Specificaties Small form factor, 3 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Thermaltake Versa H15 Closed Review

APK 11 januari 2017, laatste update op 11 januari 2017, 239 views

Thermaltake Versa H15 Closed

Over deze behuizingen zijn al uitgebreide reviews geschreven. Het is daarom zinloos om dit overnieuw te doen. Nu ik deze kast in bezit heb, wil ik een aantal zaken aanvullen op andere reviews.

Pluspunten

• Klein, maar groot genoeg voor volwaardig systeem
  • Plek voor 3x SSD EN 3x HDD
  • Kabelmanagment
  • Ventilatiemogelijkheden
  • Uiterlijk (persoonlijk)
  • USB3 aansluiting voorzijde
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Cut-out 8 pins voeding voor moederbord te klein
  • Standaard maar 1 casefan (3pins)
  • Niet alle CPU koelers passen in deze kast ivm beperkte hoogte

De aanvulling die ik heb op andere reviews zijn met name op het gebied van de mogelijkheden van plaatsing drives. Vooraf ging ik er vanuit dat er plaats zou zijn van 3x 3.5" drives. Ik had dus bedacht om een bracket te kopen om 1 plek in te leveren om 2x 2,5" SSD`s te kunnen plaatsen.

Het blijkt dat je de mogelijkheid hebt om:
2x 2,5" SSD`s vast te schroeven aan de achterkant van de backplate, waar ook voldoende plek is en blijft voor kabelmanagement.
1x 2,5" SSD kan bovenop de harddrive bay geplaatst worden.
2x 3,5" drivebay heeft een tool free aansluiting.
1x 5,25" bay voor een DVD drive bovenin de kast kan ook gebruikt worden voor 3e 3,5" harde schijf. Uiteraard dan geen plek voor een DVD drive.

Ik ben verder zeer positief over de kast. Formaat was voor mij van belang omdat ik hem moest wegwerken in een meubel. Hij is klein, maar absoluut niet te klein. Er kunnen zeer lange videokaarten in en MATX formaat bord is voor mij groot zat. Ik draai er een volwaardig gamesysteem in en doet niet onder aan mijn vorige kast die 2x zo groot was. Enige echte minpunt die ik tegen ben gekomen (maar is al elders beschreven) is een te kleine cutout voor de 8 pins voedingskabel, kan daardoor niet achter de backplate langs.

Mogelijkheden om ventilatoren te plaatsen.
- 1x boven achterzijde (deze is meegeleverd, maar elders te plaatsen)
- 2x bovenzijde
- 2x voorzijde

CPU koeler mag maximaal 155mm zijn. Ook dit is mijn inziend niet een groot minpunt omdat warmteproductie van de nieuwe generatie CPU`s steeds meer afneemt en een iets kleinere koeler prima volstaat.

Conclusie:
Mooie, strakke kast voor een nette prijs. Verassend veel ruimte voor GPU en drives. Voldoende mogelijkheden voor nette kabelmanagement en verbeteren ventilatie door middel van bijplaatsen ventilatoren.

Ik geef als eindoordeel 5 sterren omdat de prijs zeer netjes is voor wat je hiervoor krijgt. Dit weegt tegen de pinpuntjes. Mocht deze kast voor een prijs boven de 60,- weg zijn gegaan zou ik er 4 sterren voor hebben gegeven.

Heb jij ook een Thermaltake Versa H15 Closed?

Goede review die mooi aansluit op die van CaptainMouse. Jullie hebben me over de streep getrokken om toch voor deze case te kiezen.
Bedoeling was om voor mijn vriendin een systeem te bouwen dat max 500 mag kosten, Windows 10 inbegrepen. Voor haar gebruik is een Intel met iGPU of een AMD APU voldoende. Maar na het kiezen van alle onderdelen kwam ik steeds boven dat budget. Met deze case lukt het net!
Maar nu heb ik wel een vraagje. Op de afbeeldingen zie ik achter de HDD op de moederbord plaat een aantal schroefgaten. Is het mogelijk om daar eventueel een SSD en HDD te monteren, zodat ik de HDD cage er uit kan slopen? Mits het inbouwen van twee front fans zou dit voor een prima airflow zorgen.

[Reactie gewijzigd door Flanders_finest op 11 februari 2017 18:20]

Zie hieronder. Vergeten als reply te sturen.
Zoals al geschreven is er achterop de backplate ruimte voor 2 SSD drives. Ik denk niet dat er plek is voor een 3,5"HDD op de backplate samen met een SSD. Een 2,5"HDD past wel met een SSD. De HDD cage is eenvoudig dmv 2 schroeven te verwijderen.

Maar waarom zoveel airflow nodig? Zoveel warmte zal je systeem niet produceren aangezien je voor een APU gaat. 1 extra fan aan de voorzijde (op de hoogste plek) blaast over de cage heen en volstaat in mijn systeem prima, terwijl ik nog een heethoofd van een cpu heb en een aparte GPU.
OK, APK. Bedankt voor je reactie.

Wat betreft koeling: dat is een obsessie bij mij. Koel maar toch stil, dat is wat ik wil.
Maar geen probleem, in mijn budget zijn reeds twee stille fans vooraan voorzien. Dus laat ik er een hoog over de HDD cage blazen, en de andere achter de HDD cage, zodat HDD en SSB ook een frisse bries meekrijgen. ;)