Specificaties Kruimelzuiger - Bekijk alle specificaties

Dyson V6 Trigger+ Review

Poebie 10 december 2016, laatste update op 13 december 2016, 658 views

Dyson V6 Trigger+

1 dag in bezit en nu al onwijs blij. Het "kleine" apparaat heeft op normale stand al een geweldige zuigkracht terwijl er ook nog een turbostand op zit.

Pluspunten

• Geweldige zuigkracht
  • Handzaam
  • Snel en simpel te legen
  • Onderdelen simpel te wisselen

Minpunten

• kan in je gezicht blazen
  • losse onderdelen niet bij Dyson zelf te koop
  • geen muurlader
  • mini turboborstel raakt snel verstrikt indien lange haren worden opgezogen

Energieverbruik Score: 5
Dit kleine monstertje haalt zelfs meer stof en troep van mijn trap dan mijn reguliere stofzuiger dat ook geen simpel dingetje is (Philips Triatlon).

Nadeel vind ik dat er op de website van Dyson zelf geen extra accessoires/onderdelen te verkrijgen zijn zoals bijvoorbeeld een buis, muurbevestiging etc etc. Deze heb ik dan ook separaat besteld.

De mini turbo borstel die standaard meegeleverd word, werkt top en de kop (zuigmond) draait mee in de hoek waarin je de kruimelzuiger houdt. Hierdoor heeft deze altijd "plat" contact met het te zuigen oppervlak. Nadeel: Ik ben in het bezit van een weelderige bos haar op mijn hoofd tot aan mijn middel, waarvan losse haren natuurlijk overal dwarrelen. Als je deze met de mini turbo borstel opzuigt, gaat dit om de borstel heen draaien. Nu kun je dit borsteltje heel gemakkelijk loskoppelen zodat je deze kunt reinigen, echter had ik hiervoor wel een schaar nodig.

Bij eerste keer gebruik schrok ik nogal van het feit dat het monstertje ineens in mijn gezicht blies. Logisch, de reguliere stofzuiger blaast ook daar deze toch de lucht kwijt moet. Kruimeldief vervolgens iets lager gehouden en geen enkel probleem meer.

Handleiding die meegeleverd is, is duidelijk en overzichtelijk.

Registratie van de machine op de website van Dyson mislukte. Dyson gaf aan hiervan op de hoogte te zijn dus zal op een later moment alsnog noodzakelijk zijn.

Garantie van 2 jaar vind ik persoonlijk goed. Over het algemeen mag je het met een jaartje doen.

Update 13-12-2016:
Inmiddels flink uitgeprobeerd. De mini turbo borstel is echt geweldig. Zuigt echt als een tierelier. Een betere aankoop had ik mij niet kunnen wensen. Wel inmiddels via een stofzuiger onderdelen webwinkel een flexibele slang, buis waarop ook de mini turbo borstel "gevoed" kan worden (28 euro), een extra stofzuigermond en een wandhouder/lader (25 euro) gekocht. Hierdoor is deze Dyson zeer compleet te maken voor minder dan dat je deze als complete set koopt.

De wandhouder is helemaal super. Hiervoor heb je de originele lader nodig die uiteraard is meegeleverd met de kruimelzuiger. Aan de achterkant van de houder is een kabelgeleider gemaakt waardoor je nooit verkeerd deze kunt bevestigen. Middels een veer aan de "klem" van de houder kun je de accu makkelijk erin klikken waardoor deze direct wordt opgeladen en je kruimelzuiger altijd "grijp klaar" is. Eveneens kun je aan deze houder 2 accessoires bevestigen.

Aan deze review een 3e foto toegevoegd van deze kruimelzuiger, nu bevestigd aan de wand en inclusief de separaat gekochte accessoires. Alleen het stroomkabeltje dient nog netjes weggewerkt te worden.

Heb jij ook een Dyson V6 Trigger+?