Logitech Z213 (NL stekker) Review

Larkinzzz 25 januari 2017, laatste update op 27 januari 2017, 554 views

Logitech Z213 (NL stekker)

Prima speakerset voor een lage prijs, geluid vind ik uitstekend. Alleen niet geschikt om je buren mee weg te blazen.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Goed geluid
  • Bedieningseenheid
  • Bass regelaar knop

Minpunten

• Korte kabels

Muziekweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
[img]K1YdPDWH[/img]

Review: Logitech Z213

Productpagina @ Logitech

[img=620]ZXrXf7cq[/img]

Deze speakers heb ik al zo'n jaar in gebruik en ik had wat tijd over, dus dacht ik laat ik eens een poging wagen om een korte review te schrijven. Misschien dat er mensen zijn die nog vragen hebben die deze review kan beantwoorden.

Deze speakerset van Logitech kost zo'n 30 euro, in ruil daarvoor krijg je dus 2 speakers, een subwoofer(tje) en een bedieningseenheid met aan/uit knop, volume regelaar en een 3.5mm headphone ingang. Dat is zeker niet weinig voor zo'n lage prijs.

[img=620]m3q5A2EK[/img]

Ondanks dat de meeste specificaties op de productpagina te vinden zijn vind ik het belangrijk om de volgende 2 specificaties zelf te delen, aangezien afmetingen en dergelijke van de productpagina nog wel eens willen verschillen met de echte wereld. Wat ik belangrijk vind om te weten zijn de hoogte van de speakers en de lengte van de kabels:

- Hoogte speakers: 13,8cm
- Lengte kabels: 1 meter

Met de lengte van de kabels bedoel ik: de kabels van de subwoofer naar de speakers, de kabels van de bedieningseenheid naar de subwoofer en de kabels van de bedieningseenheid naar de PC. Beide speakers zitten dus aangesloten op de subwoofer, en de bedieningseenheid zit aangesloten op de subwoofer en de PC.

[img=620]OolDFPuc[/img]

Zoals eerder aangegeven gebruik ik deze speakers nu ongeveer een jaar. Ik gebruik ze voornamelijk om te gamen en muziek te luisteren, voor films en series gebruik ik meestal mijn headset.

Over de prestaties bij gaming kan ik heel kort zijn: uitstekend. Bij Battlefield 1 fluiten de kogels om je oren en ook de subwoofer doet prima zijn werk bij alle doffe knallen.

Ook bij muziek vind ik de geluidskwaliteit van de speakers erg goed en helder. Het volume kan niet zo luid dat je buren het horen, maar de kwaliteit blijft wel goed, geen gekraak of iets. De subwoofer voegt zeker wel iets toe, maar niet bijster veel, voor de echte bass liefhebber is deze subwoofer gewoon iets te klein.

Bij films en series vind ik de speakers net als bij gaming gewoon uitstekend, niks op aan te merken, subwoofer doet ook prima zijn werk.

[img=620]4b7VGNvS[/img]

Bij een review kunnen natuurlijk geen eigen foto's ontbreken:

De speaker:

[img]QLiKGNnc[/img]

De bedieningseenheid, inclusief volumeregelaar, aan/uit knop, 3.5mm headphone ingang en LED lampje:

[img]737072zK[/img]

De subwoofer, inclusief bass regelaar knop:

[img]ONEfyV1L[/img]

[img]2Svwtkq7[/img]

[img]sR8LN2ER[/img]

En zo zou je setup er ongeveer uit kunnen zien met deze speakerset:

[img]skG5JGk1[/img]

[img=620]5o2cw7Gg[/img]

Ik zou iedereen die weinig budget heeft of gewoon een simpele speakerset zoekt voor bij de laptop deze speakerset zeker aanraden. Het geluid is uitstekend zowel bij gaming, muziek en films en series, de subwoofer voegt ook zeker iets toe, maar verwacht geen wonderen. Daarnaast vind ik de bedieningseenheid ook super handig, veel speakers in deze prijsklasse hebben geen aan/uit knop en dergelijke. Het enige nadeel waar je van tevoren rekening mee moet houden is dat de kabels maar 1 meter lang zijn, als je de subwoofer op de vloer wil hebben staan dan kan dat misschien problemen opleveren.

Heb jij ook een Logitech Z213 (NL stekker)?