Hama CardReaderWriter 35in1, USB 2.0 UDMA Review

kvdveer 11 november 2009, 892 views

Hama CardReaderWriter 35in1, USB 2.0 UDMA

Pluspunten

• Prima ondersteuning van geheugenkaartjes.
  • Volledig Plug&Play

Minpunten

• Kwetsbare usb-poort
  • Kaartjes soms lastig te verwijderen

Prima apparaatje met prima ondersteuning voor diverse geheugenkaartjes. Ik heb er geen gevonden die 'ie niet kon lezen, dus dat zit wel goed. Op windows XP en later is 'ie volledig plug&play.

Helaas is de constructie van het ding niet zo stevig. Het mini-usb poortje is zonder verdere ondersteuning aan de PCB gesoldeerd, waardoor deze erg kwetsbaar is.
Ook zijn de poorten voor de geheugenkaartjes niet zo stevig, en bieden ze vrijwel geen ondersteuning voor het kaartje. Soms is het best lastig om je kaartje er uit te krijgen, omdat er geen "loslaat-knopjes" op zitten, maar de kaartjes wel vrij diep in het apparaatje moeten.

Mijn advies: prima apparaatje om in huis te hebben als je af en toe een kaartje wilt lezen. Als je echter regelmatig je camera leeg wilt halen, of met het ding op reis wilt, kun je beter een steviger ding kopen.

Heb jij ook een Hama CardReaderWriter 35in1, USB 2.0 UDMA?

Is het mogelijk een paar testjes te doen qua throughput snelheden als je naar een kaartje leest/schrijft?
Hij leest niet mijn Integral 8GB SDHC Class 6 Ultima Pro Card bij windows7, maar dat kan aan mij liggen...
Hij is in staat alleen kaarten lezen met vrij weinig geheugen. Bij mij kan die niet onderweg met 8 of 16 gb SD Card.