Specificaties 4.1-set met subwoofer en 2x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio E5 Review

technopeuter 4 december 2016, laatste update op 6 december 2016, 270 views

Philips Fidelio E5

In tegenstelling tot de andere (betaalde) reviews is dit iemand die hem zelf heeft aangeschaft, uit nieuwsgierigheid. De set klinkt goed (ruimtelijkheid en detail zijn goed. Je moet wel de subwoofer goed neerzetten en eventueel dempen. Kan me voorstellen dat je de set aansluit zonder de subwoofer

Pluspunten

• aansluitmogelijkheden
  • flexibele plaatsing SW
  • concept is out-of-the-box

Minpunten

• trilling in de SW/boomerige Sub
  • geen afstelling van de Sub
  • trage/slecht werkende AB

Geluidskwaliteit Score: 3
2e hands kunnen kopen voor een klein prijsje. De set is zeker geen §700,- waard. De luidsprekers zijn van het §100,- /stuk niveau en maar een beetje beter dan computerluidsprekers. De kasten zitten ook vol met electronica dus de klankkasten zijn relatief klein.

De ab werkt traag/niet en geeft geen feedback (alleen wat ledjes op de linkerls die ik weiger te begrijpen). handbediening gaat op de linkerluidspreker.
geluidskwaliteit is prima voor Spotify en woonkamergebruik. Het is geen audiofiele set en ook duidelijk niet zo bedoelt. Wat ik mis is de handmatige afregeling van de subwoofer (SW). Deze set heb ik goedkoop kunnen kopen omdat die sw behoorlijk kan resoneren, lijkt wel alsof ergens iets los zit. De baspoort lijkt me er per ongeluk ingezet want de subwoofer klinkt enorm in onbalans. De Sub is trouwens draadloos en kan dus overal in je kamer, alleen een stekker in de wandcontactdoos. Bij mij ligt hij op de bank als opvulling tussen de kussens, dan klinkt het nog een beetje.
Met de vervelendste muziek die er is (brassband) geluisterd, de set houd zich enorm goed en geeft het koper mooi vol weer, subwoofer lijkt niet mee te doen. Met Trance is de set enorm in onbalans door de sub [we zijn voor de sub met Philips aan het troubleshooten]

Verder klinkt de set met en zonder topspeakers anders, niet minder maar gewoon anders. De set klinkt wel heel uitgebalanceerd, meer ruimtelijkheid en detail dan ik durfde te verwachten.

Het leuke aan de set zijn de afneembare speakers die je evt met de subwoofer aan de andere kant van de kamer kunt plaatsen om een beetje een lekker clubgevoel te creŽren.

Het is een set met hoog gadgetgehalte maar zal de serieuze audiofanaat niet kunnen bekoren. Ik heb ze nu op mijn buro staan bij de computer, voor het spelen van counterstrike hoef je alleen de topspeakers naast je te zetten om een 5.1 opstelling te creŽren. dit werkt goed! Films klinken indrukwekkend en je mist geen centerspeaker.

Heb jij ook een Philips Fidelio E5?