1 review

Inter-Tech CPM 750W

Specificaties ~400W • semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Inter-Tech CPM 750W Review

N13ls96 25 januari 2017, 751 views

Inter-Tech CPM 750W

Goede psu voor een zeer schappelijke prijs. Helaas geen sleeves om de kabels.

Pluspunten

• Relatief stil
  • Semi-Modulair

Minpunten

• Geen sleeves om de kabels

Uitrusting Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Prestaties en stabiliteit Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Ik was op zoek naar een tijdelijke psu voor in een van mijn systemen, en kwam deze tegen. Ondanks wat op diverse sites staat is deze voeding semi-modulair. Ik was een klein beetje huiverig hoe de kwaliteit zou zijn gezien de lage prijs, tot nu toe echter is de voeding zeer stabiel, relatief stil en is er niet veel warmte-ontwikkeling. Wordt gebruik met een ASRock FM2A78M-ITX+, AMD Athlon X4 880K, 16GB geheugen(type weet ik even niet), een R9 290 en een Zalman fancontroller met fans met relatief hoge wattages.

Wat wel een nadeel is, is dat alle kabels los van elkaar zitten zonder sleeves, dit zorgt bij mij wel voor een chaos in de mini-itx kast waar hij in zit(Cooler-Master Elite 130), oplossing is natuurlijk het gebruik van stukjes klittenband. De vraag is of je het apparaat dit kan aanrekenen, wat mij betreft niet gezien de prijs.
Als je op zoek bent naar een goede voeding en er niet zo veel aan uit wil geven, dan is dit zeker een aanrader!

Mocht ik wat vergeten zijn te vermelden in deze productreview, dan zie ik graag jullie reacties tegemoet.

Heb jij ook een Inter-Tech CPM 750W?

Waarom eigenlijk zo'n dikke PSU voor zo'n simpel systeem?
Omdat ik het gekocht heb op uitbreiding, ik was namelijk van plan om deze voeding te gaan gebruiken in een ander systeem(4790k), met zwaardere gpu er in, echter zijn deze plannen gewijzigd en de voeding was al besteld. Buiten dit om hou ik er van om ruimte over te hebben(in dit geval heb ik veel ruimte over, heel veel).
Ik had direct het gevoel dat dit een slechte voeding is. Je zoekt wat rond op google en ja, eigenlijk gewoon troep net als ms-tech en qtec.

Met voedingen moet je altijd goed uitkijken, zelfs de bekendere a-merken hebben er wel eens bagger series ertussen. Een hele stapel kan je beter vermijden.
Deels eens, ik wilde het toch een keer proberen, en vooralsnog werkt het prima. Ook in een ander iets zwaarder systeem geprobeerd en ook daar geen issues.
Dit is een hele slechte PC slopende voeding en absoluut geen goede koop. Voor 50 of 60 euro haal je een redelijke 450/550W voeding die gewoon 450 en 550W kunnen leveren. Deze is al lang ontploft als die 500W moet leveren. Elke dag dat je deze voeding gebruikt verhoogd de kans op een defect aan één van de andere onderdelen waar de voeding op is aangesloten. Deze voeding is dan ook illegaal en mag niet eens verkocht worden binnen de EU.
Is deze echt illegaal? In dat geval ga ik direct een andere regelen. Maar hoe komt u aan die informatie vraag ik me af, als hij prima draait in een ander(zwaarder) systeem waarin normaal een a-merk voeding in zit.
Desondanks bedankt voor de waarschuwing.
De voeding is alleen al illegaal omdat een consumenten voeding vanaf 75W tegenwoordig een minimaal rendement moet hebben van 82%, bij 20% load, 85% bij 50% load en 82% bij 100% load. Rendement van deze voeding zal stukken lager liggen en 100% load kan die niet eens leveren. Daarnaast zal die ongetwijfeld niet voldoen aan heel veel veiligheidseisen, welken precies allemaal zijn kom je alleen achter door uitgebreid te testen.

Meer informatie over voedingen kun je ook vinden in Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Heel goed dat u dit zegt. Ik heb zojuist een andere voeding besteld(van cooler master) met 80+bronze certificering. Ik hou me totaal niet bezig met voedingen, en heb deze gekocht op aanraden van iemand anders waarvan ik hoopte dat die een goede zou aanraden, dus niet. Topic ga ik in m'n favorieten zetten en eens goed doorlezen.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.