Specificaties Bedraad Qwerty met Topre switch toetsen - Bekijk alle specificaties

CM Storm NovaTouch TKL Review

bloody 7 december 2016, laatste update op 7 december 2016, 56 views

CM Storm NovaTouch TKL

Fijn, robuust en compact mechanisch tenkeyless toetsenbord wat door de O-ringen ook nog eens minder herrie maakt. Een winnaar wat mij betreft! Alleen beetje duur...

Pluspunten

• Robuuste bouw
  • Compact
  • O-ringen zorgen daadwerkelijk voor minder lawaai

Minpunten

• Bij gebruik van O-ringen is een toetsaanslag niet 100% zeker
  • Tja.. duur...

Ik zocht een fijn toetsenbord voor op m'n werk, zodat ik niet telkens de default crappy toetsenborden hoef te gebruiken die ik van systeembeheer krijg.

Eisen die ik had:
- moest tenkeyless zijn; want neemt minder ruimte in
- mechanisch
- graag niet zo lawaaierig ivm kantooromgeving

Na wat zoekwerk kwam ik bij dit toetsenbord uit.

Ik gebruik dit toetsenbord nu ongeveer 4 maanden zeer intensief en ben er erg blij mee!
Door het plaatsen van de meegeleverde O-ringen onder elke toets, kon ik het geluid hoorbaar verminderen, wat erg fijn is!

Ook is het een heerlijk robuust ogend en voelend toetsenbord (met 1 uitzondering, zie hieronder.

Kleine nadelen / rare dingen die ik ondervonden heb:
- Ik vraag me af wat de levensduur is van de haakse (huh gek) aansluiting van usb kabel. Een rechte aansluiting zou mij betreft handiger zijn omdat die er (per ongeluk) rechtstandig uitgetrokken kan worden
- Op een dag kwam ik op kantoor en toen bleek dat de schoonmaker (met een doek denk ik) er enkele toetsen er uit gewipt had. Gelukkig weer gevonden..

Iets groter nadeel:
Onder enkele toetsen (backspace, enter, shift) heb ik de O-ringen weer moeten verwijderen omdat niet elke aanslag geregistreerd werd. Vooral als ik niet precies in het midden van de toets drukte. --> erg hinderlijk, dus verwijderd met als gevolg een tikje meer herrie.

Heb jij ook een CM Storm NovaTouch TKL?