Er zijn vele sites die het onderwerp audio diepgaand behandelen, maar ivm drukte zal ik voor nu head-fi.org noemen, met de uitnodigen een kijkje te nemen bij geplaatste reviews.
Natuurlijk is het meer dan een datasheet, maar net daarom vraag ik het ook.
Op head-fi.org heb ik niets gevonden over de P2. Wel is men daar over het algemeen tevreden over het geluid van de qualcomm soc's met geïntegreerde DAC.

In je review schrijf je dat de DAC slecht is terwijl er dezelfde inzit als in de Zenfone 3, de Moto Z Play. en de Huawei Nova. Zijn die dan allemaal slecht?

Bovendien heb ik op geen enkele buitenlandse reviewsite iets slecht gelezen over het geluid dat de P2 produceert, integendeel.
Dus ik zou gewoon willen weten wat je slecht vind aan de audio. En vooral: hoor je dat met een koptelefoon van < 100¤?
Ik ben geen audiotechnicus, maar in mijn woorden als leek, kan ik het geluid van de P2 het beste omschrijven als erg oppervlakkig.
Soundstage is vrijwel niet aanwezig, bass response is matig en de muziekt klinkt simpelweg alsof de master output zwaar gecomprimeerd is.

En dit is met een Philips Fidelio X2, die erg makkelijk aan te drijven is. Op verzoek kan ik 'm aansluiten op een professionele installage, maar gezien de P2 al minder presteert dan menig onboard realtek chip, lijkt mij dat zonde van de moeite.

Of de andere telefoons met dezelfde chipset hetzelfde presteren, kan ik niet zeggen. Het kan best dat het aan het circuit/driver aanpassingen van Lenovo ligt en niet aan de dac zelf.

Tussen de 80-100 zou je dat nog kunnen bemerken, maar in mindere mate natuurlijk. Daaronder zou je er weinig last van moeten hebben, maar dat valt weer samen met de luistersituaties zoals gegeven in mijn review.
Hoe is de camera als je het probeert met bijvoorbeeld Open Camera?

Hey Jeroenneman,

Excuses voor de late reactie.
Ik zal komende zaterdag een aantal met Open Camera gemaakte foto's uploaden.

Qua interface vind ik het prettige software, maar ik kan u nu al vertellen dat het weinig (/geen?) verschil maakt met het probleem van scherpstellen.
De camera valt mij inderdaad ook wel vies tegen. Ik had hiervoor een LG G3 en die maakte toch beduidend mooiere plaatjes (en was fatsoenlijk in staat om HDR foto's te maken). En filmpjes ging ook aanzienlijk beter. Gelukkig gebruik ik de camera aan zich niet zo veel.

Geluid is eigenlijk wel prima (nota: Ik ben best kritisch). Ik gebruik het met de Sennheiser CX5.00, het haalt het niet met mijn USB Audio Interface maar niks storend slecht.

Die Ultimate Power Saver gebruik ik als nachtstand, lekker makkelijk om ook weer uit te schakelen :D
Over de nachtstand gesproken, in je review wordt niets vermeld over de mogelijkheid om via de statusbar de helderheid extreem te dimmen...
Het lijkt haast een hardwarematige probleem, dat scherpstellen. Foto's maken van iets op korte afstand levert scherpere foto's op dan wanneer er scherpgesteld moet worden in stand "Infinity". Ik heb het onder meerdere lichtomstandigheden geprobeerd en ook handmatig (stand PRO) met elke hetzelfde resultaat. Net niet scherp genoeg als het ware. Net alsof je net 1 of 2 standen mist om het scherper te krijgen dan nu het geval is.
Mijn Lenovo p9 lite is helaas gesneuveld.
nu ben ik van plan een Lenovo p2 te kopen. is de geluidskwaliteit egt heel slecht (zowel bellen als muziek luisteren met koptelefoon. ) in vergelijking met mijn p9 lite.
Mijn Lenovo p9 lite is helaas gesneuveld.
Bedoel je niet toevallig Huawei P9 Lite?
Lenovo p2 bedoel ik.
Dan begrijp ik je niet; je zegt dat jouw Lenovo P9 Lite is gesneuveld en dat je van plan bent om een Lenovo P2 te kopen. Ik ken geen Lenovo P9 Lite dus suggereer ik dat je misschien een Huawei P9 Lite bedoelt/hebt waarna je antwoordt dat je een Lenovo P2 bedoelt...?

Dus als ik je gedachtegang probeer te volgen heb je een Lenovo P2 die gesneuveld is en je wil vervangen met een Lenovo P2? Dan je ken het toestel toch al?
Sorry ik was even in de war met een andre reactie van mij zelf.
Ik had inderdaad een Huawei p9 lite.
En ik wil (heb) Lenovo p2 kopen.

Heb nu de p2 in bezit en heb totaal geen geluid problemen.
Hallo,

Heb een nieuwe gsm nodig en ben aan het twijfelen tussen de p9 en de p2.
Welke bevalt u het beste?

Bedankt alvast.
De P2 bevalt mij het best.
Vooral het display en de batterij duur zijn een groot + punt.

Maar als je veel om foto kwaliteit geeft zou ik voor de P9 gaan.
De P9 doet het alleen niet altijd even goed in VR en ar toepassingen.

Kwa prestatie zijn ze nagenoeg gelijk.

[Reactie gewijzigd door Jilmar op 28 februari 2017 14:55]

ga voor de p2 gaan.

Bedankt.
Weliswaar kun je de Lenovo Launcher (die overigens verdacht veel op die van Huawei en Wiko lijkt) niet de-installeren maar wel bestaat de mogelijkheid om de Stock Android Launcher (ook standaard aanwezig) als standaard in te stellen.
Kun je Shareit en Syncit verwijderen? Over de camera. Ik maak soms fotos van gebouwen etc, vind de kwaliteit van foto wel redelijk belangrijk in normale belichting (dus niet in avond). Vind je dat het goede foto maakt in normale belichting? Beter dan LG g3s?

2. S7 lags? Zoals?
Goedendag,

Ze zijn allebei te verwijderen.

Betreft foto's; mijn review is daar vrij duidelijk over, nietwaar?

Google.
Ja op gsmarena zag ik dst de kwaliteit duidelijk beter is dan G4 plus. Mensen die g4 plus hebben zijn wel tevreden met camera, ik snap het niet?? Bij gsmarena.com kun je bij tools vergelijken. Als u dat niet kan vinden, dan stuur ik een linkje.