Specificaties Videocamera met 2x opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Kodak Zi6 Review

Zed_no1 20 november 2009, 897 views

Kodak Zi6

Pluspunten

• Goed HD beeld.
  • Mogelijkheid om SD kaart te verwisselen.
  • Ingebouwde USB poort.
  • Oplaadbare batterijen.

Minpunten

• Voor hd opname kwaliteit moet altijd een andere optie gekozen worden.
  • Geluid wordt snel minder bij wind.
  • Oplaadbare batterijen.

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 3
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Ik heb nu een half jaartje de kodak Zi6. Deze gekocht omdat ik een kleine compacte camera wilde hebben om af en toe wat te kunnen filmen.

De eisen die ik er aan gesteld heb:
  • goede beeld kwaliteit,
  • gemakkelijk in gebruik,
  • compact.
Wat ik verder pluspunten vond van deze camera ten opzichte van andere in dit segment was:
  • Integratie van een USB poort.
  • Mogelijkheid om SD kaartje te verwisselen.
  • Oplaadbare batterijen/li]
Algemeen
Ik heb de camera goed getest op vakantie. Veel gefilmd uit rijdende auto's, tegenlicht en schemering. En ik moet zeggen dat de camera beter presteert dan verwacht. De beeld kwaliteit vind ik erg goed voor een camera in dit segment. De camera voelt solide aan is niet zwaar en is goed vast te houden. Al met al een leuke camera voor een scherpe prijs.

Bediening
Het bedienen van de camera is gemakkelijk. Boven op een aan/uit schakelaar en de enige knop functioneert meteen als opnamen/stop en afspeel knoppen. Je kunt een paar instellingen wijzigen op de camera zoals het uitzetten van een geluidje tijdens het starten en stoppen van een opname.
Verder kun je meteen je opnames afspelen op de camera en weer verwijderen. Tijdens het afspelen hoor je meteen ook het geluid wat opgenomen is.

Stabilisatie
Ja je hebt geen beeld stabilisatie maar omdat ik de opname bewerk met iMovie heb ik eerlijk gezegd daar niet zo veel last van. De camera ligt goed in de hand en desnoods met twee handen goed stabiel te houden.

Geluid
Geluidskwaliteit is goed al wordt dat snel minder als het hard waait. Als het niet waait is het geluid gewoon goed.

Opslag
Als opslag gebruik ik een SanDisk 16GB Ultra II SDHC geheugenkaart. Op vakantie heb ik ongeveer 5 uur gefilmd wat hier gemakkelijk op past.

Energie verbruik
Verder heb ik pas in totaal 2 keer de oplaadbare bijgeleverde batterijen hoeven op te laden. Ik vind het wel ideaal dat het oplaadbare batterijen zijn in plaats van een ingebouwde accu. Je kunt bijna overal ter wereld losse batterijen kopen en je hoeft geen losse adapter mee te nemen.

Opname kwaliteit
Tijdens schemering en duisternis kun je nog steeds redelijk goed filmen al merk je wel dat een dergelijke camera hier niet voor bedoeld is.

Nadeel
Het enige nadeel wat ik tot nu toe ervaren heb is het gebruiksgemak. Om beelden in HD kwaliteit te maken moet je standaard de tweede optie nemen. Anders neem je op in een lagere kwaliteit.

Voorbeeld
Niet echt ideaal maar ik heb een test filmpje gemaakt. Vergeet niet om even op HD te klikken.

Heb jij ook een Kodak Zi6?