Ultimate Ears Megaboom Zwart Review

ivodehaan 29 december 2016, laatste update op 27 januari 2017, 614 views

Ultimate Ears Megaboom Zwart

Een krachtige luidspreker luidspreker die voor de mensen die van veel en hard geluid houden en niet schrikken van een groot prijskaartje een goede aankoop is.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Uitstekende bouwkwaliteit
  • App met extra functionaliteit
  • Hoog "party-trick" gehalte
  • 360 graden geluid
  • Vriendelijke mevrouw die het batterijpercentage aangeeft
  • Bluetooth werkt vlekkeloos

Minpunten

• Goed geluid, niet uitstekend
  • Kan alleen rechtop staan
  • Heeft geen ingebouwde powerbank
  • De speakerphone maakt jou voor de persoon aan de andere kant van de lijn bijna onverstaanbaar

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Mijn overwegingen
Nadat mijn JBL Flip 2 van een paar jaar oud het loodje had gelegd was het tijd voor een nieuwe Bluetooth-luidsrpeker. De opties zijn nu nog uitgebreider dan toen ik de Flip kocht, dus het uitzoeken van een nieuwe luidspreker was nogal moeilijk. Ik heb voor de Megaboom gekozen om de volgende redenen:
  • bij mijn vergelijking in de winkel klonk het geluid even goed of beter dan andere luidsprekers uit dezelfde prijsklasse;
  • hij is uitstekend gebouwd;
  • het uiterlijk is lekker minimalistisch;
Ik had de Megaboom bijna niet gekozen om de volgende redenen:
  • er komen niet veel lage tonen uit, bijvoorbeeld vergeleken met een Bose Soundlink Mini II of een JBL Charge 3;
  • de batterij kan je telefoon niet opladen, wat je luidspreker ook een powerbank maakt, iets wat de JBL Charge 3 wel kan;
Er waren ook functies die mij eigenlijk niets uitmaakten bij mijn keuze, maar vast wel handig of leuk zijn:
  • hij is waterdicht - ik ben erg voorzichtig met al mijn spullen, dus ik zal 'm niet snel naast een zwembad of vijver neerzetten;
  • er zit een app bij waar je bijvoorbeeld d.m.v. de equalizer het geluid kan aanpassen (en bijvoorbeeld de bastonen kan opkrikken als je die te min vindt);
  • door op de bovenkant van de luidspreker te slaan kan je de muziek pauzeren of een nummer overslaan;
  • je kan tot 50 andere Boom / Boom 2 / Megaboom luidsprekers aan de jouwe koppelen;
  • je kan de luidspreker ook gebruiken voor Siri of Google Now;
  • nog meer dingen waar ik nu even niet op kan komen.
Mijn conclusie
Dit is een prima luidspreker met veel functionaliteiten die veel mensen fijn zullen vinden. Ik heb geen idee of dit geluid "uitstekend" is, want ik heb daar helemaal geen verstand van, maar ik kan je wel dit vertellen:
het geluid klinkt helder, ook als je de luidspreker hard zet. Want dat kan 'ie ook, loeihard. In de app heb ik de lage en hoge tonen wat opgekrikt, want dat is hoe ik het geluid mooier vind.
Dus: deze luidspreker moet je kopen als je graag een luidspreker die voor zijn grootte verassend veel geluid uitpompt wilt die ook nog eens uitpuilt van de functionaliteiten. Ook als jij elke zomer aan het strand te vinden bent en dan de behoefte voelt om daar je luidspreker in het zand te gooien en iedereen te laten genieten van jouw geweldige afspeellijst moet je niet verder zoeken.
Deze luidspreker moet je niet kopen als je een luidspreker met "supermegabass / trommelvliesversplinterende subwooferprestaties" wilt, want dat levert deze luidspreker niet. Ik heb wel eens bluetoothluidsprekers gehoord die nog veel meer bas uitstoten, maar ik kan niet herinneren welke dat waren :| . Ook als je een luidspreker wilt die je telefoon kan opladen als 'ie bijna leeg is moet je hier niet wezen.
Als het je eigenlijk niets uitmaakt en niet bang bent om veel neer te tellen voor een luidspreker en van hard geluid houdt is dit wat je zoekt.

Heb jij ook een Ultimate Ears Megaboom Zwart?

Ik heb deze nu in het wit, maar kan me totaal niet vinden in jouw mening (en dat kan gelukkig) en dan vooral in het volgende:
Bedoel je met
toevallig de Jawbone Jambox speakers? Destijds geroemd om de diepste bass.

En
is inderdaad waar: als je 'm hard zet (dan zijn imho de lage tonen echt heel diep, zeker met het nummer Desiigner - Panda) en vervormt het niet zoals met andere speakers is.

Heb 'm nog maar net sinds vandaag hoor, maar het geluid is echt, echt, ECHT heel goed vind ik. Prachtig apparaat.

Kun je me trouwens aangeven hoe ik Google Now gebruik i.c.m. deze speaker en wat ik daarvan moet verwachten?
Bedankt voor je reactie :)
Bij mij werkt het door op de Bluetooth-knop te drukken. Na een paar seconden start Siri dan op. Ik heb het nog niet geprobeerd met Google Now, maar als het goed is werkt dat op dezelfde manier.