Specificaties 250GB M.2 (PCI-e 3.0 x4) @ 3.200/1.500MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 960 EVO 250GB Review

Mister E 16 december 2016, laatste update op 11 januari 2017, 746 views

Samsung 960 EVO 250GB

Zeer snelle M.2 ssd. Heb nooit eerder een SSD gehad dus het verschil met een HDD is dag en nacht. Zeer tevreden over.

Pluspunten

• super snel
  • neutrale kleuren

Minpunten

• levertijden problematisch
  • duur (in vergelijking met andere SSD's)

Waarom de Samsung EVO 250GB?
Zoals bijna iedereen tegenwoordig zocht ik gewoon een SSD voor mijn OS. Ik wil gewoon dat de prestaties van mijn PC goed zijn. En met de snelheid van deze M.2. SSD's is dat gegarandeerd. Lezen (sequentieel) 3.200MB/s... just WOW. In de praktijk is het ook zeker merkbaar. Alles is ontzettend "snappy" en reageert vlot.

Bestellen
Ik heb deze SSD op Black Friday besteld (vrijdag 25 November) en heb hem Woensdag 14 December ontvangen. Toen ik bij de webshop ging informeren waarom het zo lang duurde werd mij verteld dat Samsung leverproblemen heeft m.b.t. deze SSD. Mocht levertijd een probleem zijn, houd hier dan rekening mee.
Verpakking
De SSD zit samen met zijn gebruikshandleiding in een klein doosje verpakt. op de achterkant van de gebruikshandleiding zit een stukje stof die de SSD op zijn plek in de verpakking houd. Gewoon netjes en verder niets op aan te merken. Houd er wel rekening mee dat er alleen een SSD in de verpakking zit en geen montagemateriaal, dit zit bij je moederbord.

Prestaties
Ik gebruik deze schijf nu voor alles wat geen game, audio of video is. Ideaal voor programma's die opstarten als je PC opstart. Omdat ik zo lang moest wachten op de SSD had ik alles op mijn HDD geinstaleerd. Het verschil nu dat de SSD er is, is als dag en nacht. De samsung magician software komt met een benchmark. daar komen de volgende scores uit.

Zeer tevreden over deze SSD. Kost wat maar dan heb je ook wat. Ik heb hier zeker geen spijt van.

Heb jij ook een Samsung 960 EVO 250GB?

Bedankt voor de review, de 250GB staat hier ook op het verlanglijstje, nu even wachten tot hij normaal beschikbaar komt, tegen die tijd hoop ik op meer reviews van gebruikers en vooral of er problemen zijn met de ssd.
Graag gedaan. Ik ben nog van plan foto's toe te gaan voegen. Verder wil ik de review up to date houden mochten er software update's of problemen komen. Ook wil ik proberen mezelf iets meer te leren over dit soort SSD's zodat ik een betere review kan schrijven.
Megekko heeft er een aantal op voorraad!
Ik zie het ja, bedankt. Ik wacht nog even af, zal wel tussen mijn oren zitten maar ik vind het raar dat de enige die als officieel verkooppunt bij samsung op de site staat ze pas over 3 weken kan leveren. Ik heb ook het idee dat er iets mis is met de productie en dat er daarom maar steeds kleine batches worden uitgeleverd. Samsung maakt zelf de geheugenchips dus dat tekort waar ik veel over lees is dan niet van toepassing op deze ssd's. Ik heb het gevoel dat de meeste niet goed van de band rollen waardoor ze onverkoopbaar zijn en ze daarom zo slecht leverbaar zijn. Maar wellicht sla ik de plank volledig mis. Ik heb wel een messenger gesprek met samsung gehad over de evo's maar daar draaide ze steeds om de vragen heen.
het is ook wel een heel populair product natuurlijk. het is gewoon het aller snelste. Zou goed kunnen dat het telkens gewoon snel uitverkocht raakt. Het viel mij eerder ook op dat de 500GB en 1TB 960 EVO nog gewoon aanwezig waren. Die zijn natuurlijk ook een stuk duurder. Persoonlijk heb ik aan 250GB ook meer dan genoeg. 100GB zou al genoeg zijn voor mijn gebruik en ik denk dat dit bij veel mensen ook het geval is.
Ik had hem binnen 1 dag binnen!
En hij is geweldig, zo snel!
Voor mij is 250 ook genoeg. Heb nu een mx100 van 256 erin en de voorganger (vertex4) van 128 is ook nog in gebruik, die was voor mij al voldoende. Ik zit met alles ge´nstalleerd op nog geen 60 gigabyte. Games staan op de 128 en films,series en foto's op een 1TB HDD.
Mijn huidige setup werkt nog prima dus ook geen haast met de upgrade. Cpu koeler en mobo heb ik inmiddels in huis. Cpu, memory en dus een lekker snelle nvme drive moet ik nog aanschaffen. Oh ja, wil er ook weer eens een leuke gpu in hebben voor gaming. Eerst de feestdagen maar weer overleven haha

[Reactie gewijzigd door fxs81 op 22 december 2016 12:14]

Heb mijn build net in elkaar zitten: https://pcpartpicker.com/b/7Hf8TW
ben de laatste tijd bezig proberen reviews te schrijven over alle onderdelen :)
als je op mijn profiel rond zoekt kom je nog meer foto's tegen.

[Reactie gewijzigd door Mister E op 22 december 2016 12:18]

Leuk om te zien, mooi spul hoor. :)
Kom ik net thuis, hangt er een pakje in de boom, heeft mijn vrouw gewoon stiekum een 960evo voor me besteld bij Megekko gisteren :*) :*) :*) en die was vandaag dus al geleverd.
Ik ben erg benieuwd hoe dat straks gaat draaien. Nu nog een cpu en geheugen en ik kan de upgrades in de kast bouwen.

[Reactie gewijzigd door fxs81 op 23 december 2016 20:51]

haha mooie verassing :) dat word een fijne kerst :D Dan lezen we binnenkort misschien nog een 960 evo review ;)
Even tijd vrij gemaakt op het werk en een review geplaatst met diverse benchmarks.
heelijk zo'n vrouw
Dat wil ik wel doen als het syteem klaar is. Mischien leuk om eerst de oude ssd als c schijf aan te sluiten en een benchmark draaien met een lege 960evo en daarna 1 als hij als c schijf word gebruikt.
Het zijn leuke dingen, maar loeiduur.

Wat me dan opvalt is dat je schrijft: in 20 seconden ben ik op het bureaublad. Bij mijn oude (en vervuilde) windows 10 is dat 14 seconden, met een stokoude sata crucial mx100. Zet ik hem op hybernate, ben ik in enkele seconden weer "opgestart"

Maar goed, als jij blij bent, ben ik dat ook.
Het is meer dan 100% verbetering van waar ik vandaan kom. Er zijn vast wel aanpassingen die ik kan doen om mijn pc sneller te laten opstarten met een paar bios settings aangezien er ook een motherboard splashscreen tussen zit van 5 seconden. Ook was mijn Windows tijdens die test niet meer clean dus dat zal de boel ongetwijfeld vertragen. Verder gebruik ik op een desktop nooit slaapstand of sluimeren. Alleen aan of uit. Ik snap ook dat het niet de meest nauwkeurige benchmark is maar het ging mij er meer om om mijn ervaringen te delen met tweakers omdat er nog geen review geschreven was.

Als je veel data heen en weer schrijft zal deze ssd waarschijnlijk veel beter tot zijn recht komen. Ik wil me er ook nog iets meer in gaan verdiepen maar daar moet ik eerst tijd voor vinden. Helaas ben ik nu tijdens de feestdagen overal behalve thuis ;(