Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G300s Review

PoppedMyPunk 9 december 2016, 194 views

Logitech G300s

De G300s is een prima instapmodel gamingmuis. High-end is ie niet, maar daar is de prijs ook niet naar. Het uiterlijk is strak, maar door het symmetrische ontwerp kan de ergonomie wat beter. De Logitech Gaming Software, waarmee je de extra knoppen en verlichting in kan stellen, werkt goed.

Pluspunten

• Logitech bouwkwaliteit
  • Logitech Gaming Software
  • Vormgeving

Minpunten

• Klein
  • Geen knoppen onder de duim

Vormgeving
Deze muis staat heel strak op ieder bureau, zeker met de aanpasbare verlichting. Deze is helaas niet RGB, maar heeft een limiet van 8 kleuren. Ondanks de lage prijs ziet de G300s er zeker niet goedkoop uit.
Ergonomie en gebruik
De plaatsing van de extra knoppen is een twijfelgeval. De knoppen aan de rand van de linkermuisknop zijn heel snel te bereiken met de wijsvinger (rechtshandig) en daarom heel fijn in gebruik. Omdat de muis niet specifiek voor links- of rechtshandigen is, is dezelfde layout ook aan de andere kant aanwezig. Deze knoppen zijn naar mijn idee wat lastig en minder intu´tief te bereiken. Voor mij persoonlijk is deze muis wat aan de kleine kant, iets groter dan de gemiddelde kantoor-muis. Hierdoor kunnen mijn vingers niet plat liggen, wat ik niet heel comfortabel vind, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bij erg lange sessies krijg ik ook wel wat last van mijn hand, maar dat is ook niet gek in deze prijsklasse.
Software
De Logitech Gaming Software die deze muis nodig heeft om optimaal gebruikt te worden is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Je kunt profielen maken die handmatig te switchen zijn of automatisch veranderen als een bepaald programma gestart wordt. Binnen de profielen kunnen dan weer 3 verschillende layouts aangemaakt worden waar alle extra knoppen en de verlichting ingesteld kan worden. Ook is er een mogelijkheid om een heatmap te genereren.
De Logitech G300s is een goede muis om mee te beginnen, zeker voor de prijs. Als je gewend bent aan grote, ergonomische gaming-muizen krijg je van deze muis zeker kramp in je handen, maar als je nog niet precies weet wat voor een soort muis je fijn vind is de G300s zeker zijn geld waar. De bouwkwaliteit is goed, het uiterlijk is strak en de software is makkelijk. Kortom, een echte Logitech met genoeg "bang-for-your-buck"

Heb jij ook een Logitech G300s?