Specificaties Tower, 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design Define C Window Review

Mister E 19 december 2016, laatste update op 8 januari 2017, 1.537 views

Fractal Design Define C Window

Mooi, strak, slim ontworpen case met goeie airflow, acoustics en cable management je kunt er zelfs de grotere componenten in kwijt zoals de brede videokaarten van MSI of the grote air coolers van Noctua.

Pluspunten

• Mooi strak no-nonsense design
  • goeie cable management
  • veel opties qua layout
  • stil met goeie koeling
  • PSU shroud

Minpunten

• de LED is blauw, als ik de kleur zelf kon bepalen zou leuker zijn geweest.
  • Het windowed side pannel heeft iets een regenboogeffect midden achter

Waarom de Fractal Design Define C Window?
Het stond al meer dan een half jaar op de planning om een PC te gaan bouwen. en telkens kwam de keuze uit op de Define S. Toen het eindelijk ging gebeuren kwam net de Define C uit en toen was ik snel van mening dat ik gewoon de nieuwste moest hebben. Ook natuurlijk omdat de reviews over Fractal Design altijd positief zijn maar ook gewoon omdat het een mooie no-nonsense case is.

Features

ATX, Micro ATX and ITX motherboard compatibility
7 expansion slots
2 - 3.5" HDD positions; 3 - 2.5" dedicated SSD unit positions
7 - Fan positions (2 Fractal Design Dynamic X2 GP12 120mm fans included)
Filtered fan slots in the front, top and bottom (ejects from the front of the case)
CPU coolers up to 168mm in height
ATX PSUs up to 175mm deep
Graphics cards up to 315mm in length with front fans mounted
15 - 35mm of space for cable routing behind the motherboard plate
Velcro straps included for easy cable management
Both side panels and rear HDD/SSD brackets feature smart captive thumbscrews
Dense sound dampening material on front, left and right side panels
ModuVent™ on top of case for further silent computing or additional ventilation
Colours available: Black
Case dimensions (LxWxH): 399 x 210 x 440mm
Case dimensions - with feet/protrusions/screws: 413 x 210 x 453mm
Net weight: 6.8 kg
Package dimensions (LxWxH): 543 x 290 x 484mm
Package weight: 8.4 kg

Cooling system

Front: 3 – 120/140 mm fans (includes 1 Fractal Design Dynamic X2 GP12 fan)
Rear: 1 – 120 mm fan (includes 1 Fractal Design Dynamic X2 GP12 fan)
Top: 2 - 120/140 mm fan (not included)
Bottom: 1 – 120 mm fan (not included)
Dust filters: Bottom, top and front intakes

Water cooling compatibility - Radiators

Power button with LED
HDD activity LED
Reset button
Verpakking
De Fractal Design Define C Window zit goed verpakt. Eerst in een plastic zak, daarna 2 grote blokken piepschuim en dan een stevige doos er omheen. Alle onderdelen zitten in de case.

Package contents

Define C computer case
User manual
Accessory box
Optional top filter
Bouwen
Dit was mijn eerste PC build maar op een paar fouten van mij na ging het perfect. Er is genoeg ruimte om alle onderdelen kwijt te kunnen. Ook voor de kabels zitten alle gaten gewoon op de goeie plek. Het werd uiteindelijk wel even spannend of mijn Noctua NH-D15 er in zou gaan passen. Maar dat deed ie gelukkig.
In gebruik name
Hoewel de fans niet zo stil zijn als die van Noctua kan ik hier toch eigenlijk weinig over klagen ik ga ze waarschijnlijk wel een keer vervangen maar voorlopig blijven ze mooi zitten. Als je al het geluid uit hebt staan zul je de PC als je deze naast je hebt staan zeker horen. Maar zo gouw je je koptelefoon op hebt of je luidsprekers aanzet is er eigenlijk nagenoeg geen geluid meer aanwezig.
Dik tevreden over deze case. Mooi, elegant, strak, koel, stil, stofvrij, alles wat ik van een case verwacht. Zeker een aanrader.

