Specificaties HTPC, 1 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

MS-Tech MC-1200 Review

ameesters 22 november 2009, laatste update op 23 november 2009, 13.153 views

MS-Tech MC-1200

Pluspunten

• stevig.
  • goedkoop.
  • geen drivers nodig.
  • top kwaliteit.

Minpunten

• weinig ruimte bij de drivebays.
  • ruimte voor de pci kaarten zit standaard dicht.
  • led lampjes laten los.

Kwaliteit voeding Score: 4
De tijd was aangebroken om mijn media center te upgraden, voorheen stond deze altijd achter mijn t.v omdat de kast te groot was. dus heb ik meteen maar een mooie kast gekocht...

Om jullie op gang te helpen dacht ik, laat ik eens een review te schrijven.Maar sinds dit mijn eerste keer is stel ik alle comments op prijs!

De verpakking:
De behuizing kwam goed en stevig verpakt, genoeg piepschuim om er voor te zorgen dat er geen speling in de doos zat zodat het niet kon gaan schudden, dacht alleen dat ze een stroomkabel vergeten waren maar die bleek in de kast te zitten. ook de meegeleverde afstandsbediening en schroefjes zaten keurig netjes in een apart doosje samen met een uitleg over hoe je de kast kan demonteren.

De constructie:
De behuizing zelf voelt enorm stevig aan, er zit nergens speling en er rammelt niks aan de kast. Alleen zat er aan de achterkant geen ruimte om je pci kaarten aan te schroeven, dit kon je zelf verhelpen door een bijgeleverde backplate te monteren, maar dat vond ik zelf wel overbodig omdat ze die ook meteen erop konden zetten, had mij weer wat moeite bespaard.
Er zitten nergens scherpen randjes en ook met de behuizing uit elkaar blijft de kast stevig genoeg om niet te gaan verdraaien of zo, dit door 2 stalen buisjes die langs de zijkanten lopen, alles paste er zonder moeite meteen weer op.

Het inbouwen:
Dit bleek een ware oorlog, er zit erg weinig ruimte tussen de drivebays en de voeding waardoor het erg moeilijk was om de kabels te plaatsen. Hierbij moet ik wel vertellen dat volgens de handleiding de drivebay verwijderbaar door 2 schroefjes los te draaien, er was alleen voor geen mogelijkheid beweging te krijgen in de schroeven. Zelfs na het gebruik van een beetje wd40, tevens viel er een stukje van de drivebay over het moederbord heen waardoor het moederbord onder een hoek eronder moest plaatsen en een stukje moest verschuiven om tegen de backplate aan te krijgen, het liefst probeer ik dat te vermijden met moederborden. ook viel het een stukje over de plek waar mijn s-ata kabels moesten komen en de aansluitingen van de led verlichting en aan/reset knoppen.
In de drivebay zit op de plek van de harde schijf rubbertjes om de vibratie op te vangen, deze werken goed heb die harde schijf nog niet gehoord!

Bij het inbouwen had ik de front eraf geschroefd om te kijken of ik daar iets kon met de schroefjes van de drive-bay, hierdoor lieten de led-lampjes los, die zijn niet goed vast gelijmd, hierdoor zou ik je aanraden deze met extra kit/lijm even aan te smeren, om problemen in de toekomst er voorkomen.

Bij het aansluiten van de usb-poortjes kon ik deze gewoon over de pinnetjes heen schuiven, ik hoefde deze niet kabeltje voor kabeltje aan te sluiten, dit heb ik anders mee gemaakt. Dat gelde tevens voor het audio gebeuren aan de voorkant.

Eind woord:
Al met al erg tevreden met de kast, de stevigheid is superieur, alleen is is geborstelde aluminium erg kwetsbaar voor krassen. Aan de onderkant zitten 6 schroefjes en aan de achterkant nog eens 4, dit is een beetje overkill maar het zit wel stevig vast. De led lampjes zijn niet fel, als je t.v kijkt vallen ze niet op, daar ben ik erg blij mee! Tevens zullen sommige een lcd schermpje missen maar ik last bijna bij elke kast dat de informatie erop niet erg nuttig was en/of dat het erg afleidt bij het kijken van t.v.
Het klepje van de cd-rom is ook van aluminium en is ook erg stevig, alleen moet wel het frontje van de cd-lade eraf anders kan deze blijven hangen. Aan de voorkant zitten tevens 2 usb 2.0 poorten, een line-in en een koptelefoon aansluiting.

De afstand bediening voldoet aan alle functies die je kan verzinnen op een htpc, behalve dat er geen knop op zit waar je snel naar de t.v gids kan gaan. de afstandbediening ziet er goed uit op zich zelf maar mis staat een beetje bij de kast. Hij werkt wel out-of-the-box met vista mee, dit geld ook voor de multimedia knoppen aan de voorkant van de kast, dit vind ik erg prettig dat scheelt weer drivers installeren.
Tevens is de ventilator van de voeding erg stil, bijna niet te horen!

