Sitecom MD-270 Review

nieloNewbie 12 november 2009, 7.578 views

Sitecom MD-270

Pluspunten

• Mooie uitstraling.
  • Degelijk.
  • Goed geluid.
  • Beeld loopt soepel en geen haperingen.
  • Speeld zeker de meeste bestanden af.
  • Makkelijk ingebruik.
  • Goede formaat afstandbediening.

Minpunten

• Geen ingebouwde harde schijf maar door 2 usb aansluitingen maakt dat het weer goed.

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de sitecom md-270 vandaag binnen gekregen.
Het kastje heeft een mooie uitstraling vind ik.
Is mooi afgewerkt.
Het is niet te licht en heeft een goed grip op de ondergrond.
Glijd dus niet zo snel weg.
Zit degelijk in elkaar en ook zit de beide usb aansluiting op de juiste plek naar mijn mening,1 aan de achterkant en 1 aan de voorkant,dus achterkant bv voor de externe harde schijf en de voorkant voor een usb stick.
Het geluid is prima zelfs zonder gebruik van de optical uitgang voor een dolbi digitale reciever.
Ook kan je het apparaat op een gewone tv aansluiten door middel van de tulp aansluitingen.
Vind het beeld goed vloeiend,geen happeringen en vastlopers tijdens het afspelen.
Ook de afstandbediening zit goed in je hand door het kleine formaat en is goed overzichtelijk.
Heeft alles afgespeeld tot nu toe :)
Ook het menu is overzichtelijk.
Ik wilde eerst voor eminent gaan maar ben toch voor deze gegaan en daar ben ik tevreden mee.
Ben wel bijna 3 weken aan het infomeren geweest over de mediaplayers en heb enorm geduld moeten ondervinden hiermee :)
Maar dat is het zeker waard geweest!
Vele voor en nadelen gelezen over bepaalde mediaplayers.
Maar vind deze zeker goed functioneren.

Heb jij ook een Sitecom MD-270?

Tip: michien een idee om aan het begind van je review aan te geven wat het 'kastje' is en doet. Nu moest ik tot 3/4 van de review lezen om er achter te komen dat het een (video)mediaspeler is om aan te sluiten op je TV.

Nog wat vragen betreffende de review:

"Heeft alles afgespeeld tot nu toe"
Welke bestanden heb je zoal geprobeerd. Nu weten we namelijk nog niks.

"Ik wilde eerst voor eminent gaan maar ben toch voor deze gegaan"
Waarom voor deze gegaan, en niet voor de Eminent?

"Ben wel bijna 3 weken aan het infomeren geweest over de mediaplayers"
Welke andere spelers heb je overwogen, en waarom voor de md-270 gekozen uiteindelijk?

"Vele voor en nadelen gelezen over bepaalde mediaplayers."
Zoals? En de md-270 heeft de minste nadelen, en de meeste voordelen?

Dit kastje lijkt op een kloon van de WD TV. Klopt dat?

Review waardering (op dit moment): 1 ster

[Reactie gewijzigd door lordsnow op 12 november 2009 22:45]

Ik heb de MD-270 ook gekocht en zeer tevreden, ik begrijp dat als ik op mijn hoofd PC waar de media bestanden vandaan gestreamd worden, ik bibliotheken in de mediacenter moet toevoegen als MD-270 ze wil zien. Ik wil niet als in een verkenner gaan zoeken nl.

Alleen heb ik problemen om mijn VOB bestanden in 1x af te spelen, ik beland in de VIDEO map van de DVD en zie de VOB bestanden, maar hoe weet ik welke de film is. ISO's afspelen lijkt veel makkelijker, moet ik mijn VIDEO mappen nu naar iso omzetten?
Ik zou een ieder aanraden ook eens te kijken naar de Mede8er MED500X :9
Dit is voor mij de eerste keer dta ik een review schrijf :)
Bij de specs en afbeeldingen van de speler zie je meteen al dat het een player is voor op de tv.

Ik heb de meeste gangbare videoformats afgespeeld,zoals avi,divx,xvid,mov,iso,mpeg 2,mpeg 4,wmv9,vc-1,mkv,h.264 en dat ging prima.

Eminent vond ik het beeld iets minder vloeiender afspelen dan bij de md 270,en ik vond de afwerking van de eminent wat standaard eruit zien en een lange afstandbediening zat erbij,dat vond ik iets minder.

Ik heb gekeken naar wd tv en lacie, a.c ryan playon hd,asus,maar ik vond bij de meeste info van reviews dat er mogelijke problemen waren met de firmware en dat er haperingen in het beeld enof geluid zouden zijn door een niet goede chipset wat gebrukkt zou zijn.
Daarom had ik toch gekozen om niet tegaan kijken naar deze mediaplayers.
Dat vond ik wat nadelig,je wild toch wat waar voor je geld en niet zitten etteren met problemen.
Ik heb gekozen voor de md 270 omdat ik het modern uit vind zien en mooi afgewerkt is.
En dat het plug en play is,zonder narigheid te ondervinden.
En ik heb tot nu toe niet echt nadelen ondervonden met het afspelen ermee.
Als ik een usb stick erin doe word dat snel opgepakt.
Ik vind hem niet hetzelfde als de wd tv, met de md-270 kan je ook aansluiten op het netwerk maar dat kan je weer niet doen met de wd tv.
Verder kwa functie,s lijkt het er misschien iets op maar vind de wd goedkoper afgewerkt.
Je kon de wd zelfs makkelijk schuiven,vond die wat minder grip hebben op de ondergrond,is wat licht kwa gewicht.
Zeer snelle mediaplayer ziet er mooi uit.

Ruime ondersteuning van mediafiles veel sneller tenopzichte van mijn popcornhour A110.

8-)

De wireless functie werkt overzichtelijk. En er is makkelijk door te klikken in het netwerk naar mijn NAS en gedeelde mappen.
Makkelijk dat de link naar bijvoorbeeld Laptop in de menustructuur blijft staan zodat je niet helemaal door hoeft te klikken om deze weer te benaderen.

Update voor de wireless functie:

[Reactie gewijzigd door Mediastreamer op 27 november 2009 22:39]

Mooie review, wat ik mij echter afvroeg:

- Hoe werkt de software op de tv
- Moet je door allerlij verkenners heen scrollen
- Kun je mappenstucturen zien
- Hoe gaat het bekijken van een film in zijn werk
- Kun je zelf gedownloade films met zelf gedownloade subtitels (een los subtitel bestand dus) ook afspelen zoals dit ook met het k-lite codecpack gaat?
- Wat vind je zelf van de mediaplayer tot nu toe, omdat je hem nu al wat langer hebt dan in de review?
- Ik ben van plan een wireless gamingrouter van Sitecom te kopen in combinatie met hun nas en deze mediaplayer. Is het aan te raden? Ik heb 4 laptops wireless, een nas, wireless printer, 1 computer bedraad en 1, misschien later 2 mediaplayers wired.
- Kan ik beter voor een ander merk dan sitecom gaan als ik deze set wil aanschaffen, of zou ik dan bij sitecom het best af zijn?

Alvast bedankt voor alle moeite voor mijn vele vragen,
ThorstenTweak