Heb jij ook een Fractal Design Define C Window?

is het een grote of redelijk kleine kast vergeleken met andere behuizingen? en hoeveel ruimte is er over binnen in. de define S is iets groter voor dezelfde prijs
LxBxHx = 413 x 210 x 453mm. Vergeleken met andere behuizingen die ik heb gehad is dat klein maar het kan ook nog veel kleiner. Ik had ook de mini c kunnen kopen met het mini itx variant van het moederbord dat ik heb maar ik had het liever iets groter i.v.m. Airflow. Bovenin de kast is geen ruimte meer door mijn cpu heatsink. Ook tussen het window panel en heatsink is zo goed als geen ruimte meer. Voorin is afhankelijk van je gpu nog genoeg ruimte over voor een radiator. En onderin is net zoveel zoveel ruimte als een atx moederbord groot is. Achter de psu is het even proppen met de kabels als je de hard drive bay laat zitten en natuurlijk afhankelijk van welke kabels je allemaal gaat gebruiken. Maar over het algemeen als je een klein beetje cable management skills hebt kom je er wel.
Je hebt me zojuist overtuigd. Dit word de case van mijn toekomstige pc
Welke voeding heb je gebruikt? Beetje om te weten hoeveel ruimte je precies had om te 'proppen' ;)
de RM550X van corsair. een atx model met modulaire kabels.
pricewatch: Corsair RM550x

dit staat tevens onderin de lijst bij "gebruikt in combinatie met" onder de review (boven de foto's). :)

[Reactie gewijzigd door Mister E op 5 januari 2017 08:15]

Oei ja, helemaal over gekeken. Kon niet slapen door hoofdpijn, dus zal daarmee zijn :z En stel dat ik een psu met de maximaal opgegeven lengte van 175m'n zou gebruiken. Die is nog wat langer dan die van jou, zou het nog doenbaar zijn naar jouw idee?
Uiteindelijk denk ik het wel. Als ik thuis kom vandaag zou ik het op kunnen meten. Aangezien die PSU 1.5 cm langer is ga ik er vanuit dat ie ook een hoger wattage heeft en je dus waarschijnlijk meer onderdelen in je case hebt. Als je bijvoorbeeld een extra GPU moet voeden of 2.5'' ssd's dan zul je meer kabels moeten gebruiken die je ruimte gaan beperken. Om nog maar te zwijgen over niet modulaire PSU's waarbij alle kabels blijven zitten ook als je ze niet gebruikt. Ik zal vanmiddag als ik er aan denk een paar foto's maken.
Ik weet nog niet precies welke maar volledig modulair zou het wel moeten worden. Een foto hoeft niet direct, als je zoals je zegt eens de ruimte tussen jouw psu en de hdd cage zou willen meten zou dat al schitterend zijn _/-\o_
volgens de specs zijn ATX PSU's iig supported tot 175mm
Mja i know, maar als het toch écht krap zou zijn bij jouw type voeding, wat gaat dat geven met een iets langere... Mss is die waarde wel uiterste wat kan, maar zo'n waarde zegt natuurlijk niet alles hé O-) . Daarmee dat ik mij afvroeg hoeveel ruimte er precies over is tussen psu en hdd's :) . Dat vind ik niet direct ergens terug.
Afbeelding gevonden van een gemonteerde case op techpowerup. Met een 160mm psu.
Daarop lijkt het me dat een 175mm voeding ook wel netjes moet lukken als die helemaal modulair is :) Dus ik ga het erop wagen O-)

Thanks voor je reacties!
ik heb alsnog een foto van mijn PSU toegevoegd mocht je nog geintreseerd zijn. sorry dat die zo laat kwam.
Thanks, geen probleem hoor ;) het is nu niet dat ik er vandaag op morgen ga aan beginnen :z
Ergens de komende weken...
Thanks!!!
Leuke review. Heb zelf deze kast sinds 2 dagen, en het inbouwen ging vrij moeizaam. Dat vooral door mijn gebrek aan ervaring met modernere kasten. (Ik gebruikte mijn ancient, bijna 20 jaar oude, kast voor iedere nieuwe build. :P )

Ik heb zelf de Case fan aan de achterkant eruit gehaald en beide fans van de D15 erop gelaten, werkt prima hier. Alles past perfect.

Dit gaat over Define C, niet over Define Mini C. :F

[Reactie gewijzigd door HMC op 29 januari 2017 07:11]