HTC 10 Carbon Grey

Specificaties 5,2" • 2560x1440 (Quad HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC 10 Carbon Grey Review

Brandtair 9 januari 2017, laatste update op 5 april 2019, 426 views Product gekocht

HTC 10 Carbon Grey

Mooie allrounder die er vooral qua uiterlijk echt uitspat. Hij voelt te dun aan voor zijn uiterlijk ik had liever een iets dikkere telefoon met een nog grotere batterij. De batterij heeft na een jaar steeds problemen gekend.

Pluspunten

• stevig
  • mooi
  • premium touch
  • camera
  • vingerafdruksensor

Minpunten

• niet waterdicht
  • geen equalizer die makkelijk te bewerken is
  • Batterij zeer onbetrouwbaar na lange tijd

Hiervoor heb ik een sony xperia T en Xperia z3 Compact gehad. Die tweede was zeer naar mijn smaak tot de bouwkwaliteit het na 2 jaar op begon te geven.

Nu heb ik voornamelijk naar het design gekeken bij mijn keuze en dat is een goede rede. Echter heb ik nu wel een stevig hoesje eromheen omdat ik met een toestel van deze waarde geen vergroot risico wil lopen.

Dat het geen waterdichte telefoon is is echt wel jammer want dat weerhoud het van de mogelijkheid om echt met de beste te concurreren.

De camera is gewoon echt goed daar kan ik niet heel veel kritiek op hebben.

Ik vind het wel spijtig dat het geluid niet echt goed handmatig aan te passen is.
Je hebt wel een programma waarmee je het op je gehoor kan afstellen voor wanneer je oortjes gebruikt en je hebt een modus voor theater of muziek wanneer je geen oortjes gebruiken.

Mijn toestel hield het relatief goed bij -35 graden Celsius pas na 45 minuten blootgesteld aan de kou begint het toestel waarschuwingssignalen af te geven beginnend met een waarschuwing dat de flitser niet meer werkt door de kou en daarna met een rood uitroepteken in het batterij symbooltje. De batterij bleef het echter wel goed doen. Het scherm begon dubbel weer te geven bij swipen maar het was niet zo dat na een uur de batterij leeg is.

Bij temperaturen boven de 35 graden word het toestel wel warm maar ik bad bij 45 graden nog geen problemen. Dit was overigens niet in direct zonlicht!

Voor de update naar android 8 had het toestel last van spontane extreme battery drain. Dit zorgde voor een batterij die een half uur nadat het van de lader was gehaald leeg was en dat op standby modus.

Nadat dat probleem was verholpen is na anderhalf jaar gebruik de batterij onder de 50% onbetrouwbaar geworden. Als het toestel maar gedeeltelijk wordt opgeladen dan is het vrijwel zeker dat i tussen de 50 en 14 uitvalt. Laad je hem volledig op dan is het een 50/50 kans.

Zelf kwam ik hier achter tijdens een zware storm waarbij de UvA een deel van het dak verloor, het openbaar vervoer volledig ontregeld was en ik halverwege onderweg naar huis met een onbruikbare telefoon in een bootloop vast zat.

Dus als je na deze review nog steeds helemaal voor de htc 10 wil gaan wacht dan nog even op de volgende modellen misschien zijn die wel waterdicht.

Heb jij ook een HTC 10 Carbon Grey?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden