Specificaties 8" (1920x1200), Android 6.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos 80 Oxygen 32GB Grijs Review

mvlist 15 december 2016, 1.026 views

Archos 80 Oxygen 32GB Grijs

Prachtig helder beeld, stevige constructie, ligt prettig in de hand. Schone installatie! Prima prestaties met browsen, apps updaten, muziek of videostream gelijkertijd. Zware games draaien prima. Batterij gaat lang mee. Cover is wel glad (aluminium) en bij hoge activiteit wordt het toestel best wel warm. Geluid is wat flets.

Pluspunten

• Full HD
  • Lange batterijduur
  • Prima prestaties

Minpunten

• Geluid iets te veel hoge tonen, flets
  • Toestel is erg glad

In prijsklasse heeft deze tablet op beeldkwaliteit toch echt wel een streepje voor. Mooie heldere kleuren en vloeiende beelden.

De tablet voelt robuust aan, als een high end model.

De Mediatek 1,3Ghz Quad Core en 2GB werkgeheugen vormen een goed team. Terwijl ik apps aan het updaten was en gelijkertijd ging browsen of video/muziek liet afspelen, ging de tablet ongestoord door.

Ik ben geen fanatieke gamer maar Asphalt 8 en Modern Combat 5 speelden prima, ook wanneer het een drukte van belang werd op mijn scherm.

Wi-Fi doet het uitermate goed en lijkt het zelfs beter te doen dan mijn andere apparaten thuis.

Het geluid is wat minder en zeker voor een audiofiel als ik.
Actiescenes klinken best ok want de "woosh" van een voorbij vliegende straaljager of raket, of een explosie met glasgerinkel klinkt nog aardig goed.
Dit omdat de hoge tonen nogal de baas spelen. Middentonen klinken ook nog wel maar lage tonen vallen weg.

Eigenlijk lijkt het hoe drukker het is, de beter de speaker klinkt. Rustige dialogen klinken namelijk erg flets.

Ook je favoriete muziek (Spotify getest) klinkt niet hoe het zijn moet.

Maar goed, voor de prijs mag je ook niet veel meer verwachten.
Zelf gebruik ik toch altijd een Bluetooth speaker of headset met een tablet.

Front camera is prima als je af en toe een videochat wil houden. Doe je dit frequent en wil je haarscherpe vloeiende beelden, zou de frontcamera tekort kunnen schieten.

Hoofdcamera is leuk om bij voldoende licht wat foto's of een filmpje voor te schieten voor de lol, ook hier moet je weer niet teveel verwachtingen hebben.

Al met al een fijne tablet met een lange batterijduur en op de Archos videospeler app na alleen maar Google apps voorge´nstalleerd.

Een terechte middenklasser in alles!

Heb jij ook een Archos 80 Oxygen 32GB Grijs?