Specificaties 120GB 2.5" (SATA-600) @ 500/400MB/s - Bekijk alle specificaties

BlitzWolf BW-D1 120GB Review

Scythens 7 januari 2017, laatste update op 7 maart 2017, 134 views

BlitzWolf BW-D1 120GB

Prima prestaties en een zeer aantrekkelijke prijs. Momenteel de goedkoopste 120GB SSD op de markt en prestaties vergelijkbaar met modellen die een stuk duurder zijn. Net zoals veel andere China-products is het product niet vergrijgbaar in Nederlandse webshops.

Pluspunten

• Leessnelheid

Minpunten

• Ietwat lage schrijfsnelheid

Gekocht bij BangGood voor ~52. (incl. kortingscode: ~38)
I.v.m. Tweakers' huidige regels mag ik de 14 kortingscode niet delen.

In de doos
De SSD zit in een kleine zwarte verpakking samen met een duidelijke Engelse handleiding en een kaartje voor de 18 maanden garantie. Banggood verstuurde de SSD in een stevige bubbeltjesenveloppe.

Specificaties
Leessnelheid: tot 500 MB/s
Schrijfsnelheid: tot 400 MB/s

Getest
Door eerdere compatibiliteitsproblemen heb ik een Windows 10 budget computer gebruikt. De SSD is getest op een MSI H81M-P33 moederboord met een Intel Pentium G3258 processor. De computer had een Samsung 850 EVO 120GB geinstalleerd welke ik ook op snelheid heb getest. De uitslag kwam overeen met alle andere reviews op het internet.

Voor het meten van de prestaties van de BlitzWolf BW-D1 120GB heb ik CrystalDiskMark en AS SSD gebruikt.

Voldoet aan verwachtingen. De schrijfsnelheid is gelijkwaardig aan (zo niet beter dan) de Kingston UV400 (momenteel 49) en komt behoorlijk in de buurt van de Samsung 750 EVO (momenteel 63). De schrijfsnelheid is wat lager, maar voldoende voor een budget SSD.
Doordat de huidige prijs van ~38 een stuk lager is dan gelijkwaardige SSD's geef ik de SSD een 4/5 als eindoordeel.

Heb jij ook een BlitzWolf BW-D1 120GB?

Dank je wel voor de review. En voor de code! Als wederzijdse dienst heb ik je link gebruikt.