• Asus P5G41-M
  • Intel pentium E5300
  • 4 GB Geil Black dragon geheugen
  • LG super multi drive
  • pinnacle mediacenter tv-tuner card
  • WD 500GB HD
  • Hitachi 1TB HD

Heb jij ook een MS-Tech MC-1200?

Misschien kan jer plaatjes bij doen om het wat duidelijker te maken!
die had ik toegevoegt alleen ze zijn te groot, moet ze ff bewerken, vanmiddag staan ze er op!
Allereerst, bedankt voor je review! Er is weinig te vinden op het internet over de behuizing en ik was van plan deze ook te kopen.

Zou je me kunnen vertellen hoeveel ampere de voeding op de verschillende lijnen kan geven (zou op een sticker op de voeding moeten staan)? Kan je verder ook nog iets van je CPU/ambient temperatuur in idle en load geven?

Dat zou ik erg op prijs stellen :)
ik zal het toevoegen aan de review zodra ik de tijd heb om die dingen uit te zoeken!
inderdaad wel een goeie!
Ik heb dezelfde kast gekocht, alleen weet ik niet hoe ik die grijze kabel van de frontpanel moet aansluiten. Hij past precies in de USB connector, maar is die wel de juiste?? Volgens mij gaat de IR ontvanger via die grijze kabel.
Het zou heel goed kunnen dat de IR ontvanger via USB aangesloten wordt, dat is in ieder geval bij Antec kasten de normale manier!
als je geen CD/DVD/BR gebruikt is er plek voor 2 HDD's, als je een mobo met usb3 koopt kun je er ook een externe harddisk aanhangen ...

sinds dit weekend mijn MC-1200 ontvangen, had gehoopt op een stille voeding, maar het ding maakt ongeloofelijk vell herrie, meer dan mijn oude xbox (dient als vervanging van die xbox).

'k zal vanavond eens kijken of ik de fan kan vervangen, of dat ik direct een nieuwe voeding zal plaatsen, misschien maakt mij stock AMD CPU koeler ook teveel lawaai, al heb ik daar tot nu toe
goede ervaring mee.
Nu is mijn oog net hier op gevallen, gezien ik een ITX mobo heb met een Powerbrick erbij, als ik hier de voeding eruit haal kan ik er dan een bracket in doen voor extra hdd's?

Gezien ik een Minitix systeem bouw waar ik maximaal 3 hdd's in ga doen zou dit mogelijk zijn?
Vraagje, waar vind ik de maximale maten voor de voeding?
Ik zit te kijken naar de mogelijkheid om deze voeding in te bouwen:
pricewatch: Seasonic X-560
Maar kan niet vinden of het gaat passen ja of nee..
(ps ik heb de case dus nog niet in mijn bezit, anders had ik het natuurlijk zelf wel opgemeten)
Ik heb deze kast ook.
Voeding maakte hier ook standaard gruwelijk veel herrie.
Ik heb gewoon de fan vervangen.
Dat is vrij simpel te doen.

Een nadeel vind ik trouwens de optisch drive.
Ik heb daar een Lite-on IHOS104 Blu-ray speler in zitten.
Wanneer hier zich een cd/dvd/bulray disk in bevindt, gaat het klepje niet goed open en moet ik altijd helpen.
Beetje knullig.

Ik moet nog even onderzoeken of dat met een modificatie te verhelpen is.

edit:
Owjha ik heb nog een klein plakje bitumen op de kast geplakt.
Bij mij trilt die een klein beetje en doordat de HTPC in een TV meubel staat is/was dat goed te horen.

[Reactie gewijzigd door B_FORCE op 26 juli 2011 13:36]

Ik heb afgelopen weekend mijn HTPC in elkaar gebouwd met de MC-1200. Ik maakte mij in eerste instantie zorgen om de geluidsproductie van de voeding die bij deze behuizing wordt geleverd (met name door de reviews).

Ik heb de MC-1200 rev C. en ik heb de HTPC nu 2 dagen in gebruik en ik kan zeggen dat de voeding super is. Hij is nauwelijks tot niet hoorbaar dus ik zou zeker geen andere adviseren.
waar heb je deze kast gekocht???
Bij Afuture kan je vragen naar Revisie C. Ik heb mijne vandaag ontvangen, maar vind dat de voeding toch nog (naar mijn mening) te veel lawaai maakt.
hoi ik zit er aan te denken de zelfde kast tenemen maar kan er ook een sterkere voeding in eventueel zo ja welke
Ik heb zojuist de Be-Quiet be quiet! SFX Power 350 Watt besteld, want de originele maakt best wel herrie naar mijn mening.
Past die voeding erin?
Ik heb dezelfde kast en ook de Be-Quiet voeding gekocht, en ik kan bevestigen dat deze er in past. De voeding is precies even groot als de vorige, en STUKKEN stiller.
Is deze kast geschikt voor full-size PCI kaarten, of halve hoogte?
halfe hoogte, zogenoemde "low-profile" kaarten...
Gaat de kast ook aan op de AB?
daar is wel een optie voor die ik niet gebruik, aangezien dat continue stroom verbruikt(al is het maar een beetje), kan net zo makkelijk de knop indrukken!