Sony DSC-TX30 Zwart - Reviews

Specificaties 18,2MP • Full HD filmen • 5x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Sony DSC-TX30 Zwart Review

Cliff 1 januari 2017, 112 views

Sony DSC-TX30 Zwart

Touchscreen blijft zwak punt

Pluspunten

• Kwaliteit foto's en film
  • Compact
  • Design

Minpunten

• Touchscreen
  • Degelijkheid

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Dit is mijn derde waterdichte Sony camera uit de TX serie. En mijn laatste.

Sony camera's hebben gewoon een prima beeld en daarom kocht ik ze telkens weer. Ook heeft meegespeeld dat de accu's in mijn laatste twee modellen hetzelfde waren, waardoor ik na het defect van mijn vorige camera ik een extra accu had voor deze nieuwe camera.

Maar dit is mijn laatste Sony onderwater compactcamera en wel hierom: de touchscreen gaat gewoon altijd kapot.

Voor mensen die af en toe eens een foto onder water maken werkt het vast prima. Maar wij gebruiken hem intensief. Tijdens vakantie's op Maldiven en andere droombestemmingen snorkelen we zo'n 3 uur per dag. We gaan niet diep onder water, zeker niet de toegestane 10 meter.

Bij de laatste 3 types TX camera's, inclusief nu dus het laatste type, gaat het touchscreen na 2 jaar kapot. Daarmee is de camera totaal onbruikbaar geworden. En van mijn vorige TX camera's werkt nog steeds, maar er staat een prompt op het touchscreen waar je niet meer langs komt...

Mijn mening is nu, na ongeveer 10 jaar ervaring met diverse compact camera's uit de TX-serie van Sony, dat touchscreens niet op deze camera's thuishoren. Niet voor niets hebben alle andere onderwater compactcamera's van andere merken GEEN touchscreen. Los van het feit dat bediening onder water soms onmogelijk is, is het gewoon niet degelijk genoeg.

Dus dit was mijn laatste Sony. Heel veel mooie foto's aan overgehouden, dat wel.

Heb jij ook een Sony DSC-TX30 Zwart?