Specificaties 8x Ethernet 1Gbps - Bekijk alle specificaties

D-Link DGS-1008D Review

MisterData 7 november 2009, laatste update op 7 november 2009, 4.486 views

D-Link DGS-1008D

Pluspunten

• 'Green' label (vermeend lager stroomverbruik)
  • Jumboframes
  • Lage prijs voor een 8-poort Gbit-switch

Minpunten

• Geen noemenswaardige dingen!

Features Score: 5
De D-Link switch ziet er degelijk uit en doet het meteen nadat ik 'm had aangezet en alle PC's had aangesloten. Alle computers die hier zijn voorzien van een Gbit-netwerkkaart kregen meteen verbinding op de hoogste snelheid; ook aangesloten 100Mbit-apparaten werken zonder problemen. Volgens de verpakking heeft de switch ondersteuning voor jumboframes; ik heb dat getest en het werkt, maar omdat andere apparaten op het netwerk dat niet hebben en de schijf van mijn NAS (USB2) toch de bottleneck is (en niet de processor - wat de voornaamste reden is om jumboframes aan te zetten), heb ik het weer uitgezet. Ik heb hier niet echt de apparatuur om de GBit-switch tot het randje toe te benutten (en al zeker niet om de 16Gbps maximumsnelheid van de backplane te halen), dus ik kan weinig zinnigs over de performance zeggen, behalve dan dat het voor mij snel genoeg is (en merkbaar sneller dan 100Mbit).

Dat de switch 'green' is is mooi meegenomen, al kan ik hier niet meten wat precies het verschil is met mijn oude switch. Volgens hardware.info is het verbruik wel iets lager, afhankelijk van het aantal PC's dat aangesloten is.

Al met al dus een simpele switch die doet wat 'ie moet doen met weinig stroom en goede performance, tegen een mooie prijs.

Heb jij ook een D-Link DGS-1008D?

bedankt voor de review dataman maar wat ik in de beschrijving van de switch niet terug kan vinden ( op de D-link site ) of deze switch multicast signalen ondersteund.
Dit schijnt nodig te zijn voor het TV signaal van Tweak Glas.
Zo ja dan is dit zeker een goede gezien prijs en het groene imago.
Ik heb er straks dan 3 nodig.

Robert :+
In principe zou iedere switch gewoon multicast moeten kunnen ondersteunen. Ik gebruik zelf multicast voor bijvoorbeeld service discovery via Bonjour en dat gaat probleemloos :)
Ik heb de non-green en green versie van de 5poorts (gehad).

Verschil in stroomspecs:

Non-green: 5V ~2.0A
Green: 5V ~1.2A

Zegt natuurlijk niet alles, maar geeft wel een idee. De green wordt sowieso een stuk minder warm.

Omschrijving in review is wel goed. Merkbaar sneller dan 100Mbit en ruim voldoende voor gewoon gebruik. Zeker voor de belachelijk lage prijs. (5port: 30-35€ // 8port: 35-40€)