Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart Review

RobbieT 13 december 2016, 227 views

Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart

Tablet met goede specs, vooral een erg mooi scherm met een hoge resolutie en een snelle processor. Alleen heeft Samsung nooit de moeite genomen om de tablet naar Android 5 te updaten, het ding zit nog steeds op Android 4.4.

Pluspunten

• Geweldig scherm
  • Handig formaat
  • Snel

Minpunten

• Af fabriek nog steeds Android 4.4
  • Accu connector knudde

Alleen heeft Samsung nooit de moeite genomen om de tablet naar Android 5 te updaten, het ding zit nog steeds op Android 4.4 wat een schande is voor een tablet die uitkwam toen Android 5 er al was en al helemaal voor een tablet met zulke specificaties met de bijbehorende nieuwprijs.

Gelukkig draait de tablet nu op Cyanogen Mod 13 en is daarmee dus wel weer bij de tijd.

Na een tijd was de accu niet meer op te laden tot 100%. Na wat zoeken op internet bleek dat op te lossen door de accu los te koppelen en weer aan te koppelen.

Alleen even een geduld werkje om de tablet zonder schade uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten, maar sindsdien werkt het weer naar behoren.
(Zelfde kunstje voor een vriend van me nog een keer gedaan)

Alles bij elkaar weet ik niet of ik nog een Samsung Tablet zou kopen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Leuke en goede review!

Mag ik je vragen hoe je er Cyanogen Mod 13 netjes op hebt weten te krijgen?

Ik heb deze tablet ook en heb vanaf dag van aankoop ook nooit meet een update ontvangen. Wel eens geprobeerd met Cyanogen Mod 13 maar is me met deze tablet niet helemaal duidelijk hoe en wat te doen. Nog tips? ;)
Hoi Axedad,

Voor mij geld exact hetzelfde als voor jullie. Ik vind het een fantastisch tablet, maar die software..

Ik heb met odin geroot (http://flashtool.org/tuto...-galaxy-tab-pro-8-4-odin/) en vervolgens met flashify (gewoon te downloaden via playstore, nadat root is voltooid) een custom recovery geregeld, in mijn geval TWRP. Daarna moet het lukken