Specificaties Tower/desktop met Ci7-6700K en 16GB ram - Bekijk alle specificaties

MSI Aegis X-001EU Review

markisokeTestpanel 11 januari 2017, laatste update op 11 januari 2017, 177 views

MSI Aegis X-001EU (Testpanel)

Van Tweakers de mogelijkheid om dit systeem 2 weken te testen. Wat een fantastisch systeem! Prijs valt niet te tippen aan een zelfbouw systeem, maar mocht je daarvoor de moeite niet willen nemen dan is dit een super alternatief.

Pluspunten

• RAID 0 SSD opstelling
  • Game boost knop
  • Aluminium behuizing
  • USB 3.1 type C aansluiting aan de voorkant
  • VR-Ready

Minpunten

• Ietwat luidruchtige koeler van voeding

Features Score: 4

Tweakers stelde mij de vraag of ik dit systeem dit systeem 2 weken wilde testen, en dat kon ik natuurlijk niet weigeren. Dit systeem was beter in alle opzichten dan mijn huidige pc, maar ook weer een maatje groter (heb zelf een Raven RVZ02). Met een LAN-party in het vooruitzicht en een pc die makkelijk te dragen zou zijn voor LAN-party's moest dit natuurlijk ook even getest worden.

Tijdens publicatie van de review zit ik in het buitenland, foto's worden later nog toegevoegd, en de review word dan ook nog wat uitgebreid.

Het exterieur

De pc word geleverd in een bruine doos, met daarin nog een doos waar de pc in zit. De pc komt in een goede stoffen zak waarin je het tijdens het vervoeren makkelijk in kunt stoppen. Op het internet kan ik echter niets vinden over deze zak dus ik kan helaas niet vertellen of deze er bij jou ook bij zal zitten. Eenmaal de pc uit deze zak gehaald werd ik aangenaam verrast door het design van de kast.
De voorkant
Aan de voorkant vinden we boven het logo de CD/DVD speler, aan de rechterkant vinden vinden we van boven naar beneden de status LED's, power button en de microfoon en koptelefoon aansluiting. Als we dan naar de linkerkant gaan hebben we een USB 3.1 Gen 2 type C, wat heel handig kan zijn als je een bijpassende telefoon hebt. Maar niet alleen telefoons hebben hier profijt van, er beginnen langzamerhand ook USB sticks te komen met USB C aansluitingen. Ook vinden we hier nog 2 USB 3.1 Gen 1 aansluitingen. Verder vinden we onderop nog een HDMI aansluiting voor je VR headset.

Verder dient het logo aan de voorkant van de kast als overclock knop die je bij sommige moederbord fabrikanten wel eens op de het moederbord vind. Voor iemand die geen verstand heeft van overclocken is zo'n knop natuurlijk super handig omdat het geen kennis vereist maar toch een extra boost geeft in performance.
De bovenkant
Het handvat aan de bovenkant van de behuizing maakt het makkelijk om de pc met 1 hand te verplaatsen. Dit is natuurlijk niet nieuw, maar als je vaak naar LAN-party's gaat wel superhandig, want je hebt nog een andere hand vrij waar je vervolgens weer je andere zooi mee kan dragen.
De achterkant
Aan de achterkant vinden we alle bekende aansluitingen, evenals een hdmi aansluiting die doorgelust is naar de voorkant van het systeem om gebruik te maken van de VR aansluiting daar. Verder is het ook mogelijk om je het systeem vast te zetten met een Kensington (of ander merk) slot. Helemaal onderaan de achterkant is de voeding in de voet geplaatst.

Specs

De specificaties van het systeem zijn top, maar dat mag ook wel voor de prijs die er gevraagd word voor dit systeem. Voor het gemak zal ik ze hieronder nog even opsommen.

CPUIntel Core i7-6700K
Geheugen16GB DDR4 @ 2,133GHz
GPUGeForce GTX 1080
Opslag2x 128GB SSD in RAID0 (supersnel :))
Opslag2TB HDD
EthernetKiller E2400 Gigabit Ethernet with Killer Shield
WirelessKiller Wireless-AC 1435
OSWindows 10 Home

Benchmarks

Helaas kan ik hier weinig laten zien op het moment, screenshots worden later toegevoegd. Ik kan wel vermelden dat het systeem gewoon retesnel is.

Als je graag op een goed systeem wilt gamen, en geld teveel hebt, en verder geen verstand hebt van bij elkaar zoeken van onderdelen en nog nooit op GoT bent geweest en niet op de hoogte bent van het feit dat veel webshops tegenwoordig voor een klein bedrag jouw systeem naar wens assembleren, of je deze behuizing gewoon ontzettend mooi vind dan is dit systeem absoluut voor jou. Het systeem staat momenteel in de pricewatch voor 2.349,- en als ik dat geld aan een pc uit zou geven dan had ik dat niet aan dit systeem gedaan.

Buiten het feit dat deze pc gewoon duur is haal je natuurlijk wel een beest in huis. Met de snelle GTX1080 en de i7-6700K in combinatie met 16GB ram en 2 SSD's in raid 0 kan je natuurlijk wel even voorruit. Battlefield 1 speel je gewoon lekker smooth en dat zal bij andere games niet anders zijn. Ja, de voeding maakt een beetje geluid, maar zet een goede kwaliteits headset op en je zult hier niks meer van horen.

Heb jij ook een MSI Aegis X-001EU?